Synth Forum Festival vol. 01

Synth Forum Festival vol. 01

• Slecht idee, dit word niks

Stemmen: 4 6,0%
  • Waar kan ik me aanmelden??

Stemmen: 35 52,2%
  • Leuk idee, maar denk ik niet te realiseren

Stemmen: 22 32,8%
  • Ik wil wel vrijwilliger zijn in meedoen aan de organisatie

Stemmen: 6 9,0%

• Totaal aantal stemmers
    67
  • Enquete gesloten .
Origineel geplaatst door Blinx
Idee is er cool ja,

Misschien is het een idee voor de mods om een subforum er bij te maken voor meetings/festivals. Waarin alleen mods een thread kunnen starten en daar dan alle polls (ik neem aan dat er eventueel meerdere pols moeten komen voor lokatie/optredens/tijdstip.

Misschien is het ook wel leuk om niet leden ook uit te nodigen maar dat is wel lastiger met organiseren etc. Maar danheb je ook wat vrouwen op het feest :eureka:

Wil dit idee slagen dan zal Wous zelf met 1 of 2 andere leden de organisatie op zich moeten nemen (eventueel met hulp van een of meer mods.) Te veel polls maakt het allemaal veel te ingewikkeld. Genoeg leden die willen optreden, dus dat is geen probleem. Vrouwen uitnodigen wel.... ;)

Ik zeg het maar om het idee kans van slagen te geven: geen uitgebreide polls, maar knopen doorhakken over lokatie, datum en programering. Alleen dan heb je snel een feest op poten. Input en ideeen zijn natuurlijk hartstikke welkom, gewoon via deze thread.

Lijkt me trouwens dat er wel leden zijn die ervaring hebben met de organisatie van feesten, en anders kan ik er wel paar benaderen.

Als je vrouwen op het festival wilt hebben is het misschien een goeie om het woord : 'synthesizer' weg te laten.

Geef het festival een leuke naam, huur een leuke en bekénde locatie,
kondig het ruim van te voren aan, komen er allerlei mensen.

Zij hoeven toch niet te weten wie er achter zitten? Als wij het maar weten! (just a thought)

Hoe schat je in hoeveel mensen er komen?? als het er minder dan zeg 200 zijn kun je zo een leuke tent afhuren.

(natuurlijk in een gemeente waar de db meter nog uitgevonden moet worden *D)

Het moet kunnen om een leuke programmering van SF-leden te krijgen (in feite hoeven het er maar een stuk of 5, 6 te zijn) Er kan natuurlijk ook nóg een zaaltje bij.. :)

Ik vind het wel een tof idee dit; leuk om over te brainstormen. Ik ga deze thread beslist in de gaten houden. Misschien kan ik m'n steentje nog bijdragen.. :engel:

Origineel geplaatst door Remmelt
Het moet kunnen om een leuke programmering van SF-leden te krijgen (in feite hoeven het er maar een stuk of 5, 6 te zijn) Er kan natuurlijk ook nóg een zaaltje bij.. :)

Een extra zaaltje is leuk, je zou bijvoorbeeld in 1 zaal de mensen kunnen laten optreden die al ervaring hebben en in 1 zaal mensen die geen of zeer weinig ervaring hebben.
Of is dit een heel erg slecht idee?

Origineel geplaatst door Remmelt
Er moeten trouwens inderdaad wel vrouwen bij

..dan wordt er tenminste gedanst en is 't gezelliger, idd.

Is 'simpel' op te lossen:
ruim van te voren aankondigen, niet samen laten vallen met andere (grote/populaire) feesten, reclame + kennissen uitnodigen e.d.
Maar vooral denk aan de muziekstijl(en)!!!
Over 't algemeen vinden vrouwen een avondje piep en kraak bliepjes uit (voor ons dan) klassieke en gewilde bakken niet echt interessant.
Ook industrial en misschien zelfs (echte) hardcore zal een wat mindere aantrekkingskracht hebben?
Bijv. Techno, Trance, Dub en D'n'B worden al wat eerder gewaardeerd: als het maar wat meer melodie heeft en dansbaar is.
Niet dat ik nou alle andere stijlen afzeik of van m'n eigen smaak uitga, maar kijk maar eens waar veel bezoekers op af komen en waar er eerder op gedanst wordt. (ik probeer hier dus NIET een discussie op gang te brengen, maar laten we realistisch zijn!)

