plugin vervangers voor hardware, richting industrial hardcore

Even tussendoor. Eigenlijk zou er een soort 'verhuur' of tijdelijke ruil-service moeten zijn op SF. Als je een bepaalde bak hebt, maar even op uitgekeken bent maar toch niet wilt verkopen.

Ik bedoel, ik zou best ff met een ION of 101 een weekje (weer) eens willen spelen, maar kopen zou ik ze nu niet meer.

Even tussendoor. Eigenlijk zou er een soort 'verhuur' of tijdelijke ruil-service moeten zijn op SF. Als je een bepaalde bak hebt, maar even op uitgekeken bent maar toch niet wilt verkopen.

Ik bedoel, ik zou best ff met een ION of 101 een weekje (weer) eens willen spelen, maar kopen zou ik ze nu niet meer.

En als je ze een week te laat inlevert, 60 cent boete, net als bij de bibliotheek! :D

En als ze je helemaal niet inlevert? :D

Uiteraard zitten er bepaalde haken en knoppen aan dit idee. :D Maar aan de andere kant lopen hier mensen al 10 jaar rond en hebben velen al van elkaar gekocht/verkocht.

Je zou ook kunnen denken aan een 3rd party waar je de waarde van de bepaalde bak als borg op stort wat je weer terug krijgt als alles netjes op tijd en zonder schade etc.etc. terugbrengt.

Ik snap dat mensen hun jp8 oid niet zo snel willen uitlenen (al valt er met verhuren misschien nog een centje te verdienen) maar stel nou dat ik ff 1 weekje een 606 wil lenen/ruilen. Moet toch te doen zijn lijkt me dan.

Ik wil wel graag een minimoog voyager xl voor een weekje in huis hebben. Neem ik wel een weekje vrij!

Ja word een moeilijk verhaal dit, heb ooit wel eens zitten denken aan een soort van instrumenten bank/biblio maar om van zoiets te kunnen leven naast het feit dat muzikanten toch vage typjes blijven moet je toch echt wel een hele waslijst aan voorwaarden gaan opstellen en lijkt het me niet echt haalbaar. Daarnaast doe je denk ik meer zaken met een incassobureau dan met je klanten.

Lijkt me een goed plan! Net alsof je twee maanden een highend compressor huurt, maar dan een synthesizer. Ik sta er wel voor open om een maand een synth te huren.

Betere oplossing dan huren: gewoon kopen. Koop een 909, hou 'm voor een maand, geheid dat je 'm voor hetzelfde bedrag kan doorverkopen. Bij een hele ris apparatuur werkt dat principe prima - je kunt het natuurlijk vergeten voor zaken als Motifs; die zakken heel snel. Het werkt zelfs bij een MicroKorg. Door de bank genomen goedkoper dan huur betalen en allerhande verzekeringspremies, al is het wel even slikken als je anderhalfduzend eypo weg ziet gaan.

Je kunt ook een middagje langs gaan bij deze gasten:

http://www.sonartraffic.nl/

Je hebt daar wel prachtig materiaal, dat de Akai MFC42 een prachtigfiltertje is kan ik zeker ook zelf betuigen. Zoals aangegeven. D16 materiaal, Tone2 FB3 etc. Wat synthesizers betreft en dat beamen nog velen, zou ik toch zoveel mogelijk hardware proberen te gebruiken, hoewel je je op software wilt richten. Als je alles dan softwarematig wilt doen, lijkt me die ene moeite met een synth niet zo een overbodig moeite. Succes.

Heb inmiddels al een paar dingentjes op de laptop met live, gaat prima zo lekker opstarten en beginnen maar.

Ben daarnaast overbodige dingen uit de studio aan het verkopen om de boel eens lekker op te ruimen, het overige wat ik houd ga ik allemaal los trekken en opnieuw met patchbays aan sluiten in de toekomst zodat ik een stukje flexibeler word en ik de patches overzichtelijker kan inzien.

Een synth na de laptop trekken wil ik juist voorkomen dan blijf ik heen en weer slepen en kabels pluggen.

Ik loop continu thuis kabels in en uit te pluggen, dan sluit ik weer dat op dat aan, of maak ik gebruik van net die ingangen die ik niet altijd nodig heb.

Heb inmiddels al een paar dingentjes op de laptop met live, gaat prima zo lekker opstarten en beginnen maar.

Ben daarnaast overbodige dingen uit de studio aan het verkopen om de boel eens lekker op te ruimen, het overige wat ik houd ga ik allemaal los trekken en opnieuw met patchbays aan sluiten in de toekomst zodat ik een stukje flexibeler word en ik de patches overzichtelijker kan inzien.

Een synth na de laptop trekken wil ik juist voorkomen dan blijf ik heen en weer slepen en kabels pluggen.

Gaat het nu wel lekkerder, je inspiratie snel te kunnen uitwerken?

Hey, ik heb ongeveer met hetzelfde 'probleem' gezeten.
Veel gear weg gedaan, en de juweeltjes gehouden.
Mijn hardware fx heb ik wel allemaal bewaard.

Vervolgens een tijd geen elektronische muziek gemaakt,
na een tijdje ging het weer kriebelen.

