reaktor

cns

sfm
Zo het weekend een beetje lekker op het strand gehangen maar 's avonds toch gaan muzieken, athans..... even bij een maatje langs gegaan, deze had dus net reaktor aangeschaft, was helemaal door het dolle heen jezus. Maar of hij nu door het dolle heen was wegens het programma in negatieve of positieve zin daar was ik nog niet achter. maar goed achter de computer gekropen, reaktor gestart, manual gelezen althans een beetje want ook die was nou niet duidelijk vonden wij. Hoe dan ook we hebben ardig lang zitten pielen alvorens we een jawel eigen softsynth hadden, klonk leuk maar net niet zeg maar.

Hoe dan ook de tijd die je kwijt ben alvorens je een voor jou goed klinkende synth in elkaar gehakt hebt is hmm, lang, je moet daar toch wel de feeling mee hebben. En niet te vergeten het geduld, soms is het resultaat niet wat je verwacht had. Ook dus bij mijn maatje deze was het al snel zat en vond het weg gegooid geld. Ik heb dat uit zijn hoofd weten te praten, maar wel gezegt dat het niet 1,2,3 en klaar is kees is.

Geloof dat reaktor ten koste gaat van het maken van muziek aangezien je toch wel even zoet ben alvorens je een goedklinkende synth hebt.

Mijn programma is het niet en zal het nooit worden. Geef mij maar de novation v-station. Ik laat dat aan de developers over mbt het programma, laat mij maar de presets verkloten.

Maar goed hier mensen die dol zijn van en op Reaktor?

tja reaktor moet je niet kopen als je rap even een geluidje wilt.
tis gewoon voor de mensen die meer willen dan de standaard sequencers en softsynths.
ze kunnen er hun eigen ideeën in verwerken. ik heb ook geprobeerd met reaktor te werken.
maar het is gewoon te moeilijk. ik ga toch nooit zo'n goed ensemble kunnen maken zoals die
meegeleverde. en het neemt veel te veel tijd in beslag. ik maak liever gewoon muziek.
maar er zijn meer dan 1800 presets synths in de online reaktor libraby. misschien
kan hij daar eens rondkijken?

Re: reaktor

Origineel geplaatst door cns
Maar goed hier mensen die dol zijn van en op Reaktor?

Ja ik! Reaktor 4.x is echt helemaal de shit. Alles lekker zelf in elkaar knutselen.

Ik snap je opmerking:

Geloof dat reaktor ten koste gaat van het maken van muziek aangezien je toch wel even zoet ben alvorens je een goedklinkende synth hebt.

Niet helemaal moet ik zeggen. Gaat helemaal niet ten koste van muziek maken. Als je een kant en klare synth wilt is reaktor niet echt HET pakket. Al heeft reaktor natuurlijk zoals hierbovengenoemd wel een super grote preset library online staan.

Maar buiten dat kun je verder gaan dan bij een conventionele synth. Je audio en signaalrouting is extreem flexibel en je kunt een feature die je mist aan een synthesizer er gewoon zelf bijbouwen.

FLEXIBILITEIT! SUPER!

Re: reaktor

Hmmm....dat gevoel heb ik ook een beetje. Hoe gaag Reaktor ook is en hoeveel bizarre sounds je er ook uit kan halen, echt muziek er mee maken is lastig.

Daarbij komt dat ik Reaktor ook nog slecht vond klinken tot versie 4. Volgens mij hebben ze de basic algoritmes flink aangepast in versie 4. Reaktor 1 t/m 3 was nogal bar qua puur geluid...

nou jah hij heeft Reaktor 4, maar echt overdonderd was ik niet, maar goed slechts een aantal uur bezig geweest, dus kan je ook niet veel verwachten ;)

Maar dat het ten koste gaat van het maken van muziek ja dat staat bij mij als paal boven water, tuurlijk in het begin zal je meer tijd kwijt zijn dan als je een jaar verder bent, maar in hoeverre weegt dat tegen elkaar op? In die tijd kan je al heel wat af gemaakt hebben aan nummers, met bestaande softsynths.

