[Open VMS] Geschikt voor audio toepassingen?

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Naar aanleiding van slipperman's linux thread vroeg ik me af of Open VMS ook niet geschikt is voor audio, aangezien dit een real time operating system is.

Nu heb ik iets kunnen vinden over drivers van bepaalde kaarten, maar niet heel veel.
http://h71000.www7.hp.com/openvms/products/mmov/mmov_release_notes.html

Ik heb zelf helaas nog geen systeem waar ik Open VMS op kan draaien, maar ik ben heel nieuwsgierig of er hier niet iemand is die toevallig een systeem gezien heeft met een geluidskaart erin. Ik ken die alpha's alleen maar met plc kasten eraan, maar zoek nog regelmatig op ebay naar een es-40 servertje.. of zo, voor weinig geld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1484&item=5717705171&rd=1

VMS is geen real-time operating system. Het heeft wel goede time-share eigenschappen en wordt daarom wel vaak voor data-acquisitie in de wetenschappelijke wereld gebruikt. Er bestaat wel een RT kernel VAXeln die wel realtime dwz een gegarandeerde afhandeltijd voor een interrupt heeft.

Voor wat betreft de server: denk aan de stroom rekening! ;)

Origineel geplaatst door cooper
VMS is geen real-time operating system. Het heeft wel goede time-share eigenschappen en wordt daarom wel vaak voor data-acquisitie in de wetenschappelijke wereld gebruikt. Er bestaat wel een RT kernel VAXeln die wel realtime dwz een gegarandeerde afhandeltijd voor een interrupt heeft.

Voor wat betreft de server: denk aan de stroom rekening! ;)
Hmmm, weer wat geleerd, maar ja... we hebben het ook over VMS, daar leer je altijd. :)

Maar audio.. Dat heb ik nog nooit op een VMS gezien? Iemand?

Wel bliepjes op een VAX/VMS terminal.

Telt dat ook?

Trouwens erg hoog nerd gehalte dit onderwerp.

8o)

haha LOL

JB: ik ga dit voor je navragen! cool man :biertje:

(PS: as zondag is in venlo een festivalletje... perron55)

Niet dat het niet interresant is als het zou kunnen, maar wat zou je er evt. aan hebben als het er eigenlijk niet voor gemaakt is?

hmm grappig VMS +1 = WNT

Back