Buchla 200e

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dus als je met een LFO de pitch van een VCO moduleert, doormiddel van het leggen van kabeltjes (banaan geloof ik dan omdat het een control signaal is) dan slaat ie die routing op? Dus de uitgang van de LFO wordt intern gepatchd (via MIDI signalen) naar de VCO?

Dan vraag ik me af hoe dit systeem met een enkel aderige kabel kan weten dat het control signaal van een buchla 2XXe module afkomt en niet van bijvoorbeeld een vintage 200 LFO.

Zou hij niet merken dat er in output A een stekker gestoken wordt en dat er in input B vervolgens iets geplugd wordt? Maar als je ook niet gevoelige modules gebruikt dan kan het zo zijn dat ie denkt je van output A naar input B gaat terwijl je eigenlijk van de ongevoelige input C naar gevoelige output A en dan van input B naar output C patched.

En dan nog de bananenstekkertjes, als je er eentje bovenop steekt wordt dat ook niet gemerkt.

Origineel geplaatst door bikkel
Zou hij niet merken dat er in output A een stekker gestoken wordt en dat er in input B vervolgens iets geplugd wordt? Maar als je ook niet gevoelige modules gebruikt dan kan het zo zijn dat ie denkt je van output A naar input B gaat terwijl je eigenlijk van de ongevoelige input C naar gevoelige output A en dan van input B naar output C patched.

En dan nog de bananenstekkertjes, als je er eentje bovenop steekt wordt dat ook niet gemerkt.
Precies... Maar wij maken weer de klassieke fout die iedereen bij buchla maakt als ze met iets nieuws komen..

Wij denken vanuit het bestaande, dit is de toekomst! :)

Precies... Maar wij maken weer de klassieke fout die iedereen bij buchla maakt als ze met iets nieuws komen..

Wij denken vanuit het bestaande, dit is de toekomst! :)

Misschien gebruiken ze de ADSL methode, waarbij gegevens supersonisch meegestuurd worden zonder dat je daar last van hebt als je luistert. Hoort ie alleen maar sonisch geluid of niets, dan is het een oude module of een van een ander merk, komt tussen een bepaalde bandbreedte supersonisch geluid binnen dan wordt die connectie gelegd.

Origineel geplaatst door bikkel
Misschien gebruiken ze de ADSL methode, waarbij gegevens supersonisch meegestuurd worden zonder dat je daar last van hebt als je luistert. Hoort ie alleen maar sonisch geluid of niets, dan is het een oude module of een van een ander merk, komt tussen een bepaalde bandbreedte supersonisch geluid binnen dan wordt die connectie gelegd.
Misschien moeten we niet nadenken over hoe het werkt, maar het gewoon gebruiken! :)

Misschien moeten we niet nadenken over hoe het werkt, maar het gewoon gebruiken! :)

Je hebt gelijk, geef ff een belletje als je hem hebt :D

hehehe, je kunt hem thuis proberen. Maar dat kost je wel 1000 dollar! (5% restocking charge) :D :D

wie o wie heeft dat over voor 30 dagen orgasme?

Misschien dat het Gemeentemuseum nog een exemplaar kan toevoegen aan zijn collectie? On display voor 30 dagen, SF leden lappen ieder 10 euro om hem te mogen befoezelen.

Volgens mij heeft deze Buchla 200e weinig met de toekomst te maken.

Eerder met een parallel universum.

Hij heeft hem wél! De lul!

(of hij weet niet af van het niet bestaan van de Buchla 200e ( :confused: ))

Origineel geplaatst door Deimos
Dat vraag ik me ook af, maar als het werkt dan snap ik die 20.000$ ook wel. Bij een van die modules, de 297 infinite phase shifter, staat het volgende:

Note that the 297 is NOT amongst the e series and its settings cannot be internally stored.

Op een of andere manier weet het systeem dus toch wat er aan elkaar gepatched zit...

HELDEN!!!! zijn het.

