Nieuwe monitors - wat nu?

svennb

Nieuwkomer
Hallo. Ik heb zopaes 2 Alto Pam5a active live monitors aangekocht, ik heb een M Audio Audiophile audiokaart en werk met Ableton Live.

Nu is m'n vraag. Op welke manier kan ik optimaal geluid verkrijgen? (iemand met ervaring ivm dit materiaal?)

btw, ff vraagje over Ableton, m'n Roland PC 180 werkt niet in Ableton. Tzal wel iets met instellingen of zo zijn zeker?

Re: "studio"

Re: "studio"

Allereerst heb je een ongelofelijk vage topictitel. Kon je er niet "nieuwe monitors - wat nu?" of iets dergelijks van maken?

Origineel geplaatst door svennb
Hallo. Ik heb zopaes 2 Alto Pam5a active live monitors aangekocht, ik heb een M Audio Audiophile audiokaart en werk met Ableton Live.

Nu is m'n vraag. Op welke manier kan ik optimaal geluid verkrijgen? (iemand met ervaring ivm dit materiaal?)

In studio's worden normaal near-fields gebruikt; die heb je netjes in een driehoek staan op jezelf gericht, op oorhoogte (met jou aan de top en de monitors aan de basis). Als jij "live" zegt - zijn het dan nog wel near-fields, en heb je dan eigenlijk wel een goede aankoop gedaan?

btw, ff vraagje over Ableton, m'n Roland PC 180 werkt niet in Ableton. Tzal wel iets met instellingen of zo zijn zeker?
Ehh.. kijk, hier treedt het probleem weer op dat er verdomd veel instellingen zijn in Ableton. Heb je de handleiding geraadpleegd? Staat je MIDI interface aan? Heb je de kabels op de goede manier verbonden? (die joystickkabel, als je geen interface hebt, is nogal raar gelabeld). Staan er geen sysexfilters uit? Welke versie van Ableton? Etc.

Bericht door een moderator:
titel aangepast. Kies voortaan s.v.p. een titel die in redelijk overeenkomt met de inhoud van je thread.

Back