Dagje rommelmarkt

hhmmm,lijkt me wel leuk...maar ik heb helaas niet veel kaas gegeten van elektronica...
als het echt zo bangelijk klinkt wil het wel eens horen!!

Origineel geplaatst door the captain
hhmmm,lijkt me wel leuk...maar ik heb helaas niet veel kaas gegeten van elektronica...
als het echt zo bangelijk klinkt wil het wel eens horen!!

das het mooie dat heb je er nl ook niet voor nodig.
je kan al redelijk wat modificaties vinden door gewoon op de gok verbindingen enz te leggen tussen verschillende plaatsen op de printplaat.

misschien moet ik dat dan maar es proberen,ik heb hier nog een K2000 met altzheimer...
mijn vader heeft nog een oude wersi staan...maar ik denk dat ik het toch eerst met iets kleiner probeer...
zal zeker eens iets proberen.ben benieuwd!!

Kijk, dat zijn nou de dingen waar ik een rommelmarkt
freak voor ben, om deze prachtige, nietskostende rommeltjes
te vinden en weg te graaien...

Prachtig als je adem stokt als je ineens een VL-tone in je
vizier krijgt, desolusionerend als je een oma een SK-1 in
haar karretje ziet hebben voor kleindochter die overigens
even blij zal zijn met een Casio SAprulletje...

I love it I love it I love it...

Ik zoek ook weer zo een ranzig pioew dingetje nu
mijn LEL UDS weg is en ik Zlas - supersonic heb gehoord...

Spijtig dat je die dingen altijd naar waarde weet te
schatten NAdat je hun eenvoud weet toe te passen...

Keyboardjes zijn leuk, maar drumdoosjes zijn natuurlijk
het einde om te vinden op rommelmarkten...

De SK's van Casio komen het vaakst voor, dan wel eens
een VL-tone nu en dan, de Casio SA's (dewelke ik zelf
niet zo heel leuk vind), de Philips PCM's die je vaak voor
een euro of 3 mee hebt...

Leuk om je van de domme te houden door te vragen
wat het is om te kijken of de verkoper in kwestie het
zelf ook weet en weet wat ie heeft, frustrerend als je
het huismoedertje geloofde dat ze blij was dat ze van haar
Casio MT-70 af was omdat de bengels er zo een hels kabaal
mee maakten, en je bij thuiskomst er een 0-tal decibel
uit weet te krijgen...

Ach jah, voor die paar euro's weet je het dan ook...

Maar ik waarschuw je, het zijn de huismoedertjes
die je pakken met hun lieve blik en hun vertrouwende
stem... lol

En dan koop je bij een ultra-obscuur kraampje een
vage 80's BBD-delaytje waarvan je er geen 50 cent op
zou durven verwedden dat ie het nog doet, en dan
spring je thuis zowat een gat in het plafond als je Ssss
Aaaa Ffff Eeee Tttt Yyyy Dddd Aaaa Nnnn Cccc Eeee
weet te krijgen uit het ding...

Mooi, het leven is mooi, zolang er zon, muziek en
vlooienmarkten zijn...

Axel

PS: ik kick nog steeds op mijn 7 euro kostende
CDwalkman met DX7 look, die werkt op een battery
pack, en membraamtoetsjes heeft, maar bovenal
uit het jaar des heren '87 stamt...

Die yamaha heb ik ook nog liggen hier, nooit aan gedacht dat nu weer eens uit het stof te gaan trekken :)
Alleen circuit benden klinkt als veel werk ... ff de speaker naar een line out omleiden en dat samplen hooguit :)

2e aankoop: Casio imitatie Cornor (China)

Das best duur, daar loop ik zo'n beetje elke keer tegenaan op de snuffelmarkt in Zwolle. Heb er een gekocht voor 50 cent. Zit een heel klein printplaatje in waar je gewoon op moet drukken en een beetje doorbuigen voor een lekkere pitchbend. Keyboard produceert trouwens een van de meest penetrante zoem geluiden die je ooit uit een kinderkeyboard hebt gehoord. Kan me niet voorstellen dat een kind het aangenaam vind om daarmee te spelen!

Tijdje geleden mee gestopt met het benden nadat ik mijn sk-1 "gefried" heb, doet het niet meer!
De casio mt40, niet erg bekend, moet je kopen als je er een tegen komt. Heb er een een klein beetje gebend. Nare overdrive distortion mogelijkheden en de ritmebank is analoog!

Sorry , ik kan dit als purist niet aanzien! Het is GROVER kietelt natte poes, en niet GOVERT.

Origineel geplaatst door Freakydile
Leuk om je van de domme te houden door te vragen
wat het is om te kijken of de verkoper in kwestie het
zelf ook weet en weet wat ie heeft ...

