Polymorph clock problemen

Syntax Terror

Oktoknoppie
Beste mensen, ik heb sinds kort een Quasimidi Polymorph in mijn bezit, prachtig apparaat trouwens..
Ik heb alleen het volgende vervelende probleem.

Als ik het Polymorph clock signaal op extern zet (slave dus) om hem gelijk te laten lopen met de rest van mijn setup dan verspringt de BPM waarde in het display van de polymorph de hele tijd. Dus als ik het tempo op 220 heb staan, zie je de hele tijd het volgende verschijnen: 219..220...218..221..218..220..222.. hij schommelt dus de hele tijd.

Als master heb ik geprobeerd: RM1X, computer via M-Audio Quattro, computer via SBLive(ja ik denk, probeer het gewoon) als ook de 309 als master (met het idee dat de resolutie van het clock signaal mischien anders was bij Quasimidi apparaaten)

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar! Als de BPM verandert, hoor je de hele tijd tikjes in de audio, voornamelijk als er een echo op het geluid zit. Ook als je aan een parameter draait blijft hij maar heel kort in beeld, omdat er dan alweer een "nieuwe" bpm waarde voorbij schiet!

Ik word langzaam gek..... Ik heb hem nu stand-alone staan, zodat ik hem rustig kan leren kennen, kan iemand mij met dit probleem helpen?

PS op BPM's onder de 220 doet hij ook raar hoor, ook bij 120 dus...;)
Alvast bedankt,:okdan:

Bedankt C738, voor je (super) snelle antwoord, dit heb ik inderdaad ook geprobeerd en werkt wel.
Alleen zit ik dan met het probleem dat als ik een optreden heb, ik niet live van de ene naar de andere set-up kan springen, omdat er dan een delay is (muziek klinkt even helemaal nergens naar), en de BPM's van de set-ups kunnen verschillend zijn. (Jammer genoeg kun je de polymorph niet zo instellen dat hij de BPM waarde vasthoud, zoals bijvoorbeeld de Korg Electribes)

Weet je hier toevallig ook een oplossing voor? Dat zou super zijn.

Zo niet, nou ja dan blijft de Polymorph gewoon de master, moet ik gewoon wat creatiever worden met overgangen
maken live...:)

ps bedankt voor de link, heb me meteen aangemeld..:okdan:

Volgens mij kun je geen 'global tempo' iets instellen.
ik heb trouwens amper problemen met syncen. De polymorph hangt aan een V10 thrubox die meteen op de midi uit van de mpc zit. Ik weet niet of je je apparaten allemaal doorlust op de thru poort?
Ik gebruik de interne effecten amper, de chorus en flanger meestal aangezien ik reverb en delay op de aux bussen van mijn mixer heb.

Het setup switchen is ook een probleem bij mij, aangezien je een kort hik hebt, maar als je meetelt hoor je wel dat ie strak in de maat blijft.

-C-

Was dit probleem niet opgelost in OS 2E ?
Die zie je soms nog op ebay.de staan

Ik heb de RM1X als master, ik had het idee dat deze wel stabiel was, mischien toch niet?!
Heb hem direct aan de RM1X gehangen om te kijken of dat verschil uitmaakt, normaal gaat het via een M-Audio 1X4 midi splitter (ik lus (bijna) niks door, alleen een paar kleine bakjes, die zitten op een andere uitgang van de thru box dan de Polymorph)

Heb hem ook aan de PC gehangen, via een M-Audio Quattro, helaas hetzelfde resultaat. (ook via een SB-live maar daar begin ik niet over)

Zou het iets te maken hebben met de timing resolutie van apparaaten? Dus dat de RM1X meer clock signaaltjes door geeft of heeft dit alleen te maken met de resolutie van parameters en staat de clock er los van. Met dit idee had ik de 309 als master geprobeerd, maar dit werkte ook niet. (dit slaat mischien ook nergens op, maarja je probeert op een gegeven moment ook maar wat)

Welke MPC heb je, de 1000 of 2000? (Moet ik er dan toch een keer aan ;) dan doe ik de RM1X weg...beetje zonde om een MPC te kopen alleen voor de clock..)

