Groovebox of Yamaha rm1x??? help! !!

MC-303

MC-303

Ik ben dus absoluut géén kenner, maar de MC-303 valt in dit verhaal helemaal buiten de boot, zo is het toch?

Origineel geplaatst door technomauriesje
Trouwens, de ingebakken geluiden van de rm1x zijn helemaal niet te editten. Het enige wat je kunt kunt doen is de geluiden aanpassen met (extreme) effect ingstellingen. Dit levert vaak rossende of gefreakte geluiden op, maar bruikbaar is anders, helemaal als je ze wilt combineren met andere rm1x sounds die uit dezelfde outputs moeten komen. Conclusie: De mc serie is imo. beter voor "complete" composities met een geluid wat tenminste een beeeetje ballen heeft; De rm1x ongeevenaard als hardware sequencer, en eventueel een enkele gefreakt geluidje, mooi zou ik het niet willen noemen.

Groete,mau
:mexico:

Dit is inderdaad onzin en bovendie, als je zelf een Rm1x hebt gehad, ook erg kortzichtig.
Dan heb je het apparaatje niet uitgediept in ieder geval. Je kunt vrij diepgaand editten (De MC serie nog iets meer) en geluiden best goed aanpassen. Wederom, zoals in eerdere reply's, het is geen instant preset bak. JE zult er werk in moeten stoppen.

Origineel geplaatst door feindbild
kost dan ook +/- 2000 euro...

=( zat net te denken dat het wel een leuk speeltje voor mezelf zou zijn. (is het nog steeds natuurlijk, maar mijn bank zegt nee)

Sanne?

Sanne is op vakantie, hij kwam woensdag terug en ik denk niet dat ie op het strand ff het forum gaat tjekken ;)

Origineel geplaatst door Acidfever
Dit is inderdaad onzin en bovendie, als je zelf een Rm1x hebt gehad, ook erg kortzichtig.
Dan heb je het apparaatje niet uitgediept in ieder geval. Je kunt vrij diepgaand editten (De MC serie nog iets meer) en geluiden best goed aanpassen. Wederom, zoals in eerdere reply's, het is geen instant preset bak. JE zult er werk in moeten stoppen.

Jaaaajajajajaja, erg kortzichtig allemaal, ik heb een sine-only lfo en een envelope-die-alleen-maar-op-de-amp-level-werkt over het hoofd gezien. Dat was ik vergeten, inderdaad, ik heb het ding ook al 3 jaar niet meer, dus daarom. Toch heeft de mc505/307 qua editten van sounds een dikke plus voor op de rm1x, en blijf ik bij m'n "ballen"-verhaal. Zo, valt het toch best mee allemaal, hoe ongelijk ik heb :geslaagd: en geloof me, ik heb de rm1x echt binnenstebuiten gedraaid en als bewijs liggen hier nog een paar floppies met mijn shibbie erop.

Ok,

Wat zouden jullie nou doen als eerste synth?

Hij moet }:| : niet te prijzig zijn,
compleet om 'leuke' nummers mee te maken,
toch voor verdere uitbreiding handig,
tzou mooi zijn als ie aan mn keyboardje kwam :)
aanboord sequencer zou cool zijn :)

Simpelweg, een leuk compleet bakkie om mee te beginnen.

Iemand Suggesties?

Origineel geplaatst door ThndR
Ok,

Hij moet }:| : niet te prijzig zijn,
tzou mooi zijn als ie aan mn keyboardje kwam :)
aanboord sequencer zou cool zijn :)

Iemand Suggesties?

had je dit niet al ergens anders op dit forum gevraagd en 234 antwoorden gekregen?

echt, koop een Emu XL7/MP7. goede sequencer, vette sound, uitbreidbaar met expansions, Emu is qua sounds gewoon net zo goed als roland XV,korg triton, yammie ES klasse. en ook nog 2 individuele midi-outs, 6 audio outs, aanslaggevoelige pads, 16 draaiknoppen.

prijs kwaliteit is gewoon een 10+

meest onderschatte bak die er is.

