Ook ik vraag het maar: betreft de A5000

Ferric

Housekabouter
Ja, ik zie het nog wel vaak voorbij komen, de vraag wat een apparaat moet kosten als-ie in de verkoop gaat en ik vind het vaak wat suf overkomen omdat het lijkt alsof er van te voren niet goed is nagedacht en opgezocht, maar ik vraag het nu toch ook maar:

Wat moet een Yamaha A5000 vandaag de dag opleveren?

Ik heb er al tijden eentje te koop staan. Hij is erg basic met een HD van 20 GB en 54 MB geheugen, maar mensen haken toch al snel af merk als ik een prijs van 500 euries noem (zonder reactie vaak overigens... ERG ONBELEEFD!!!), terwijl het een prima ding is.

Zelf heb ik 'm voor heel wat meer geld (ook 2e hands, misschien is dat het wel -ik ben te eerlijk denk ik door dat aan te geven-:)) en ik vind 'm dat geld zeker waard.

Er zijn toch vast nog wel mensen die voor de echte hw-shit gaan? Ook nog steeds wat samplers betreft?

mzl, F.

Sjah.. het is nu eenmaal zo dat softsamplers een populair alternatief zijn voor hardware samplers.. Misschien lullig voor mensen die hun sampler kwijt willen, maar het is niet anders.

En als hardware samplers dan zo dope zijn.. waarom wil jij hem dan weg doen?

Ik ben persoonlijk erg blij dat ik mn a3000 voor weinig op de kop kon tikken... fijn apparaatje...

Origineel geplaatst door Furious5
Sjah.. het is nu eenmaal zo dat softsamplers een populair alternatief zijn voor hardware samplers.. Misschien lullig voor mensen die hun sampler kwijt willen, maar het is niet anders.

En als hardware samplers dan zo dope zijn.. waarom wil jij hem dan weg doen?

Ik ben persoonlijk erg blij dat ik mn a3000 voor weinig op de kop kon tikken... fijn apparaatje...

Tja... ik kocht mijn a5000 voor 200 euro 2 maanden geleden.
Wist totaal niet waar ik aan begonnen was,.. ben meer bezig geweest de juiste harware erbij te zoeken (zoals harddisk en cd recorder) dan dat ik lekker met het ding kon beginnen.

I k denk dat het gebrukers gemak voor mij beter is een hardware sampler te hebben dan software..(begrijp me niet verkeerd hoor ik heb 3 dedicated computers die ik allemaal voor sampling gebruiken,.. maar dat trekt me gewoon niet zo..

Vervelend is wel, dat ik nog steeds niet alles goed heb lopen met mijn a5000 (zie mijn andere thread)..
maar ik ben er van overtuigd dat wanneer alles werkt, ik heel gelukkig ga zijn met mijn hardware sampler..

(het staat leuker in de studio het is prettiger aan te sturen met midi en controler en het is beter af te regelen als geluid op de mixer)

Nou eh.... als die dingen niet meer dan 200 euries gaan opleveren dan doe ik hem lekker NIET weg. Voor dat geld ziet m'n rack er dan een stuk interessanter uit ;)
Ik ben zelf inmiddels ook over op software en idd, het werkt zóveel makkelijker. Dan maar eens kijken hoe ik m'n A5000 het beste met de sw kan integreren. Toch zonde om 'm niet gebruikt te laten staan hè...

Re: Ook ik vraag het maar: betreft de A5000

Origineel geplaatst door Ferric
Er zijn toch vast nog wel mensen die voor de echte hw-shit gaan? Ook nog steeds wat samplers betreft?
Klopt, ik ben zo iemand. Het enige wat ik aan software gebruik is een sequencer, audio-recorder en wat editors bedoeld om hardware synths of samplers mee te editen.

Voor sampling gebruik ik een A3000, en ik denk dat dit voorlopig ook zo blijft omdat ik er erg tevreden over ben. Ik heb de A3000 destijds nieuw gekocht, dus als ik zie wat ze tegenwoordig opbrengen, dan schieten de tranen me ook in de ogen. ;{

Maar van de andere kant is het ook goed om te weten, dat mocht er ooit iets defect gaan aan mijn A3000 sampler, ik er voor niet al te veel geld zo weer een terug kan kopen. :)

Zelfde verhaal hier, ik heb een A4000 met 6 gig hd, 32mb, zipdrive ...

Nieuw gekocht voor een totaal van rond de 2600 gulden, levert nu misschien 250-300 euro op.
Daarom doe ik hem niet weg, dat zou kapitaalvernietiging zijn. En hij werkt en klinkt super !

Ik gebruik m'n pc's alleen om te samplen, bewerken en sequencen. Bij hetmaken van tracks zitten alle samples in m'n A4000 :)

ik heb volgens mij 2999 ofzo betaald voor de a4k....en dan later los natuurlijk sci kabel + kaart, zipdrive, extra geheugen etcetera.....

ik geloof dat een maand na mijn aanschaf de grote prijzen keldering is begonnen... haha

heb de mijne (a3000) toen voor 1800 guldens gekocht en idd wegdoen is kapitaalvernietiging. Een kleine troost mischien: het betreft niet lleen de yammie's ook de befaamde akai's (s3000x) zijn tegenwoordig geen drol meer waard.

