Lexicon MPX500 vs. Yamaha REV500

ik kan een mpx100 kopen die een half jaar oud is.. vandaar :) ..
maar gitaarwerk had het over midi toepassingen.. tenminste.. dat het een mooi apparaat was als je veel met midi doet.. maar wat kun je dan allemaal met midi doen met de mpx100 ?

Origineel geplaatst door DJOOKbox!
ik kan een mpx100 kopen die een half jaar oud is.. vandaar :) ..
maar gitaarwerk had het over midi toepassingen.. tenminste.. dat het een mooi apparaat was als je veel met midi doet.. maar wat kun je dan allemaal met midi doen met de mpx100 ?

Mja het is in principe een FX preset box, je kunt een knop gebruiken voor variatie, en wat die doet is meestal niet eens erg duidelijk.

Maar de programma's die er in zitten zijn wel de moeite waard. Maar het is niet die super Lexicon reverb waar iedereen het over heeft. Maar voor die prijs is het een leuke bak.

Je kunt inderdaad program changes en sync sturen via MIDI, en de paar parameters die je kunt editen kun je ook via MIDI doen.

Origineel geplaatst door Tequila4alvin
waarom kan ik nergens op het i-net iets vinden over de parameters van de MPX500?? (mbt de Hall effecten)
ik gebruik bijna alleen maar Hall effecten en vraag me af wat ik allemaal kan editten als ik een van de Hall's kies....:confused: (MPX500 natuurlijk he)

Dit zijn de parameters die je op de MPX500 kan editeren in de hall effecten :

EDIT DISPLAY 1/4 :
Mid RT
Decay
HF roll-off
Mix

EDIT DISPLAY 2/4:
Pre-delay
Bass mult.
Bass cross-over
RT HC

EDIT DISPLAY 3/4:
Diffusion
Room size
Attack
Level

EDIT DISPLAY 4/4:
Eko Delay L
Eko Delay R
Eko Feedback L
Eko Feedback R

Welke van de 2 500's

Welke van de 2 500's

Omdat je de reverb (voo vocals) het belangrijkste vindt is de keuze wat mij betreft makkelijk: Lexicon. Ik heb met zowel de lexicon (L) als de yamaha (Y) gewerkt. De L klinkt in de galmstaart heel open, transparant en zijde-achtig (euhm...). Je zal moet wel een hoop tweaken, vooral met je diffusion, density en de filters. Maar als je een goede opname hebt, de stem goed ge-EQ-ed en je pakt een gemiddelde large room van de L, dan heb je al een wereldgeluid. De yamaha klinkt iets metaal-achtiger, wat ik persoonlijk heel mooi vind op drums. Vooral de early-reflections van de Y zijn goed. Maar voor zang vind ik het iets minder.

Naast de klank heeft de MPX nog enkele andere voordelen:
- Hij heeft een SP/DIF IO (yamaha niet)
- 24 bits AD/DA (gebalanceerd XLR en trs-jack) (yamaha: 20 bit)
Nadeel is dat de MPX maar 30 userprograms kent. De yamaha 100.

hoe heb je die parameters staan dan? (voor vocal)

gebruik eventueel de boven staande edits

wat ik heel belangrijk vind is de 'sliss' in de reverb staart.

ben benieuwd... :)

ps. ik gebruik h'm in een huiskamer voor zang, en wil daarbij een mooi ruimtelijk effect toevoegen.. (+ die mooie reverb-tail slisss)

Re: Welke van de 2 500's

Re: Welke van de 2 500's

Origineel geplaatst door rejo
Nadeel is dat de MPX maar 30 userprograms kent. De yamaha 100.
dat kan je dan toch weer oplossen met midi? als je er veel mee doet dan?

Ik las deze thread nu ff aandachtig, maar wat heb je nu gekocht? En waarom heb je daarvoor gekozen?

Back