Dit geeft naar mijn bescheiding mening inderdaad aan dat alle patch uit-gangen van 2xxe modules een unique ID hebben en dit al dan niet analoog of digitaal uitzenden zonder het audio signaal te verzieken. Zo kan bij het leggen van een patch-kabel van module uitgang X naar module uitgang Y het tot standkomen van de verbinding geregistreerd worden voor latere opslag. Alleen de ingangen moeten volgens mij weten welke uitgangen bij hun 'horen' om een patch te kunnen re-construeren.

Bij het gebruik van een legacy module, zoals boven aangegeven, gaat dit principe dus fout.

jaaa, dat valt nog tegen hè. Maar ben het eens met Johny, dat zal wel goed zitten bij een Buchla :D
wat een machtig mooi ding. Alleen jammer dat hij waarschijnlijk voor zolang ik leef op m'n wishlijst blijft staan... =(

En dan nog 1 ding, iedereen heeft het telkens over die € 20.000,- maar dat is toch de prijs van een compleet systeem?
Zoals ik het lees hebben ze een paar 'suggestion-systems' in elkaar gezet die een logische modulair maken. (waar je wat mee kan) Maar je kan toch ook zelf iets goedkopers samenstellen en dat combineren met goedkopere modules van de
oude serie?

Het inpluggen van een patchkabel moet je volgens mij alleen maar zien als het indrukken van een (soft) button. Er loopt dus geen audio-signaal door de kabels. Alleen een signaal (code) ter identificatie van source en destination in de verbinding.

Iedere aansluiting zal een unieke code versturen, hoogstwaarschijnlijk digitaal.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Het inpluggen van een patchkabel moet je volgens mij alleen maar zien als het indrukken van een (soft) button. Er loopt dus geen audio-signaal door de kabels. Alleen een signaal (code) ter identificatie van source en destination in de verbinding.

Iedere aansluiting zal een unieke code versturen, hoogstwaarschijnlijk digitaal.
euh, ik weiger dit te geloven. Ik kan me niet voorstellen dat het dan zin heeft om compatible met de vintage 200 te zijn.
En als iemand begrijpt wat voor invloed kabels op een signaal hebben, dan is buchla het wel.

euh, ik weiger dit te geloven. Ik kan me niet voorstellen dat het dan zin heeft om compatible met de vintage 200 te zijn.
En als iemand begrijpt wat voor invloed kabels op een signaal hebben, dan is buchla het wel.

Maw., je moet alle patchkabels opnieuw inpluggen om een (uit het geheugen opgeroepen) patch weer speelklaar te maken ?
In principe zou het toch niet zo veel moeten uitmaken of het signaalpad extern via patchkabels danwel intern via een printbaan loopt ? Of maakt dit wel veel verschil ? Ik ben nl. geen expert op dit gebied...:)

Overigens, het eerder geopperde idee dat er analoge - danwel digitale signalen ter identificatie meelopen met het audiosignaal, lijkt me meer invloed hebben op het geluid ?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat signaal niet continu is, maar alleen verstuurd wordt op het moment dat je een patch gaat opslaan. je stuurt gewoon door ieder out-je een ander signaaltje en kijkt waar dat terecht komt. klaar is kees.
Of denk ik nu te simpel....

Daar zit wel wat in.
Als je alle verbindingen (een voor een) een signaal laat doorsturen heb je niet eens verschillende signalen nodig. Immers, het systeem weet zelf vanaf welk punt het op dat moment een signaal stuurt en ziet dan ook waar het terecht komt.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Daar zit wel wat in.
Als je alle verbindingen (een voor een) een signaal laat doorsturen heb je niet eens verschillende signalen nodig. Immers, het systeem weet zelf vanaf welk punt het op dat moment een signaal stuurt en ziet dan ook waar het terecht komt.
Als je dan een LFO vanuit een andere modular gebruikt dan kun je wel alles verpesten en die rot bananen stekkers doorlussen.. bah! :)

I get your point....dus het komt er gewoon op neer dat je toch steeds alle stekkertjes opnieuw moet inpluggen wanner je een patch uit het geheugen oproept :)

Ik denk idd dat je er niet te veel over na moet denken, maar gewoon moet ervaren! :{

Origineel geplaatst door mono-poly
Kan die niet wat langer bovenaan op de voorpagina staan ipv die lelijke plugins?
:{

Helemaal mee eens!!! :duivels:

Back