Hardware alternatief voor Atari + Cubase? [help]

Bass

Gepokt en gemazeld
Helpie.

Mn Atari begint een beetje vaag te doen!damnit!

Nu ben ik erg gewend aan de directheid en overzichtelijkheid van Cubase 2.01... Maar ik denk dat mn Atari het niet veel langer volhoudt...

Wat is nou een goede betaalbare hardware sequencer met dezelfde makkelijke bediening en intuitiviteit als Cubase 2.01??

Iemand suggesties ??

:biertje: :peukie:

Waarom koop je niet gewoon een andere ST? Kost je waarschjnlijk 30,-

Origineel geplaatst door Furious5

Idd als je ZO gewend bent aan het werken met Cubeest op de ST..
Iets vergelijkbaars zul je in Hardware denk ik niet vinden (niet met het gemak van CC's tekenen enzo)
Wel is een xtra hardware sequencertje leuk uiteraard omdat dit ook weer op een andere manier uitnodigd om te gaan freaken..
ST + MMT8 ??

Inderdaad, koop gewoon een 2de hands Atari, er zijn er nog genoeg. Afhankelijk van de specs, voor noppes te vinden. Ik heb er 3 staan, allemaal in prima conditie. Laatste STe inclusief monitor zelfs voor 5 euro gekocht op Koninginnedag. :mega:

MPC2000 kan ook nog steeds. Niet te duur en redelijk simpel te bedienen.

eeh :o: o ja suf zeg, dat is waar ook...

Maar misschien is een hardware sequencer ook wat handzamer en handiger mee te nemen voor eventueel live, wel een stuk duurder is dat natuurlijk....=)

lil'markie u bent een wijs mens. :okdan:

Het was een droevige avond, afgelopen vrijdag: Ik was net lekker een drumtrekje aan het incklicken op het vertrouwde monochrome scherm, toen deze plots op zwart ging...en ik wel moest concluderen dat deze (misschien door mijn aanwezigheid?) overleden was. (Ja ik voel me een beetje schuldig, terwijl ik weet dat dat BS is)

Gelukkig had BASS nog een monitor in de berging staan. Met gevaar voor eigen leven (al flink wat drank in de man en het licht in de berging was stuk) heeft BASS deze opgehaald en aangesloten. Het euvel leek verholpen en ik kon weer gerust adem halen.

Maar nu hoor ik opeens dat de ST zelf ook niet meer naar behoren werkt =( Da's flink balen, maar eens moet men afscheid nemen van zijn Atari en een modernere computer gaan gebruiken. ( ik had zelf slecht 11 jaar nodig, om om te schakelen)

Daar even de voor en nadelen op een rij:

ATARI voordeel:

* heerlijk serieus monochroom scherm
* er staat een ATARI logo op
* cubase op de ATARI is super eenvoudig, dus snel te gebruiken, zelf met je ogen dicht
* een ST is lekker stil

ATARI nadelen:

* saven op zeldzame floppy's waaardoor je dat op een gegeven moment maar niet meer doet (BASS saved zelfs zijn meest geniale nummers niet)
* te weinig geheugen om veel midicontrol data op te nemen.
* geen HD recording mogenlijkheden.
* maar 1x UNDO (heel onhandig als ik weer per ongeluk 2 dingen achter elkaar wis)

Voordelen cubase op PC:

* lekker saven op je harde schijf, zodat je een weekje later dat ene nummer wat toch echt super goed is, nog ff kan na bewerken.
* midi-synchrone HD recording, waardoor je dat gitaartje of vocal dingetje lekker in 100 dubs kan opnemen.
* midi effecten op je midi kanalen. (leuk voor autopanning en random pitchen)
* voor weinig geld een midisport 4x4 aansluiten, zodat je opeens 4x midi in hebt en 64 kanalen uit.
* met gemak de allergrootste SYSEX files up en downloaden.
* een maal klikken op een part, en je zit meten in de editor!
* heel veel UNDO's

Nadelen cubase op PC:

* PC niet gratis af te halen bij andere forumleden
* 10.000 irritante kleurtjes, waardoor cubase opeens een computerspelletje lijkt.
* PC's maken herrie.

Zo moet je er wel uit komen toch??!!!

Origineel geplaatst door stevaux
lil'markie u bent een wijs mens. :okdan:

Thankx!! Ik heb zelf een jaartje geleden ook over moeten stappen. In het begin was dat best even wennen, maar nu wil ik niet meer anders. De voordelen en nadelen die je opnoemt kloppen precies.

Daarbij komen ook nog de typische windows problemen die soms de kop op steken: ongeldige bewerking, programma wordt afgebroken bla. bla. Ik werk namelijk nog onder windows 98. XP heeft daar volgensmij wat minder last van.

Maar als je op tijd je muziekstuk wegschrijft, dan valt daar ook wel mee te leven. En zo vaak gebeurt het ook weer niet dat windows ´vastloopt´ tijdens CuBase.

Van die irritante kleurtjes die CuBase voor elke nieuwe part gebruikt kun je trouwens vanaf komen door bovenin bij part-colors, edit te kiezen en vervolgens de kleuren voor refrain, bridge, intro etc. allemaal wit te maken. Weg fleurige kleurtjes. :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door lil'markie
En zo vaak gebeurt het ook weer niet dat windows ´vastloopt´ tijdens CuBase.

Ik heb het hele weekend achter XP met SX gezeten en hij is 0,0 keer gecrashed. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Als je geen goede systeembeheerder bent kun je wel het beste je PC één keer goed in( laten )richten (dual boot met aparte muziek partitie) en dan even een image maken. Vervuilde systemen geven vaak problemen.

Dank lil'markie, ik proberer BASS al een jaar of 2 over te halen, gelukkig zijn er meer mensen die begrijpen waarom.

Ik gebruik XP en mijn cubase loopt eigenlijk alleen vast als ik mijn (slechts 1 Mhz ) processor over belast of afentoe een vage plug in aan het testen ben.
(ik vind het een sport om goede freeware plugs te gebruiken, e-phonic bijv.)

Maar saven gaat zo makkelijk dat ik dat meestal wel allang heb gedaan. Ik save zelf meerdere versies als ik opeens van idee verander, kan ik er later nog op terug komen...heerlijk.

Ja BASS het went wel, en dan wil je niets anders meer :)

Ja maar die PC behuizing is veelste groot !!
Mijn slaapkamer is dusdanig klein dat een normale PC gewoon te groot is, en ik ga geen Vice City spelen of internetten in mijn slaapkamer !!

Dan moet ik dus een 2e hands laptop kopen waarvan ik niet eens weet hoe lang hij het nog goed doet...

Aha...je verzet je nog...

Dan zet je het toch gewoon allemaal in je woonkamer?? hooef je ook geen extra PC te kopen en heb je nog meer ruimte voor je toetsen.

Hela!!! Dan kan er zelfs een Andromeda bij.

Probleem opgelost lijkt me ;)

Een Apple pobo op leeftijd kan ook nog.
Zijn ook niet duur en je hebt tenminste een fatsoenlijke computer ipv zo'n peecee.

je moet het wel smeuig brengen he, natuulk

Is een 2e hands laptopje niet wat om Cubase mee te draaien ???

Een nieuwe is me te duur ...

Back