Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door technomauriesje
Trouwens, de ingebakken geluiden van de rm1x zijn helemaal niet te editten. Het enige wat je kunt kunt doen is de geluiden aanpassen met (extreme) effect ingstellingen. Dit levert vaak rossende of gefreakte geluiden op, maar bruikbaar is anders, helemaal als je ze wilt combineren met andere rm1x sounds die uit dezelfde outputs moeten komen. Conclusie: De mc serie is imo. beter voor "complete" composities met een geluid wat tenminste een beeeetje ballen heeft; De rm1x ongeevenaard als hardware sequencer, en eventueel een enkele gefreakt geluidje, mooi zou ik het niet willen noemen.
Groete,mau
![]()
Origineel geplaatst door feindbild
kost dan ook +/- 2000 euro...
zat net te denken dat het wel een leuk speeltje voor mezelf zou zijn. (is het nog steeds natuurlijk, maar mijn bank zegt nee)Origineel geplaatst door Acidfever
Dit is inderdaad onzin en bovendie, als je zelf een Rm1x hebt gehad, ook erg kortzichtig.
Dan heb je het apparaatje niet uitgediept in ieder geval. Je kunt vrij diepgaand editten (De MC serie nog iets meer) en geluiden best goed aanpassen. Wederom, zoals in eerdere reply's, het is geen instant preset bak. JE zult er werk in moeten stoppen.
en geloof me, ik heb de rm1x echt binnenstebuiten gedraaid en als bewijs liggen hier nog een paar floppies met mijn shibbie erop.
: niet te prijzig zijn, 

Origineel geplaatst door ThndR
Ok,
Wat zouden jullie nou doen als eerste synth?
Hij moet: niet te prijzig zijn,
compleet om 'leuke' nummers mee te maken,
toch voor verdere uitbreiding handig,
tzou mooi zijn als ie aan mn keyboardje kwam
aanboord sequencer zou cool zijn
Simpelweg, een leuk compleet bakkie om mee te beginnen.
Iemand Suggesties?
Origineel geplaatst door technomauriesje
Jaaaajajajajaja, erg kortzichtig allemaal, ik heb een sine-only lfo en een envelope-die-alleen-maar-op-de-amp-level-werkt over het hoofd gezien. Dat was ik vergeten, inderdaad, ik heb het ding ook al 3 jaar niet meer, dus daarom. Toch heeft de mc505/307 qua editten van sounds een dikke plus voor op de rm1x, en blijf ik bij m'n "ballen"-verhaal. Zo, valt het toch best mee allemaal, hoe ongelijk ik heben geloof me, ik heb de rm1x echt binnenstebuiten gedraaid en als bewijs liggen hier nog een paar floppies met mijn shibbie erop.
Origineel geplaatst door ThndR
Ok,
Wat zouden jullie nou doen als eerste synth?
Hij moet : niet te prijzig zijn,
compleet om 'leuke' nummers mee te maken,
toch voor verdere uitbreiding handig,
tzou mooi zijn als ie aan mn keyboardje kwam
aanboord sequencer zou cool zijn
Simpelweg, een leuk compleet bakkie om mee te beginnen.
Iemand Suggesties?
Origineel geplaatst door olafmol
had je dit niet al ergens anders op dit forum gevraagd en 234 antwoorden gekregen?

Origineel geplaatst door synthmann
echt, koop een Emu XL7/MP7. goede sequencer, vette sound, uitbreidbaar met expansions, Emu is qua sounds gewoon net zo goed als roland XV,korg triton, yammie ES klasse. en ook nog 2 individuele midi-outs, 6 audio outs, aanslaggevoelige pads, 16 draaiknoppen.
prijs kwaliteit is gewoon een 10+
meest onderschatte bak die er is.
Xal dr naar kijke.