Origineel geplaatst door technomauriesje
Jaaaajajajajaja, erg kortzichtig allemaal, ik heb een sine-only lfo en een envelope-die-alleen-maar-op-de-amp-level-werkt over het hoofd gezien. Dat was ik vergeten, inderdaad, ik heb het ding ook al 3 jaar niet meer, dus daarom. Toch heeft de mc505/307 qua editten van sounds een dikke plus voor op de rm1x, en blijf ik bij m'n "ballen"-verhaal. Zo, valt het toch best mee allemaal, hoe ongelijk ik heb :geslaagd: en geloof me, ik heb de rm1x echt binnenstebuiten gedraaid en als bewijs liggen hier nog een paar floppies met mijn shibbie erop.

Hmmmm......ik bespeur wat vijandigheid. Was niet echt zo bedoeld. Gaat me er meer om dat je geen uitspraken doet die een persoon zijn/haar keuze dusdanig kunnen beinvloeden omdat ze denken dat een apparaat slecht is.
Elk apparaat heeft beperkingen en de beperkingen van de Rm1x irriteren jou blijkbaar erg.

Toch ken ik enkele mensen die echt goede tracks bouwen op de Rm1x. Deze mensen wisten om de berperkingen heen te werken. Andere mensen kopen extreem dure gear met minder beperkingen en maken zo hun muziek.

Ik ben het overigens wel eens met de uitspraak dat de Emu's ondergewaardeerd zijn.

Heb zelfs in het begin getwijfeld om m'n RS7000 te verkopen en de Emu te scoren.
Maar op de één of andere manier toch niet gedaan.

Maar echt topspul! Niet te geloven dat Creative de eigenaar van dit bedrijf is.

Origineel geplaatst door ThndR
Ok,

Hij moet : niet te prijzig zijn,
tzou mooi zijn als ie aan mn keyboardje kwam
aanboord sequencer zou cool zijn

Iemand Suggesties?

Origineel geplaatst door olafmol
had je dit niet al ergens anders op dit forum gevraagd en 234 antwoorden gekregen?

loooool overdrijve is ook een vak he ;)

Deze vraag komt idd op hetzelfde neer jah, maar nu weet ik al wat beter wat ik wil, en wat er te krijgen valt.
Dit is dus iets gedetailleerder, want wat ik in die andere thread vaak te horen kreeg was dat het nog niet duidelijk genoeg was ;)

Origineel geplaatst door synthmann
echt, koop een Emu XL7/MP7. goede sequencer, vette sound, uitbreidbaar met expansions, Emu is qua sounds gewoon net zo goed als roland XV,korg triton, yammie ES klasse. en ook nog 2 individuele midi-outs, 6 audio outs, aanslaggevoelige pads, 16 draaiknoppen.

prijs kwaliteit is gewoon een 10+

meest onderschatte bak die er is.

Ok, thnx :) Xal dr naar kijke.

Hoeveel mag dat ding koste? :W

nieuw tussen de 550 en 795 als je ze nog vind en tweedehands ongeveer hetzelfde denk ik, afhankelijk ook van welke uitbreidingen er al in zitten.

xl7 is inderdaad een aanrader. ben er al vaak op het randje af van lyrisch over geweest, als ik me het goed herinner 8)

anders even zoeken op 'command station' en ook eens op 'mp7' en 'xl7'. daar is nl al in een hele rits threads over gesproeken, en vrij uitgebreid.

Hmmm....... €550 tot €795 vind ik al behoorlijk prijzig......

Kan ik dan niet gewoon doorsparen en een leuke (2e hands) synth met klavier kopen? Das dan ook wel weer een stukkie duurder natuurlijk..... Maar een CS6X hep je 2e hands ook al voor €650,-

Maarjah, xal kijke :)

thnx!

tis misschien net ietsje langer doorsparen maar dan heb je wel meteen een uitbreidbare machine die met je behoefte kan meegroeien en die je in eerste instantie oppervlakkig kunt gebruiken en als je eraan gewend bent tot heel diep kunt gaan verkennen. Het is een sequencer/synth/controller die in geen enkele setup misstaat en je niet zal ontgroeien. Je zal niet snel gaan denken dat je er weer iets anders bij moet gaan kopen.

Back