Begonnen met de software die ik had,
(sylenth, absynth, allerlei fx waaronder Izotope trash, filterbank 3, drumazon, nepheton)
Na een tijdje alsnog de hardware die ik nog had aangesloten,
met als oplossing om alles goed te routen, patchbays!
Heb wat losse onderdelen besteld, hout, pluggen etc.
Zelf mooie patchbays gebouwt, nu hoef ik helemaal niet meer moeilijk te doen met al het kabels omgooien, al me apparaten zijn standaard aangesloten, heb een paneel voor me neus en daar kan ik dingen snel om pluggen.
Misschien 60 euro aan materiaal gekocht om het te bouwen.
Ik zou je toch aanraden in ieder geval een of 2 van je favoriete apparaten te houden, dan is het patchen van alle kabels een stuk overzichtelijker als je een of 2 apparaten elke keer moet pluggen.
Mocht je na een maand of 3 tot de conclusie komen de hardware toch te weinig te gebruiken kan je alsnog het de verkoop in gooien.
Uiteraard moet je het zelf weten, maar dit zou ik doen.

Nou ik houd een hoop spul zoiezo hoor, wat nu te koop staat werd al niet gebruikt dus zonde om te houden. Als ik dan van de zomer eens tijd heb wil ik de hele studio leeg halen, schoonmaken en opnieuw inrichten met patchbays.

Zou je eens een foto kunnen maken van je patchbays etc? wel interresant.

Ik werk nu op Ableton v-station maar dat is niks..
En heb sinds kort Sylenth1.

Weten jullie nog goede plugins om hier aan toe te voegen?
Heb nog steeds niet de dikke vette bass te pakken die ik zoek.

Ik heb hier ook een stapel patchbays en dat is zo handig, geen geklloi meer achter je mengpaneel of synth's, neem er veeeel, ik heb ze van behringer en kosten geen drol en je kan dan alles aansluiten anders moet je nog af en toe wat wegtrekken, kabels gewoon multis van DAP, goed genoeg en je zit er toch nooit meer aan dus blijft het ook goed.
Ik heb wel zelf een 20 kanalen passieve adder/splitter gemaakt, is handig als je bv wat drumgeluiden bij elkaar wil gooien, scheelt weer kanalen op je mixer.

Dat is omdat dikke vette bas niet zoveel te maken heeft met plugins maar met mixen. Je zou 'm prima uit Sylenth moeten kunnen halen. Maak eens een nieuw topic aan en probeer het daar nog eens, nu gaat iedereen over jouw vraag heenlezen of je stuurt dit topic een compleet andere kant op.

Geef eens wat meer informatie over wat je wil bereiken?
Ik kan mis zijn, maar volgens mij zoek je beter een andere hobby.

Geef eens wat meer informatie over wat je wil bereiken?
Ik kan mis zijn, maar volgens mij zoek je beter een andere hobby.

Hey,

Wat ik wil bereiken is:
De melodieën en beats die door mijn hoofd dwalen uit speakers krijgen.
Ik ben nu eigenlijk gewoon nog zoekende. Wil gewoon graag muziek leren maken.
Ben sinds kort begonnen met ableton live uit te vogelen. Hier snap ik nu de basis van.
Maar ik ben er achter gekomen dat ik ableton eerst maar eens verder moet gaan uitvogelen voordat ik aan al die vst plugins begin. Heb vandaag een aantal topics doorgelezen.
En ik moet mezelf gewoon een tijdje opsluiten op de zolderkamer en gaan oefenen.

Ben dus helemaal nieuw.
Waarom dan meteen weer een andere hobby zoeken? Heb nog niet eens de kans gehad om het te leren.

grt Thyn

Hey,

Wat ik wil bereiken is:
De melodieën en beats die door mijn hoofd dwalen uit speakers krijgen.
Ik ben nu eigenlijk gewoon nog zoekende. Wil gewoon graag muziek leren maken.
Ben sinds kort begonnen met ableton live uit te vogelen. Hier snap ik nu de basis van.
Maar ik ben er achter gekomen dat ik ableton eerst maar eens verder moet gaan uitvogelen voordat ik aan al die vst plugins begin. Heb vandaag een aantal topics doorgelezen.
En ik moet mezelf gewoon een tijdje opsluiten op de zolderkamer en gaan oefenen.

Ben dus helemaal nieuw.
Waarom dan meteen weer een andere hobby zoeken? Heb nog niet eens de kans gehad om het te leren.

grt Thyn
Ik ben blij dat ik mis ben :okdan:
Ik vind dat ook een heel goed idee. Eerst jezelf Ableton goed aanleren, dingen proberen met de bijgeleverde instruments en effects, en pas gaan kijken naar "betere" alternatieven als je dat goed onder de knie hebt. Je kan op internet daarna massa's tips vinden ivm. hoe bepaalde geluiden programmeren.
Sommige synths zijn beter dan anderen om bepaalde geluiden (gemakkelijk) te maken, maar met goeie kennis en ervaring kan je veel bereiken met weinig materiaal. (niet dat Sylenth "weinig" is, integendeel!) ;)

Back