Groovebox of Yamaha rm1x??? help! !!

sanne

Nieuwkomer
:geslaagd:
Hallo! Wat een mooie site en forum is dit! Super! Ik wil een Yamaha rm1x of een Roland groovebox aanschaffen.. Welke is beter? Waar kan ik op termijn meer mee?

gr sanne

Tja..

Ik neem aan dat je kiest tussen een MC-505 en een RM1x.. Je hebt mensen die van Roland houden en mensen die van Yamaha houden... Ik zou voor de Roland kiezen, maar ik hoor extreem veel positieve verhalen over de RM1x. Sequencer technisch lijkt ie beter.

Maag ik even inbreken...

Maag ik even inbreken...

...Hoe staan de Yamaha DX200 en AN200 in verhouding tot de MC-505 en de Remix? Het lijken beiden behoorlijke apparaten, maar je hoort er zelden wat over.

Ik ben sinds een jaar of 3 in het bezit van de Yamaha RM1x...

Heb ook de Roland Grooveboxen D2 en MC-307 in mn bezit gehad maar ik vond ze tegenvallen.. De D2 was omslachtig te editten, de MC-307 was erg traag en van beide was ik niet onder de indruk van de sounds..
Built quality van beide was daarbij erg slecht :-) )plastiiiiiic)

De RM1x is een veel betere sequencer, is bete gebouwd en vind ik qua sounds ook lekkerder klinken...

Heb dus geen MC-505 gehad maar ik denk dat ik daar ook niet zo blij van zal worden..

Kortom: Voor mij de RM1x. Speur dit forum maar af.. ik heb nog wel eerder lyrisch over de R1x gepost....

1 ding weet ik iig geval wel de an en de dx zijn bijna hetzelfde, maar wat wel super is en wat bij mij toch wel de doorslag zou gaan geven als ik zou moetn kiezen tussen de mc-505 en die an/dx dan kies is voor de an/dx. Er zit namelijk software voor je pc bij kan je nog meer editten, dan al in dei bakken kan! Voor de sequencer hoef je het iig niet te doen!

Zou eerder voor de an dan de dx gaan, als ik de keuze had tussen de dx en mc ga ik voor de mc!

En als je de keuze had...

En als je de keuze had...

...had tussen de MC en de RM1x, waar ging je dan voor?

Origineel geplaatst door cns
1 ding weet ik iig geval wel de an en de dx zijn bijna hetzelfde, maar wat wel super is en wat bij mij toch wel de doorslag zou gaan geven als ik zou moetn kiezen tussen de mc-505 en die an/dx dan kies is voor de an/dx. Er zit namelijk software voor je pc bij kan je nog meer editten, dan al in dei bakken kan! Voor de sequencer hoef je het iig niet te doen!

Zou eerder voor de an dan de dx gaan, als ik de keuze had tussen de dx en mc ga ik voor de mc!

de rm1x werkt veel simpeler dan de mc-505 de rm1x is makkelijker door te komen en dus ook optimaler te gebruiken, de sequencer die in der m1x zit is wel ok iig beter dan die in de an en dx!
Vergeet de interface niet en alles is makkelijk te manipuleren, denk ook dat het apparaat als ik kijk naar mensen in mijn omgeving erg geschikt is voor live gebruik!

Qua sounds ach tja wat wil je, is maar net hoe een freak je betn!

Hèèè...

Hèèè...

...volgens mij heb je hier iets tegengestelds neergezet. Eerst zeg je:

als ik zou moetn kiezen tussen de mc-505 en die an/dx dan kies is voor de an/dx.

En even later zeg je:

als ik de keuze had tussen de dx en mc ga ik voor de mc!

Hoe zit het nu, 'k wil 't graag weten. Of bedoel je de tweede keer de RM1X, toevallig?

simpel: de rm1x is een superieure hardware sequencer vergeleken met de roland MC-range..... de roland MC505 is superieur aan de RM1x wat betreft synth-engine/sounds........

koop dus een Rm1x, en hang er via midi een roland soundmodule aan (bv een roland JV1010, XV2020)....... best of both worlds..

the DX200/AN200 heb ik allebei, die komen niet in de buurt van de RM1x qua sequencer

En wat dan qua...

En wat dan qua...

...sound?

