tape echo...

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ik vraag me af of er bandecho's zijn voor een euro of 50. Ik zoek er eigenlijk 1tje voor wat mellotron geluiden (voornamenlijk choirs...) en vroeg me af of er ook goedkope zijn. 400 euro voor een roland space echo bijvoorbeeld vind ik teveel van het goede.
Of zijn er andere modules oid. voor weinig die het zelfde effect kunnen bereiken?
Zoniet dan blijft het vrees ik maar bij software matig karlette over mijn tron sounds gooien...

Een watkins copycat is geloof ik iets goedkoper (correct me if I'm wrong)
Maar misschien dat je deze interessant vindt?

-C-

Origineel geplaatst door Septic
Dat is echt wel goed spul he, dat Nicht gefunden. Heb ik ook stapels van. Kan je niet zonder.

Maar eh, kijk eens op ebay. Daar kan je best wel een brak derderangs merk tape-echo voor 50 euro scoren.

Of deze, wees snel nog 5 uur.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=41415&item=3744922625&rd=1&ssPageName=WD2V

staat iig genoteerd. ben gewoon aan het orienteren. eerst maar een esi sampler scoren om me mellotrons op te kunnen afspelen... dan doe ik wel tape echo als send return of is het beter als insert?

Je kan ook met een Revox A77 prima tape echo's maken (enkel 2 snelheden). Met wat geluk kan je een A77 op de kop tikken voor 100 a 150 EUR (even zoeken, maar dat lukt wel). Eender welke taperecorder met 4 koppen en de mogelijkheid om CH 1 naar CH2 en CH2 naar CH1 te laten gaan, kan deze oplossing bieden.

Misschien heb je er wat aan ;)

Succes :okdan:

Altijd een echo als aux (send) gebruiken, kan je op je mengpaneel door je auxbussen ineens een vette feedback echo over je channel gooien. En door het dicht draaien van de aux, echo ie nog even na (afhankelijk van de feedback setting)

take care,

Septic

ik hou wel van compacte apparaatjes die er zo uitzien, maar werkt dat ook fatsoenlijk ?
untitled-ea88e8b7ac5f2c56178880f3d7824ace.jpg

Je kunt natuurlijk ook een effectpedaaltje nemen die tape-echo simuleert. Wij gebruiken al jaren een dan-echo van danelectro naar volle tevredenheid. tweedehands te koop in de door jou genoemde prijsklasse (nieuw 80 euro bij music produktiv)
ze hebben nu bij danelectro the reel echo, die nog meer op dit soort werk geent is. delaytijd to 1,5 sec. kwaliteit van de band, frequenties ed zijn instelbaar (nieuwprijs 99 euro bij musik produktiv)
Hoop dat je hier wat aan hebt

groet

dread8>

Origineel geplaatst door reddread
Je kunt natuurlijk ook een effectpedaaltje nemen die tape-echo simuleert. Wij gebruiken al jaren een dan-echo van danelectro naar volle tevredenheid. tweedehands te koop in de door jou genoemde prijsklasse (nieuw 80 euro bij music produktiv)
ze hebben nu bij danelectro the reel echo, die nog meer op dit soort werk geent is. delaytijd to 1,5 sec. kwaliteit van de band, frequenties ed zijn instelbaar (nieuwprijs 99 euro bij musik produktiv)
Hoop dat je hier wat aan hebt

groet

dread8>

Goed dat ik dit weet ! Aangezien dit dus een compacte oplossing ook is en ik niet met een enorme kast zit zo.

Die reel-echo heb ik gehad en laatst ingeruild voor een dynacord minicord (geloof ik dat ie heet) bnadecho en ik ben blij dat ik het gedaan heb...

Origineel geplaatst door falafelbiels
Die reel-echo heb ik gehad en laatst ingeruild voor een dynacord minicord (geloof ik dat ie heet) bnadecho en ik ben blij dat ik het gedaan heb...
jij hebben mp3voorbeeldje voor mij van freakyness van dat dynacord apparadinges? :) (en natuurlijk voor iedereen verder op het sf)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
ik hou wel van compacte apparaatjes die er zo uitzien, maar werkt dat ook fatsoenlijk ?
untitled-ea88e8b7ac5f2c56178880f3d7824ace.jpg

Ik werk zelden met deze apparaatjes, maar ik gebruik ze wel.

maar begrijp ik goed dat je de echo snelheid kan regelen?
En gaat de pitch dan ook omhoog en omlaag?

-C-

Origineel geplaatst door C738
maar begrijp ik goed dat je de echo snelheid kan regelen?
En gaat de pitch dan ook omhoog en omlaag?

-C-

Bij mijn boss RDD-10 is dat zeker het geval, ja.

Attachments

• 143.jpg
    143.jpg
    15 KB · Bekeken: 112
Back