@Levka: ik ga vanavond uitzoeken welk OS ik er op heb staan, geen flauw idee...:confused:

Ik hen er ook een gehad, met hetzelfde euvel.

Zet idd midiclock op intern. Maakt de delays gelijk een stuk minder interresant in een compleet gesync`te studio.

Hij lockt niet goed op inkomende midi-clock signalen. En dan gaan de delays random triggeren/tikken.

Take care

Ik heb een MPC2000xl, die ik puur als sequencer gebruik.
De MPC geeft me weinig problemen qua clocksignaal. Je kunt wel resolutie instellen op het ding geloof ik.

-C-

Thanx allemaal, ga vanavond even kijken welke EPROM versie ik heb. Is dat nog een speciale toets-combinatie, of laat hij dat nou zien als je hem opstart. Of ben ik in de war met de 309 die laat het wel meteen zien....

Groetjes!,
Syntax

@Levka: Super! nogmaals bedankt, ga er even doorheen spitten....

@C738: Ik heb de Polymorph overgekocht van......Leo!..... :)
en ben er echt blij mee, de sequencer'tjes en mogelijkheden zijn helemaal top!

Oke, je checkt het OS door de twee page buttons in te drukken...

Ik vond hem wel behoorlijk strak, vooral in combinatie met de MPC.
Het is gewoon heerlijk om op de bank te zitten met de polymorph op schoot, biertje dr bij, tv aan zonder geluid op discovery ofzo. Ik heb op het moment te weinig kanalen op mijn mixer maar ik hoop toch ooit een grotere mixer op de kop tik zodat ik alle 4 outputs kan gebruiken. Nu gebruik ik maar 2 van de 4 parts :(

Gisteravond heb ik me nog even uitgeleefd

-C-

Klinkt relaxed!

Ik ben nog op ontdekkings tocht (heb hem sinds donderdag) maar snap niet waarom zoveel mensen hem lastig vinden te editten (en dan bedoel ik reviews op SonicState e.d.) Hij is juist makkelijk te editten, net als de 309 (zal wel een bepaalde kromme manier van denken zijn)

Tot nu toe haal ik vette kicks uit de PolyMorph! Deze geef ik dan per stapje een andere cut-off waarde mee en dan ga ik al loos! (ben snel tevreden ;)) Ik vind het een duister apparaat, en niet alleen vanwege zijn duister industrie-look..}:|

Ik ga toch nog proberen om andere apparaaten nog als clock te laten dienen, maar heb er niet zo veel vertrouwen in.
Dan maar als master!

Had je in je bovenstaande MP3 de Polymorph als master?

Dit is de polymorph standalone, dus niet gesynced. Het leek me wel leuk om eens iets te maken op het ding zelf.
Ik zit ook te denken aan de combi airbase-polymorph-MPC2000xl om een set op te bouwen. Alleen het probleem als je van setup switched gaat lastig worden. misschien de superbasstation er nog bij om de boel te dekken met een baslijnte ofzo.

-C-

Oke, ik heb dus versie 2.01c... Helaas... Ik ga e-bay wel in de gaten houden. Mocht er hier iemand zijn die heel toevallig een EPROM'metje met 2.01f op zijn nachtkastje heeft liggen ofzo :confused: dan hou ik me aanbevolen!:D

Voor de rest blijft het een top-bakkie!

Ik kreeg gisteren het zieke idee om alle rode ledjes te gaan vervangen met blauwen. Ik weet niet of ik het ook daadwerkelijk ga doen, ivm voltageverschillen van de ledjes en natuurlijk de risico's.Solderen kan ik wel behoorlijk.

-C-

Back