[Gezocht] Reversed Reverb plugin

Henri/etgin303

Ouwe rot
Halloooo,

Heb vroeger een Mackie tafeltje gehad (CFX) met interne effectprocessor...
Daar zat een effect op die ik graag in plug in versie wil hebben...

Volgens mij is het een reversed delay of reversed reverb...

In ieder geval, als je een clap hoort komt ie er daarna nog eens gereversed uit... (1x)

Wie heeft er een goede tip, liefst goed klinkende gratis plugin!

Alvast bedankt!

Hen3

Das toevallig....ik zoek ook zoiets....had een reverse reverb op m'n Quadraverb die ik wel 's gebruikte...

dus wie heeft een tip ?

Een reverse reverb kun je zelf ook wel maken. Het is een gated reverb met een lange pre-delay.
Zo werkt de reverse reverb uit bijv de quadraverb ook...

ik zat vandaag op de site van sound on sound wat rond te snuffelen. ze hebben daar ook iets over geschreven. volgens mij in synth secrets. ben nu ff te lui om het op te zoeken

Als ik goed begrijp over wat voor een effect jullie het hebben, (of misschien is dit wat ik ga vertellen net wat anders) dan kan je dat ook heel mooi met een kwalitatief goede normale reverb doen zoals een bekende Lexicon. (Toen ik jaren geleden achter dit truukje kwam, was ik echt dol-enthousiast! Het is vandaag de dag dan ook nog steeds een vet effect om bijv. met stemmen zo'n spook-achtig effect te krijgen.)

Dit is overigens niet realtime te doen, maar jah....

Je neemt je originele sample, bijv. een of andere duivelaanbidder die rare leuzen roept (haha) Deze reverse je, dan gooi je er een mooie hall-achtige reverb overheen (maar dan ook echt je mooiste he!). Dan reverse je de boel weer. Vervolgens gooi je er op een iets lagere sterkte (om het nog iets ruimtelijker te maken) nog een wat lichtere reverb overheen. Resultaat: een freaky spooky psychopaat! Hoor je ook veel in horrorfilms. 8)

Back