Origineel geplaatst door olafmol
the DX200/AN200 heb ik allebei, die komen niet in de buurt van de RM1x qua sequencer

Re: Hèèè...

Re: Hèèè...

Origineel geplaatst door pjeut
...volgens mij heb je hier iets tegengestelds neergezet. Eerst zeg je:

En even later zeg je:

Hoe zit het nu, 'k wil 't graag weten. Of bedoel je de tweede keer de RM1X, toevallig?

o ja sorry :stupid qua sounds engine kies ik voor de 505 en niet de dx! maar qua gebruiksgemak etc. kies ik voor de dx! Maar de uiteindelijke conclusie voor mij kijkende naar ander mensen in mijn omgeving is dat je gewoon voor de rm1x moet gaan of nog beter neem ze alletwee! als bruintje het kan trekken.

Maar wat ben je van plan eigenlijk?

Re: En wat dan qua...

Re: En wat dan qua...

...sound?

niet te vergelijken he.......de RM1x heeft een standaard yamaha ROMpler ...de AN200 is de An1x VA engine, en de DX200 heeft een FM synth engine

Re: Re: En wat dan qua...

Re: Re: En wat dan qua...

En kan een Roland module dan verbindende schakel tussen al deze engines zijn? En zo ja, welke is dat dan?

Origineel geplaatst door olafmol
niet te vergelijken he.......de RM1x heeft een standaard yamaha ROMpler ...de AN200 is de An1x VA engine, en de DX200 heeft een FM synth engine

Re: Re: Re: En wat dan qua...

Re: Re: Re: En wat dan qua...

En kan een Roland module dan verbindende schakel tussen al deze engines zijn? En zo ja, welke is dat dan?

hoe bedoel je "verbindende schakel" ? tis maar net wat voor soort sounds je zoekt toch? ze zijn allemaal via midi aan te sturen

module : op het nivo van de 505 is dat een jv880 of een jv1080

ik zou ook zeker gaan voor de RM1X , als dat je eerste allround hardware sequencer word.

De AN/DX zou ik niet halen om mee te beginnen, aangezien deze voor een specific sound dienen
en voor de rest een vrij beknopte sequencer en drumkits hebben.

greets :doei:

Kheb pas een RM1X aangeschaf! en ik moet zeggen het werkt superieur!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik stuur mijn Jp8080, Virus C, Yamaha CS6R en mijn 9090 drumsynth er probleemloos mee aan!, de sounds vielen in 1ste instantie nog wel mee... maar heb nu de interne tone generator gedisabled en werk alleen nog met externe synths..

Hij is echt supermakkelijk onder de knie te krijgen! :D

RM1X Fantastisch!!! :okdan:

Ik zou ook zeker voor de Rm1x gaan! Niet alleen omdat er bij mij eventueel 1 te koop is hoor :D maar meer omdat ik enkele jaren geleden deze keuze ook moest maken.

Heb toen voor de Yamaha gekozen omdat de sequencer echt veel veel veel beter is dan in de MC505.
De geluiden in de MC505 zijn i.d.d. standaard wat beter maar ja.....ga je standaardgeluiden gebruiken of ga je editten?

Verder is de Rm1x inderdaad ideaal om externe apparatuur aan te sturen(als je daar ooit mee wilt gaan werken).
Als je net begint met een apparaat kun je erg makkelijk aan de Yamaha werkwijze wennen.

Verder de DX/AN discussie: Niet te vergelijken vindt ik. MC505 beter klinken dat de DX synthese in de DX200 -> Niet in een miljoen jaar! :halleluja

Ik ben ook nog maar een n00b maar overal wordt mij een RM1X aangeraden om mee te beginnen. Niet al te prijzig, en hij blijkt super te zijn! :)

Je kunt em tog ook gewoon als module gebruiken door em aan een klaviertje te koppelen of zit ik dr dan naast?

Origineel geplaatst door ThndR
Ik ben ook nog maar een n00b maar overal wordt mij een RM1X aangeraden om mee te beginnen. Niet al te prijzig, en hij blijkt super te zijn! :)

Je kunt em tog ook gewoon als module gebruiken door em aan een klaviertje te koppelen of zit ik dr dan naast?

Dat kan eventueel ja. Ik zou echter de sequencer van de Rm1x zeker niet oveslaan. Deze is nou juist zo fijn!

Back