maak van je cs1x een juno

ik heb de cs2 nog nooit gehoord dus weet niet veel daarover , alleen hij zal hetzelfde werken als de cs1 lijkt me
de standaard presets in de cs1 vind ik matig maar als je eenmaal door hebt te editen kan je toffe geluiden maken.
wel vond ik em altijd breed klinken de strings goede effects etc , dus voor het geld prima , net als de jv1010 module
als je goede standaard geluiden nodig hebt als gitaren strings brass etc raad ik het iedereen aan ,, dit is uiteraard geen housebak }:| tenzij je de techno expansion erin hebt , zitten wel wat leuke dance geluidjes in . en de latelybass klinkt
lekker *D

maar wordt de cs1 onderschat ? ik denk van wel :dubbel:

dat klopt, maar waarom is die 6x dan weer meteen uit de winkels gehaald, terwijl de 2x nog steeds bij feedback te koop is? Was de 6x een flop?

en de 2x bevat inderdaad andere geluiden dan de 1x (ik heb ze allebei), ik vind de 2x wel dikker klinken...

Origineel geplaatst door Scratch
....en daarom hebben ze een CS6x uitgebracht! :D

Ehh, de CS6x vind ik niet in het rijtje CS1x, CS2x passen... dat is een compleet andere synth ..

Wat moet Tony Banks met een cs1x? Daar kan hij OOK niets mee.

CS1X is leuk, klinkt leuk, kan echt lomp zijn voor bassen en zoete strings produceren. Leuke apreggen en bliepjes creeeren. En je hebt gelijk een XG/GM bak.
Alleen moet je niet de filters ervan gebruiken want dan ga je huilen =(, maar niet getreurd, je kan hem nog alltijd door een korg heen jassen :)

Als bijvoorbeeld een band als Radiohead of Jeff Mills een heel album ermee maakt moet iedereen in 1 keer een CS1x hebben. Dus waar lullen we nu over.

:doei:

Voor degenen die de blue book (CS1x) of silver book (cs2x) nog niet hebben, bij deze de links:

Blue book + .mid
Silver book + .mid

Hierin staat ook duidelijk uitgelegd hoe je op de normale XG midi kanalen ook de material voices van de performances kan krijgen. Deze geluiden zijn vetter dan de XG geluiden. Het zijn de basis geluiden van de performances.
Ook zit er een demo bank verstopt in de CS1x (misschien ook in de CS2x).

-C-

Back