Synthkoorts Waldorf Q VS Welk ander beestje???

Origineel geplaatst door C738
Kun je die waldorfklank niet verbergen met EQ op je mixer?

Denk je dat mensen die op jouw nummers dansen ineens zoiets hebben van "goh, weer typisch zo'n waldorf klank, ik stop met dansen"??? ;)

-C-

:D

ik denk dat het gemiddelde publiek daar behoorlijk last van heeft 8o)

Re: Re: Synthkoorts Waldorf Q VS Welk ander beestje???

Re: Re: Synthkoorts Waldorf Q VS Welk ander beestje???

Origineel geplaatst door Hover

Of maak een 'radicale' keuze en kies een 'rariteit' zoals een Clavia Modular (of een echte) of een Roland V-synth.

Tenzij je nog andere minpunten ervaart aan de Q zou ik die behouden en iets geschikts zoeken voor erbij als leadsynth.(VA of analoog).

Ik zat idd ook te denken aan de Nord Modular G2, lijkt me dat je dan elke kant op kan gaan....

Tevens denk ik dat ik maar stop met leads maken op de Q, mischien lukt het dan wel.....

Net als de liefde, als je zoekt vind je niets......

Ik prog wel verder op mooie pads.....

De Q bevalt Alex gewoon niet, dat kan... Er zijn wel 30 verschillende mensen geweest die verteld hebben hoe fantastisch die Q wel niet is. Maar hij blijft er telkens over twijfelen. Dan denk ik dat je gewoon de knoop door moet hakken en wat anders zoeken. Het is net als bij een vriendin, je kunt de meest fantastische vrouw vinden, maar als het niet klikt houdt het op... Een synth kopen is ook niet een puur rationele keus denk ik, het ding moet je ook aanstaan, en das maar goed ook, anders ben ik bang dat iedereen hier op dit forum dezelfde setup zou hebben.
En met het geld wat er met de Q vrijkomt kun je wel een hoop dacht ik zo. En ik zou je daarbij zeker niet laten beperken door een VA als de supernova, virus of nord en dergelijke. Al wel eens gedacht aan de Roland alpha juno, juno 106, JD 990, Waldorf Pulse, Korg Prophecy, Yamaha AN1x, en een Nord Rack 2 is ook niet zo duur. En er zijn er natuurlijk nog wel 100 andere te vinden. Als je je Q verkoopt kun je zo 3 van die apparaten kopen gok ik. Ik geef toe, stuk voor stuk minder geavanceerd dan de Q, maar je hebt ook je Virus C al voor geluiden waar je die complexiteit nodig hebt. Uit de synths die ik genoemd heb kun je wel prima leads, bassen en noem het maar op toveren. Mijn tip? Nord Micro, Waldorf Pulse, en nog iets???

Ja tis maar een idee hoor....

En ik zou je daarbij zeker niet laten beperken door een VA als de supernova, virus of nord en dergelijke. Al wel eens gedacht ......, Korg Prophecy, Yamaha AN1x, en een Nord Rack 2 is ook niet zo duur.

jaja ,niet laten beperken door een VA, en dan ook nog deze noemen als alternatief???:geslaagd:

Maakt niet uit hoor, ik leg het wel even uit. "je daarbij zeker niet laten beperken door een VA als de supernova, virus of nord en dergelijke", ook wel bekend onder de naam mega-polyphone-multitimbrale-complexe-VA's. Er zijn ook alternatieven is wat ik wilde zeggen.

Dank voor het meedenken hoor. :r

Hoi,

ik ga dit weekend een supernova checken...en neem mijn waldorfje mee om goed te vergelijken....

@yoozer en justin

ik heb die site gechecked. Klinkt zeker vet! maar toch hoor je de Q er doorheen, als ik thuis ben zal ik snippets laten horen wat ik bedoel. Die typische sound heb ik altijd...

Je hoort het ook in Manuels' patches.... maar ook af en toe NIET! (dus zijn skills zijn beter dan die van mij....maar dat
kon ik je van te voren ook wel vertellen)

M.a.w. mijn koorts wordt minder, werd al minder door te besluiten om geen leads meer te maken op mijn Q...

Al eens op de Alesis Ion gespeelt? Fijn patchen, mooi geluid , gewoon een hele fijne synth voor gering weinig geld. Maar met de andere synths die genoemd zijn zal je ook geen miskoop hebben.

De Korg Z1 heb ik nog niet voorbij zien komen.

Een Z1 is qua polyfonie beperkt in vergelijking met andere bakken (12 stemmig, 18 met expansionboard).
Maar de oscillator modellen zijn echt uniek! Hierin wijkt de Z1 ook af van zijn kleine, in mijn oren aggressiever klinkende, korg Prophecy. Een hoop draaiknoppen die allemaal midi cc#'s uitsturen (ja ik weet dat ik altijd over cc#'s loopt te emmeren maar het is gewoon hándig ;)). Je hebt je ADSR onder de knoppen, knoppen voor zowel filter 1 als 2 reso, cutoff en envmod en nog veel meer!

In multi mode kun je tot 6 patches stapelen dus als je een paar patches layert dan kun je een supervette multi bouwen :D.

Meer info kun je vinden via de zoekfunctie of op www.lfo4.com

-C-

Origineel geplaatst door C738
De Korg Z1 heb ik nog niet voorbij zien komen.

Een Z1 is qua polyfonie beperkt in vergelijking met andere bakken (12 stemmig, 18 met expansionboard).
Maar de oscillator modellen zijn echt uniek! Hierin wijkt de Z1 ook af van zijn kleine, in mijn oren aggressiever klinkende, korg Prophecy. Een hoop draaiknoppen die allemaal midi cc#'s uitsturen (ja ik weet dat ik altijd over cc#'s loopt te emmeren maar het is gewoon hándig ;)). Je hebt je ADSR onder de knoppen, knoppen voor zowel filter 1 als 2 reso, cutoff en envmod en nog veel meer!

In multi mode kun je tot 6 patches stapelen dus als je een paar patches layert dan kun je een supervette multi bouwen :D.

Meer info kun je vinden via de zoekfunctie of op www.lfo4.com

-C-

da's idd een aanrader!

Ik denk dat ik het toch maar bij mijn waldorfje hou, ipv een Supernova....

Klinkt wel vet die SN, spacey maar ik vind die Waldorf toch wat lekkerder....lekkerdere filters b.v.

Ik was van het weekend wel ff bij Nederlan Muziek in almere...daar stond een Modular G2....
Die klonk toch wel heel vet!

Alleen een beetje duur nog, dan zou ik mijn waldorfje en wat rand apparatuur moeten verkopen
en dat is misschien niet zo een heel goed idee!

Dat wordt sparen anders......

Back