Mischien een leuke tip:
je kunt de yamaha samplers ook makkeljk als fx processor gebruiken; gewoon de aux uit van je mixer op je de inputs van de yamaha aansluiten en de direct outputs van de yamaha op de returns van je mixer.
Zo heb je toch ineens een flinke uitbreiding van je fx arsenaal op je mixer tot je beschikking inc. de freaky fx de de yamaha je bied (lofi, radio,distortion). :eureka:

:doei:

Keb net verleden week een S3200XL aangeschaft,
dat is een S3000XL maar dan al incl. alle optie
(en ook beter qua sound en xlr) was eental jaren terug
10.000 gulden, kon hem nu voor €300,- meenemen.
Hele mooie machine:halleluja

Origineel geplaatst door mikemix

kijk, dat mot je hebben 8)

Origineel geplaatst door mikemix

kijk, dat mot je hebben 8)

'k Heb een A4000 met zo'n beetje alles tot de max: 100 mb geheugen, 250mb zipdrive intern, 8GB harddisk intern, output board (nu 10 outs in totaal!) en ik ben heel erg tevreden over de machine. Ik heb een S3000xl gehad hiervoor en dat was huilen met de pet op. Wat een beperkte sampler was dat zeg. En ga nu niet lopen roepen dat beperkingen je creatief maken, want ik voelde me meer een breakdancer in een rolstoel.
De Z4 / Z8 van akai schijnen beter te zijn, maar voor de rest vind ik het maar shit.

Wat kun je dr nog voor vragen... hmmm. Ik denk dat ik met een hoop geduld misschien rond de 500 zal kunnen vangen, met alle bovengenoemde opties (das op een perfecte dag, met heel veel geluk en nog meer geduld).

-C-

weer zo1

weer zo1

:D als eerste ben ik wel gelukkig met mn atje 4000 met scsirom,otputboard kaartgenoeg mbs
oja en een scsi-kaart die ik maar niet aan de praat krijg,.???
ik heb de mijne ooit gruildt mmet mn oude tb303 [met kenton uitbreiding]
spijt,.......NEE
soms wil je wat anders ,.....bv meer richting drum & bass muziek maken,
dan is een sampler toch wel erg essentieel,d8kzoo
mn vorige sampler was een s950 ,...[akai]
top ding erg beperkt,voor watik wilde ,resampling met fxensooo

jammer dat de samplers van vandaag zoo hard zakken in waarde ,
maar je kan bv ook er nog eentje bij kopen en hem stampend vol laden met goede drums,
heb je wel voor weing[tegenwoordig] een erg leuke drumachine
zonder seq-tja?

:dj: drm&bass needs acoustic drums sooo,....sampling!!!
gr ron

Ik was aan het zoeken op: A5000 en kwam hier terecht. Het valt mij op dat iedereen in deze thread zijn A4000/A5000 nog heeft.

Ik heb er ook 1. fijne sampler, en inderdaad play&load uitzetten en qua tijd van het laden best wel mee. :yamaha:

Ik ga vd week een A5000 ophalen die hier opt forum was aangeboden... 128Mb, 10Gb SCSI HD, 8 Cds met Yamaha sounds, I/O board en CD writer... Hij vraagt 350 wat ik denk ik wel een nette prijs vind... Er is me aangeraden goed op de knoppen te letten... Iemand nog andere zaken waar ik op moet letten?

Rene: Hoe zit dat met Play&Load uitzetten?

Ik denk dat als alles werkt (outputboard, writer etc.) €350,- best een mooie prijs is, maar ik zou altijd nog proberen er wat vanaf te snoepen. In ieder geval de kabels er gratis bij, ja toch?! ;)

Het is inmiddels trouwens al een aardige tijd geleden dat ik die van mij heb weggedaan (geruild tegen een X-station, waar ik nog steeds heel blij mee ben), want ik ben voor 98% over op sw.

@ MokuM: Je gaat naar DISK en druk dan 2x op F5 - je zit dan in DISK-setup en met draaiknop #4 zet je die Play&Load aan of uit.

EUR 350,00 is een mooie prijs. Ik heb iets meer betaald, maar de mijne is als nieuw, de CD's zaten nog in het karton. De knoppen voelen nog als nieuw aan. Verder 128mb RAM en 10 Giechelbijt aan HD.

Origineel geplaatst door Ferric
Ik denk dat als alles werkt (outputboard, writer etc.) €350,- best een mooie prijs is, maar ik zou altijd nog proberen er wat vanaf te snoepen. In ieder geval de kabels er gratis bij, ja toch?! ;)

Het is inmiddels trouwens al een aardige tijd geleden dat ik die van mij heb weggedaan (geruild tegen een X-station, waar ik nog steeds heel blij mee ben), want ik ben voor 98% over op sw.

Ja, kabels zitten er allemaal bij idd...

Origineel geplaatst door René
@ MokuM: Je gaat naar DISK en druk dan 2x op F5 - je zit dan in DISK-setup en met draaiknop #4 zet je die Play&Load aan of uit.

Okee, thnx voor de tip... ik zal m onthouden ;)

Back