Eindelijk gaat iets af raken....

nIQ

Stamgast
Fast Life

Dit wordt waarsch. het eerste nr.tje dat ik afwerk(op men eentje)

Nog heel wat werk aan de structuur(zitten ook nog echte fouten in) en er komt waarsch. nog iets van zang op....

Nik

ik vind hem eerlijk gezegd nog veels te leeg:confused: een sample door een vocoder halen en er mee stretchen
loopen etc lijkt mij wel gaaf erin, net als die track , hoe heet die ook al weer :confused: die ze op tmf regelmatig draaien
ehmm .............. ik weet niet meer in ieder geval zoiets zou ik doen
:dubbel:

Yo relaxe track man!!

Ik zou eventueel de arp basslijn wat harder maken, of een langere decay ofzo.
En op een gegeven moment de boel effe dicht gooien met dichte hihats. Dat laatste
maakt echt veel verschil in variatie en vetheid.
Verder eens af en toe wat gekluiden muten om het spannend en afwisseld te houden.
Alle basis geluiden die je nu al hebt zijn in iedergeval voldoende.

Lekkere sound hoor! Fijn ook dat je de beat lekker minimalistisch houd qua gebruikte sounds. In de ritmiek mag wat mij betreft wel wat meer variatie en spanning; de bassdrum is lekker dun! dikke dreunen horen we al zo vaak.
Ik ben overigens wel benieuwd naar je gereedschap. Het al eerder genoemde bas-arpje vind ik persoonlijk het lekkerst!
:biertje:

Thnx voor de reacties!

De track is indd. nog wat aan de lege kant en hier ben ik ondertussen mee bezig.
Er zijn ondertussen aan paar percusiegeluidjes aan toegevoegd die de HH aanvullen en in de pad synth. zijn al wat variaties aangebracht en is gedubbeld(1 van de volgende dagen online te horen). Ik denk dat ik de basdrum ongeveer hetzelfde hou omdat ik ook niet echt te vinden ben voor de heavy hitters.
Ik twijfel ook nog of ik er vocal's ga opzetten. Toen ik vorige week aan de track begon had ik die er wel al opgezet. Enkele woorden gesampled met een kopie van de casio SK-5(de realistic concertmate 650) en die dan wat lager en hoger afgespeeld. Zo kregen ze wat efect mee dat veel weg heeft van een vocoder..... MAAAAR dat was het toch niet helemaal dus of die terug komen valt nog af te wachten.

Nogmaals bedankt voor het luisteren en de comment's! Later deze week zet ik wel een nieuwe versie online....

Gebruikte Gearlist: Akai DPS-24, ARP AXXE(de hoge, trage "lead" synth), Yamaha CS2-x (ja hoor de arpe.-baslijn 8) ), PC met Cubase voor drums en al de rest (plugs: ersdrums , Rticul8 voor de padsynth en Matrix die de opgebroken synthlijn produceerde) en tot slot Korg X-911 waarmee ik de basdrum net wat meer laag heb gegeven......

Grz. Nik

Laatst gewijzigd:
Ha Nik,

Verrassend hoor, die CS2-x sound. Zo zie je maar weer dat het 'dun' laten van omringende sounds een op zich niet zo'n bijzondere synth gewoon dik kan gaan klinken. Nogmaals complimenten voor de keuze van je bassdrum (less=more!!)
Ik ben benieuwd hoe je de track verder gaat aanpakken!

Vanaf gisteren ook gewoon te downen: Fast life

en comment's nog steeds welkom ofc. Er is ondertussen nog niet echt veel aan veranderd aangezien ik nog steeds een zangeres zoek om wat dingen uit te proberen....

Nik

Hij klinkt lekker, alleen vind hem wel te lang duren. Ook de climax ontbreekt. Het blijft bij wat gefreak!
Misschien doet een beat verandering en een klankje erbij halverwege wonderen.

Thnx voor de reaktie!

Er moet nog iets met het nr. gebeuren, i know. Ik heb het de laatste tijd alleen wat te veel gehoord en ik zoek echt nog een stem om hier en daar iets toe te voegen. Zeker geen uitgebreide zanglijn over het gehele nr., maar hier en daar een punt waar ik rond kan werken.

Er staan nog wel enkel dingen op men harde schijf te wachten op wat extra input dus er volgt later zeker nog meer. Momenteel is het mij ook niet echt te doen om zo veel mogelijk nr. af te werken. Ik heb nog heel wat speelgoed waar ik nog mee moet leren werken en dat vraagt momenteel heel wat meer aandacht dan nr. afwerken.

Grz. Nik

Back