Mpc1kolere bug

Mpc1kolere bug

• 1

Stemmen: 3 17,6%
  • 2

Stemmen: 0 0,0%
  • 3

Stemmen: 4 23,5%
  • 4

Stemmen: 3 17,6%
  • 5

Stemmen: 7 41,2%

• Totaal aantal stemmers
    17

sjeijk

®
Beste mede mpc1000 gebruikers,

hebben jullie hier ook last van en vinden jullie het ook wel welletjes, kom in opstand. stuur emails:

[email@akai nl] , [email@akai int]

bel ze op: [(0)10-2409871]

en zorg ervoor dat er fucking binnen de fokking kortste keren een fok os komt die wel doet wat akai heeft beloofd.

ik heb al een tijdje een mpc1000 en ben gaande weg erachter gekomen dat er een aantal bugs in het apparaat zitten. Ik heb dit al eens naar Akai nl gestuurd, in het engels danwel. Ik wil graag weten of akai hier iets aan gaat doen en wanneer. In afwachting van uw reactie verblijf ik,

met vriendelijke groet,

sjeijk

Ps. Bij deze de eerder gestuurde tekst

Hi I like my mpc1000 very much but seems to be that the os have to get better.

Amongst a lot of users (www.mpc-forums.com) there are a few problems like these:

- got a song with 2 drumloops in it. 1 at track 1 and the 2e at track 2. On playback it works fine untill i mute the tracks. when muting track 2 track 1 also mutes and vice versa.

- I have written a couple tracks, but during the process I noticed that as my mpc was repeating a sequence, at random times- certain samples would not play.

- i had noticed that sometimes simple patterns like a straight 16th note high hat line would not sound the same everytime. so i recorded the same beat into pro tools 5 times and compared the waves and i was right, the waves i recorded looked noticably different each time, just like i was hearing it.

If I see the bugfix list of the mpc4000 than i can see you guys work really hard on that machine. Can you also manage progress for the mpc1000.

With regards,

sjeijk

Laat ook even weten of jij hier ook last van hebt door ff een antwoord te geven met de tekst:

Ja!! Ik heb hier ook last van :r :stupid

Laatst gewijzigd:
Ik heb mijn 2000XL geruild voor de 1000 (die van de Grote Slijmerige L.U.L. toevallig)
En ik heb daar nog geen problemen mee gehad gelukkig enige waar ik niet uitkom is hoe program cganges te versturen naar de apparaten...

Ja die Q-links zijn echt waardeloos.
Timing is trouwens ook brak. Als je met stepedit een 16de hihat inprogrammeert en afspeelt
hoor je duidelijk dat de timing zwabbert. Net zo slecht als een PC zou ik zeggen.

@Kevin : Step edit---> insert ---> program change

- i had noticed that sometimes simple patterns like a straight 16th note high hat line would not sound the same everytime. so i recorded the same beat into pro tools 5 times and compared the waves and i was right, the waves i recorded looked noticably different each time, just like i was hearing it

Van die timing vind ik echt onbegrijpelijk? 16-en die niet strak klinken? MPC1K gebruikers hoe ervaren jullie deze bug. Dit lijkt mij absoluut niet kunnen.

Ach ik heb er alle vertrouwen in...die 16e heb ik nog niet mogen ervaren maar zal ik ook eens naar kijken.
Het OS van de 1000 is vooral gebaseerd op het OS van de 2000XL (nagenoeg hetzelfde) dus dat zal allemaal wel goedkomen.
De tijd zal het leren (als die niet teveel zwabbert tenminste :D)

Backdrop bedankt ! Ga ik meteen ff proberen! (jammer dat het niet vanuit het hoofdscherm gaar maar ja valt mee te leven...

Mpc-3000> no problems!
Mpc-4000> complete disaster!

Al dat geneuzel over die slechte mpc's komt op de duur gefrustreerd over.
Een 4000 kan ook 10x meer dan een 3000. Als een apparaat voor 96% top is, ga ik ni lopen zeiken op die 4% gedoe.
Elk apparaatje heeft een mankement, je zeurt erover of niet.

Origineel geplaatst door nick nova
Al dat geneuzel over die slechte mpc's komt op de duur gefrustreerd over.
Een 4000 kan ook 10x meer dan een 3000. Als een apparaat voor 96% top is, ga ik ni lopen zeiken op die 4% gedoe.
Elk apparaatje heeft een mankement, je zeurt erover of niet.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens nick!
Ten eerste betaal je het volle pond voor een kaal apparaat die volgens de specs. datgene kan voortbrengen.
Ten tweede ben je een kleine 600 euro kwijt aan expensions
Als je 'em dan uiteindelijk na 1 jaar in bezit te hebben 'em 8 mnd kwijt bent voor bugs/vastlopers en andere fratsen?
Dan vindt ik dat bagger! En helemaal op de manier hoe Akai met je omgaat als je je probleem voorlegt!
Je wordt gewoon afgescheept met de intentie dat ze weinig tijd hebben voor jou Kut-Mpc!
2 mnd op z'n minst! En ze charge je gewoon de reperatie-kosten!!!

F@ckers...

Origineel geplaatst door Cisco
Mpc-3000> no problems!
Mpc-4000> complete disaster!

Vroeger was alles beter... :D

Origineel geplaatst door Jazper
Akai is gewoon history na het 4000/1000 debacle.. :doei:

Nou... dat wil ik ook weer niet zeggen?! Maar je kan wel merken dat Sir Roger Linn niet meer meewerkt!

Bericht door een moderator:
Probeer een reactie eens uit twee volzinnen te laten bestaan. In een discussie over service en techniek volstaat kreetologie niet.

Origineel geplaatst door Jazper
Akai is gewoon history na het 4000/1000 debacle.. :doei:

Bwa, ik wacht wel op de MPC1000XL
(of zou er toch nog een MPC2500 komen?)

Iig lijkt me een digitale I/O (ADAT) wel onontbeerlijk en
tegen dan zullen het merendeel van de bugs er wel uit zijn!

[off topic]Jeetje zijn dat nu twee volzinnen?[/off topic]

Origineel geplaatst door Cisco
Nou... dat wil ik ook weer niet zeggen?! Maar je kan wel merken dat Sir Roger Linn niet meer meewerkt!

Volgens mij deed hij dat met de mpc2000 ook al niet meer. Misschien net wat minder handson dan de mpc3000 maar ik kon toch zeker m'n weg vinden in het apparaat. Roger Linn stond dan wel bekend om z'n goede ontwerpen kwa gebruikersinterface, maar dat komt deels ook doordat de vroegere mpc's wat minder mogelijkheden had, denk ik.

MPC1K midi timing

MPC1K midi timing

16de hihat, met stepedit ingevoerd, full velocity , en nog eens gequantized.

Attachments

• mpc1k_16thhihat.mp3
    422,4 KB · Bekeken: 93
Back