Dus.

Origineel geplaatst door Blinx
Een extra zaaltje is leuk, je zou bijvoorbeeld in 1 zaal de mensen kunnen laten optreden die al ervaring hebben en in 1 zaal mensen die geen of zeer weinig ervaring hebben.
Of is dit een heel erg slecht idee?

Sja, hoe bepaal je of een beginner 'minder' is dan een 'gevorderde' ..? Daar gaat 't toch een beetje om, die vraag?
vb.: Mono-Poly & co. traden op de Meeting in Den Haag voor 't eerst op en ik vond dat ze 't er héél goed van afbrachten! Weinig tot niets minder dan een 'gevorderde'.

Persoonlijk zou ik bijv. per stijl (ofzo) een podium/zaal/tijdsdeel doen, en dan 'beginner' en 'gevorderde' door elkaar. Gewoon eerst (ruim) van te voren een selectie maken wie er kunnen/mogen. Dan kan er altijd nog besloten worden dat bijv. de 'beginners' starten en de 'gevorderden' daarna, ofzo.. Maar gewoon een goeie selectie maken, dan heb je een topfeest.

dus..

Geld is natuurlijk het grootste probleem.

Het Dutch Synth Forum is geen rechtspersoon en heeft geen ene rooie rot cent. Dat betekent dat iemand anders de garantie op zich moet nemen om de kosten te dragen.

Geld via subsidie lijkt me een zeer zware klus; sponsering door het bedrijfsleven zou kunnen, maar mbt de synth-markt heeft het Forum niet zo'n beste naam, veroorzaakt door negatieve mails en de tweede-hands markt, dus dat wordt ook een stevige pijp.

Dus... Wie is bereid om zijn handtekening onder een zaalhuur-contract te zetten?

Een andere mogelijkheid is de zaaleigenaar ervan overtuigen dat het voor zijn bedrijf uitstekend is om dit vooral te doen en voor een zeer schappelijke prijs (liefst voor noppes, natuurlijk) . Maar kan je dat?

De Synth Forum Meeting 4 juli jl. was indserdaad volledig voor niets, want het Gemeentemuseum Den Haag en het Museon konden overtuigd worden. Personele kosten zijn ook door hen gedragen. Maar dan moet je met een goed plan komen en kunnen lullen ls Brugman :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
... want het Gemeentemuseum Den Haag en het Museon konden overtuigd worden. ...

Hetgeen mbt electronische muziek nog een vervolg zal krijgen, vooral aangaande performances, maar daar hou ik het Forum nog van op de hoogte.

Wout

Als het synthtform een stichting wordt dan kun je in aanmerking komen voor subsidie
en kun je financieel meer risico nemen. , anders ben je inderdaad afhankelijk van je
eigen beurs ,de intree moet je ook nog eens leuk houden zodat het mensen niet afschrikt.
Verder natuurlijk de sponsors of eventueel de kraamverhuur etc.., ook belangrijk
wat is je doelgroep?

Sja, hoe bepaal je of een beginner 'minder' is dan een 'gevorderde' ..? Daar gaat 't toch een beetje om, die vraag?
vb.: Mono-Poly & co. traden op de Meeting in Den Haag voor 't eerst op en ik vond dat ze 't er héél goed van afbrachten! Weinig tot niets minder dan een 'gevorderde'.

Voor een stelletje beginnenlingen deden ze het niet slecht! :D

Ff serieus, behalve Mono-Poly misschien hadden ze volgens mij allemaal wel vaker live opgetreden.

Origineel geplaatst door Digimod
Als het synthtform een stichting wordt dan kun je in aanmerking komen voor subsidie
en kun je financieel meer risico nemen. , anders ben je inderdaad afhankelijk van je
eigen beurs ,de intree moet je ook nog eens leuk houden zodat het mensen niet afschrikt.
Verder natuurlijk de sponsors of eventueel de kraamverhuur etc.., ook belangrijk
wat is je doelgroep?

Een stichting moet je dan wel eerst oprichten en daaraan zijn ook weer kosten verbonden.
De subsidies zijn in princiepe al verdeeld en je moet wel een hele goede onderbouwing hebben om alsnog geld los te kunnen peuteren.