De verkoper (Space Drum) in kwestie wist heel goed wat hij had, want hij beweerde het ding zelf gebruikt te hebben, maar wegens zwakke ellebogen niet meer kon drummen. Het grote werk was hij al via de normale manier krijtgeraakt, alleen deze bleef over.

Wout

Origineel geplaatst door Tactic
Sorry , ik kan dit als purist niet aanzien! Het is GROVER kietelt natte poes, en niet GOVERT.

en als we dan echt gaan mierenn**ken staat er ook nog eens "Grover kietelt een natte kat". Maar ja natte poes is natuurlijk véééél leuker :engel:

Origineel geplaatst door Hazes
en als we dan echt gaan mierenn**ken staat er ook nog eens "Grover kietelt een natte kat". Maar ja natte poes is natuurlijk véééél leuker :engel:

:halleluja

Exact het eerste wat ik dacht ... "tis vrdmme een kat". :mexico:

Wout!

het verbaast me dat jij of all ppl niet meteen dat EH kastje herkende... dat spul is zo rete retro herkenbaar; alleen dat lettertype al ! anyway: heel leuk ding , zeker om te vinden op een rommelmarkt voor bijna niks. je hebt overigens gelijk: als je iets leuks vind, verder niet haggelen over de spotprijs maar gewoon kopen.

mijn eigen vondsten (naast ontelbaar veel spelcomputers voor bijna niets) zijn een Casio VL-tone met hoesje & manual voor 1 euro en een Casio PT-20 - met begeleidings automaat ja! - voor hetzelfde bedrag. afgelopen 30 april hebben we ook nog een hele gare Siel synth gespot maar niet gekocht. teveel gesleep en wie wil er nou een Siel?

flame away :)

Dan vergis je je in de taak van een medewerker van een museum! Het gaat er niet om alles te weten, maar te weten waar alles staat :) En deze regel is echt waar. Collega's van mij zijn zaken in hun eigen depot kwijt, dus is zo'n object in princiepe verloren gegaan. Verder blijkt uit de praktijk dat een grote zoekactie meer zaken kwijt maakt dan vindt. Een beroemd voorbeeld is het 'vinden' van originele handschriften van Leonardo da Vinci in het Prado. Ooit heeft iemand geweten dat ze er lagen en waar, maar die kennis is verloren gegaan, tot een student ze weer in z'n handen krijgt en beseft wat het is...

Verder is mijn specialiteit niet per sé de apparatuur, maar meer de historie van de productie methoden. En drum synths hebben me nooit zoveel gedaan.

Wout

Gister ook weer eens op een rommelmarkt geweest
Leuke beatbox gescoord met 4 pads en 16 zeer electronische geluiden: de palytime` solid gold rock star` (dat verzin je toch niet:dubbel: ) verder nog zo´n speelgoedgitaar met allerlei ritmes en melodietjes. Helaas heeft mijn dochter van 4 deze geconfisceerd :( :D

grtz,

dread

Attachments

• baetbox.jpg
    baetbox.jpg
    95,4 KB · Bekeken: 76
Origineel geplaatst door the captain
misschien moet ik dat dan maar es proberen,ik heb hier nog een K2000 met altzheimer...
mijn vader heeft nog een oude wersi staan...maar ik denk dat ik het toch eerst met iets kleiner probeer...
zal zeker eens iets proberen.ben benieuwd!!

voor 10 euro koop ik je alzheimer k2000 wel over hoor:)

binnenkort maar eens de rommelmarkten afstruinen en de kringloop ook erg leuk ;)

"Goh, waar zal ik mijn peuk eens neerleggen? Oh, ik weet het al, ik leg 'm wel op de knop van mijn Spacedrum."

En dan als je die knop vernaggelt hebt, de volgende keer je peuk op die andere knop leggen... Wat een enorme debiel moet je dan zijn.

Hallo Wout Blommers,

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben op je vondst op de rommelmarkt. En dan heb ik het over de Electro Harmonix Super Space Drum. Maar goed niets aan te doen,...:)

Maar:
Ik heb het bouwschema liggen van deze machine. Als je geinteresseerd bent hierin, kan je me een PD of mailtje sturen. Het is geen origineel, maar altijd handig om te hebben mocht er in de toekomst ooit iets kapot gaan aan het apparaat.
Ik hoef er trouwens niets voor te hebben. (ik post hem niet hier omdat ik hem alleen op papier heb en ik heb geen scanner).

Nooit geweten dat Grover zo'n viespeuk was. ;)

Van de dokter moet ik rommelmarkten mijden want dat is slecht voor m'n bloeddruk. :(

Back