[Externe usb soundcard] intern opnemen???

Origin X

8 Bit
Ik heb weer eens een questione:

Lang lang geleden toen ik nog muziek maakte met een soundblaster live, had ik de mogelijkheid om met verschillende drivers naast elkaar te kunnen werken. Voorbeeld: Als ik bijvoorbeeld wat live doe in een sequenser wil ik dat weleens op kunnen nemen met bijv soundforge. Wat ik deed is de sequenser op asio zetten en soundforge op de normale driver ofzo.
Nu kon ik dus geluid van de sequenser opnemen met een ander programma via dezelfde geluidskaart.

Nu ik tegenwoordig op een laptop zit met een externe Tascam US-122 usb, schijnt dat ineens niet meer te kunnen:confused:

Voorbeeld: ik laat fruity loops lopen op de Asio US-122 24 bit driver. In soundforce kan ik dan kiezen als recording driver:
1. Microsoft sound mapper > driver van de interne geluidskaart van de laptop
2. Advance AC 97 audio > driver van de interne geluidskaart van de laptop
3. US-122 A:B > externe geluidskaart

Met de eerste 2 kan ik niets opnemen en met de derde is er niet eens een input signaal.

Toch jammer, omdat ik deze wijze voor meerdere doeleinden gebruik.

Is hier een directe oplossing voor, of is hier een eventuele bredere oplossing voor.
Zou het namelijk wel gaan als ik nog een andere usb geluidskaart aan mijn laptop zou hangen zoals een delta 44.
Of zou je dan nog niet het signaal van elkaars devices kunnen opnemen.
In principe moet je dan wel 2 verschillende outputs kunnen selecteren in bijv. traktor, wat me ook wel interessant lijkt.
Of zouden 2 van zulke apparaten alleen maar conflicteren met elkaar?

Back