lil'markie u bent een wijs mens.
Het was een droevige avond, afgelopen vrijdag: Ik was net lekker een drumtrekje aan het incklicken op het vertrouwde monochrome scherm, toen deze plots op zwart ging...en ik wel moest concluderen dat deze (misschien door mijn aanwezigheid?) overleden was. (Ja ik voel me een beetje schuldig, terwijl ik weet dat dat BS is)
Gelukkig had BASS nog een monitor in de berging staan. Met gevaar voor eigen leven (al flink wat drank in de man en het licht in de berging was stuk) heeft BASS deze opgehaald en aangesloten. Het euvel leek verholpen en ik kon weer gerust adem halen.
Maar nu hoor ik opeens dat de ST zelf ook niet meer naar behoren werkt

Da's flink balen, maar eens moet men afscheid nemen van zijn Atari en een modernere computer gaan gebruiken. ( ik had zelf slecht 11 jaar nodig, om om te schakelen)
Daar even de voor en nadelen op een rij:
ATARI voordeel:
* heerlijk serieus monochroom scherm
* er staat een ATARI logo op
* cubase op de ATARI is super eenvoudig, dus snel te gebruiken, zelf met je ogen dicht
* een ST is lekker stil
ATARI nadelen:
* saven op zeldzame floppy's waaardoor je dat op een gegeven moment maar niet meer doet (BASS saved zelfs zijn meest geniale nummers niet)
* te weinig geheugen om veel midicontrol data op te nemen.
* geen HD recording mogenlijkheden.
* maar 1x UNDO (heel onhandig als ik weer per ongeluk 2 dingen achter elkaar wis)
Voordelen cubase op PC:
* lekker saven op je harde schijf, zodat je een weekje later dat ene nummer wat toch echt super goed is, nog ff kan na bewerken.
* midi-synchrone HD recording, waardoor je dat gitaartje of vocal dingetje lekker in 100 dubs kan opnemen.
* midi effecten op je midi kanalen. (leuk voor autopanning en random pitchen)
* voor weinig geld een midisport 4x4 aansluiten, zodat je opeens 4x midi in hebt en 64 kanalen uit.
* met gemak de allergrootste SYSEX files up en downloaden.
* een maal klikken op een part, en je zit meten in de editor!
* heel veel UNDO's
Nadelen cubase op PC:
* PC niet gratis af te halen bij andere forumleden
* 10.000 irritante kleurtjes, waardoor cubase opeens een computerspelletje lijkt.
* PC's maken herrie.
Zo moet je er wel uit komen toch??!!!