Entree zal toch wel om de € 15 liggen?

Sponsers zijn niet echt makkelijk, want er wordt momenteel niet erg goed verdiend! :(
Wat heb je sponsers te bieden? Kom je op de landelijke televisie?

Neem eens contact op met de organisatie van Alpha Centauri...

Wout

Origineel geplaatst door Zoidsity

Ik denk dat je onder beginners echt moet verstaan mensen die voor de eerste keer live optreden. Maar het hoeft niet perse gescheiden ofzo, mijn idee er achter was om mensen die nog niet eerder hebben opgetreden op deze manier een kans te geven om op te treden voor een publiek dat hun begrijpt (als je begrijpt wat ik bedoel ;))

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Een stichting moet je dan wel eerst oprichten en daaraan zijn ook weer kosten verbonden.
De subsidies zijn in princiepe al verdeeld en je moet wel een hele goede onderbouwing hebben om alsnog geld los te kunnen peuteren.

Entree zal toch wel om de € 15 liggen?

Sponsers zijn niet echt makkelijk, want er wordt momenteel niet erg goed verdiend! :(
Wat heb je sponsers te bieden? Kom je op de landelijke televisie?

Neem eens contact op met de organisatie van Alpha Centauri...

Wout

Yep dat is ook een idee Alpha Centauri ( eric Snelders ) die kunnen wel wat tips
geven denk ik, ik denk dat het synthforum een andere doelgroep aanspreekt dan
Alpha Centauri al moet ik zegen dat de grens steeds wordt verlegd en er ook meer
dansbare bands op de Alpha Centauri dag komen.
Alpha Centauri zijn ook klein begonnen en zijn nu vrij groot ,maar ook Alpha Centauri
heeft een stapje terug moeten doen omdat het bezoekers aantal terug loopt.

Bericht door een moderator:
Ik wil nog eventjes benadrukken dat feesten e.d. niet zomaar onder de synthforum.nl vlag gehouden kunnen worden. Organiseer wat je wil, maar t forum heeft er dan in principe niks mee te maken. Ook vind ik t beetje vreemd als mensen namens/over het forum spreken die niet in de organisatie van het forum zitten (forum een slechte naam bij de synth markt? oh?)

oooh het synthforum is maar een naam , ik dacht al tot het synthform een
een stukje internet was waar mensen ideeën uitwisselen over synths..
Dus mensen de naam synthforum aub niet meer gebruiken want dan kom je aan het
heiligste wat er bestaat..:gaap:

oooh het synthforum is maar een naam , ik dacht al tot het synthform een
een stukje internet was waar mensen ideeën uitwisselen over synths..
Dus mensen de naam synthforum aub niet meer gebruiken want dat kom aan het
heiligste wat er bestaat..:gaap:

Toch heeft pjotr gelijk.

Ik had ook al gezegd, laat dat 'synthesizer' ( en dus ook synthforum achterwege ), verzin een leuke naam, dan trek je meer mensen dan met 'synthforum festival'.

Wat heeft het synthforum te maken met een festival wat gebruikers van dit forum willen organiseren?
Als ik in de kroeg een plan bedenk om iets te ondernemen, dan noem ik dat plan toch ook niet naar die kroeg?

Zowiezo, als je dat al wilt doen dan zal je toch goedkeuring moeten hebben van de naamhouder.

Origineel geplaatst door demian
Toch heeft pjotr gelijk.

Ik had ook al gezegd, laat dat 'synthesizer' ( en dus ook synthforum achterwege ), verzin een leuke naam, dan trek je meer mensen dan met 'synthforum festival'.

Wat heeft het synthforum te maken met een festival wat gebruikers van dit forum willen organiseren?
Als ik in de kroeg een plan bedenk om iets te ondernemen, dan noem ik dat plan toch ook niet naar die kroeg?

Zowiezo, als je dat al wilt doen dan zal je toch goedkeuring moeten hebben van de naamhouder.

hangt van het plan af als het een bier festival wordt zal de kroeg eigenaar
daar niets op tegen hebben als ze maar bij hem bier gaan drinken..:biertje:

hangt van het plan af als het een bier festival wordt zal de kroeg eigenaar
daar niets op tegen hebben als ze maar bij hem bier gaan drinken..:biertje:

bij hem thuis? :mega:

Back