Synthkoorts Waldorf Q VS Welk ander beestje???

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Goeiedag liefhebbers!

O.k. ik heb drang tot het inwisselen van mijn Q tot een ander beestje met keys.

maar misschien hebben jullie nog wel ideetjes daar over.

ik dach op het moment aan een Supernova II b.v.
in mijn achterhoofd houd ik G2 (betekend wel extra pegels lappen)....

Hij moet zich verhouden met een virus C trouwens.....

Sommige zeggen niet ruilen....

maar dit is het probleem, als ik een lead maak met mijn Q hoor je altijd zijn klank erin door,
die klinkt goed bij pads en strings maar voor leads niet (mijn mening) ik had ook wat dingetjes gedownd
met leads van een Q maar daar hoorde ik dus weer die vervelende klank (vind ik)

Ideeen?

Oja, ik maakt ,ik durf het bijna niet te zeggen, trance en alles wat trance invloeden heeft.....

wat is er toch mis met trance? ik vind er niks aan persoonlijk, maar er zijn toch heel wat mensen die het graag horen (en kopen).

ik herken wat je zegt: de Q (en andere waldorfs ook trouwens) hebben inderdaad die typische klank die je er niet uit krijgt, zelfs niet met 60 eindloze draaiknoppen.

ik doe mijn microkorg weer weg, daar hoef je niet eens te zoeken naar de trance geluiden! staat er gewoon op (korg schaamt zich ook nergens voor.) lijkt me wel een leuke ruil ook.

of je met een (super) nova (1 of 2) zoveel beter af bent, waag ik te betwijfelen, als je graag en veel trance maakt, lijkt me de virus toch de beste keus. (en een A of B doet het ook leuk, dacht ik zo.) en als je die al hebt, verkoop je de Q gewoon.

ik zie in je gearlist dat je al een Virus C hebt. Of een Supernova veel toevoegt aan het spectrum dat je nodig hebt voor trance is de vraag. Hij is er wel uitermate geschikt voor. Maar een Virus C en een Supernova lijkt me overkill.

(ik zou de C verkopen en een Supernova II halen }:| )

Re: Synthkoorts Waldorf Q VS Welk ander beestje???

Origineel geplaatst door Alex Omega

Oja, ik maakt ,ik durf het bijna niet te zeggen, trance en alles wat trance invloeden heeft.....

Dat komt goed uit...
ruilen met mijn JP8000 ??

:biertje:

helemaal niet aan gedacht, een jp8000. is inderdaad een goede trance-keuze. maar vergeleken met de virus c is het toch eigenlijk niet veel?! of valt dat mee?

Origineel geplaatst door Leo
helemaal niet aan gedacht, een jp8000. is inderdaad een goede trance-keuze. maar vergeleken met de virus c is het toch eigenlijk niet veel?! of valt dat mee?

Nou je die JP-80x0 kan wel een paar dingen waar de Virus niet zo bijzonder goed in is, namelijk breed-breder-breedst.

Misschien wilt iemand checken hoe een waldorf Q is,

Voor een weekje bv en dan test ik een ander beestje.... moeten wel elkaar wel vertrouwen en afspraken
maken....

dus ff ruilen voor de grap, en misschien ben ik van mijn koorts af.....

ik heb hier de supernova II en de Q naast elkaar staan, het zijn 2 totaal verschillende apparaten, de "analoge" kracht van de Q mist de supernova II, wat dat betreft ga je er dan op achteruit, ik zou persoonlijk de Q houden. ga anders eens bij iemand in de buurt langs die beide heeft...

Origineel geplaatst door metatron
Maar uiteindelijk kan ik meer met m`n Virus dan met m`n JP.

het gaat zich niet erom dat je er veel mee kunt, een synth die maar in 1 ding goed is, maar wel heel goed in dat ene ding en een andere synth kan dat niet doen.... is heel bijzonder. als je maar 1 synth hebt, dan is het wel zo fijn om ene te hebben die veel kan.

Origineel geplaatst door Wodka
ik heb hier de supernova II en de Q naast elkaar staan, het zijn 2 totaal verschillende apparaten, de "analoge" kracht van de Q mist de supernova II, wat dat betreft ga je er dan op achteruit, ik zou persoonlijk de Q houden. ga anders eens bij iemand in de buurt langs die beide heeft...

Dat zou ik graag willen hoor, dat testen , gister ff met een maat gepatcht met m'n q, en sprankelende pad kwam eruit....
dat wil ik toch ook niet missen denk ik dan....

Wodka, jou "computer hell cabin" in de buurt van almere :engel:

en sprankelende pad kwam eruit....
dat wil ik toch ook niet missen denk ik dan....

dan moet je een nord lead 3 kopen... ook hier te testen *D

Origineel geplaatst door Wodka
simpelveld ligt in zuid-limburg, niet echt bij almere :)

poep! ;{

thanks anyways....

iemand anders dan?

Re: Synthkoorts Waldorf Q VS Welk ander beestje???

maar dit is het probleem, als ik een lead maak met mijn Q hoor je altijd zijn klank erin door,
die klinkt goed bij pads en strings maar voor leads niet (mijn mening)

Eigenlijk zoek je dus een instrument dat je vooral voor leadsounds kan inzetten. O.a een Clavia Nord Lead (of Rack) alsook een Alesis Ion is zeker het overwegen waard en de moeite om eens uit te proberen. Of waarom niet een analoge synth met een opmerkelijk geluidsspectrum?

Of maak een 'radicale' keuze en kies een 'rariteit' zoals een Clavia Modular (of een echte) of een Roland V-synth.

Tenzij je nog andere minpunten ervaart aan de Q zou ik die behouden en iets geschikts zoeken voor erbij als leadsynth.(VA of analoog).

als je al een waldorf q en een virus hebt en uit deze bakken geen lead kan halen die je liggen ,waarom zou je die dan wel uit een supernova of clavia moeten kunnen halen ,en als je de achter je q een gitaareffectje hangt dan klinkt ie ook weer anders !!!

Origineel geplaatst door sweety
als je al een waldorf q en een virus hebt en uit deze bakken geen lead kan halen die je liggen ,waarom zou je die dan wel uit een supernova of clavia moeten kunnen halen ,en als je de achter je q een gitaareffectje hangt dan klinkt ie ook weer anders !!!

Amen...als je met een Q of Virus niet een degelijk lead kan maken dan ligt dat aan jou en niet aan die machines. Daar moet het echt wel mee lukken hoor.

Origineel geplaatst door Nolet
Amen...als je met een Q of Virus niet een degelijk lead kan maken dan ligt dat aan jou en niet aan die machines. Daar moet het echt wel mee lukken hoor.

hij zegt ook niet dat hij niet een lead kan maken... hij zegt dat hij altijd die typische waldorf klank erin terughoort.

Kun je die waldorfklank niet verbergen met EQ op je mixer?

Denk je dat mensen die op jouw nummers dansen ineens zoiets hebben van "goh, weer typisch zo'n waldorf klank, ik stop met dansen"??? ;)

-C-

Back