Misschien hoor je me over een 3 maanden ook wel anders praten maar voorlopig naj. Hij mag het in zijn eentje gaan doen kijk ik toe en beoordeel ik of het vet genoeg is 8o) leuk toch! Zal niet te kritisch zijn.

Re: Re: reaktor

Re: Re: reaktor

Origineel geplaatst door Nolet
Daarbij komt dat ik Reaktor ook nog slecht vond klinken tot versie 4. Volgens mij hebben ze de basic algoritmes flink aangepast in versie 4. Reaktor 1 t/m 3 was nogal bar qua puur geluid...

Op dat punt heb ik zelf ook vragen. Ben dan ook aan het kijken naar de NM G2 engine. Als deze veel beter klinkt ga ik dat zeker kopen. Zelfde manier van werken alleen betere sound.

Reaktor 4 is inderdaad wat vooruit gegaan door het gebruik van de pro52 algorytmes. Maar nog steeds lijkt het of er iets ontbreekt.

de g2 die klinkt beter daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken, alleen is het prijsje minder zacht!

nou jah hij heeft Reaktor 4, maar echt overdonderd was ik niet, maar goed slechts een aantal uur bezig geweest, dus kan je ook niet veel .

Jeez..

In die tijd heb ik een heel nummer af !!

:dj:

dat bedoel ik! Haha, maar sneu vind ik het wel voor hem, maar misschien komt hij strax met iets op de proppen dat ik zeg jezussssssssssssssssss

Origineel geplaatst door Bass
Jeez..

In die tijd heb ik een heel nummer af !!

ja maar als je weet wat je doet dan heb je sounds die je met je stoere hardware niet kan maken.:D

tsja, het bezig zijn met reactor is een heel ander process dan muziek maken, jij bent nl. je eigen synthfabrikant om het zo maar te zeggen... reaktor is en blijft iets voor de die hard synthese freak (ik noem geen namen ;))

ik had in het verleden nog nooit van reaktor gehoord, toen ik er voor het eerst mee bezig ging had ik binnen 2 dagen een flink uitgebreide synth in elkaar gedraaid... als je maar genoeg voorkennis bezit gaat het razend snel met zo'n pakket...
maar mischien willen sommigen razendsnel die weinig voorkennis hebben...

zie ook:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15790&highlight=reaktor+creaties
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=19385&highlight=reaktor+creaties
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=24683&highlight=reaktor+creaties

je wil al snel te snel natuurlijk, ook dat probleem hadden wij dit weekend en dan is het extra zuur als he tniet lukt.

Hoe dank ook wat jij voor elkaar gekregen hebt vind ik knap zal het even aan hem doorgeven, is misschien een steun in de rug@!

de g2 die klinkt beter daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken, alleen is het prijsje minder zacht!

Heb een tijdje Reaktor 4 gehad (inmiddels verkocht) en heb ook een G2. Werk nu alleen nog maar met de G2 omdat ik deze op de een of andere manier toch een stuk intuitiever vind (en ik bouw meestal alles vanaf nix op). De sound van Reaktor 4 (icm mijn hammerfall multiface) vond ik niet echt onderdoen voor mijn G2, de gebruiksvriendelijkheid wel.

Origineel geplaatst door Hazes
Heb een tijdje Reaktor 4 gehad (inmiddels verkocht) en heb ook een G2. Werk nu alleen nog maar met de G2 omdat ik deze op de een of andere manier toch een stuk intuitiever vind (en ik bouw meestal alles vanaf nix op). De sound van Reaktor 4 (icm mijn hammerfall multiface) vond ik niet echt onderdoen voor mijn G2, de gebruiksvriendelijkheid wel.

Hmmm, dus je zegt eigenlijk dat de G2 algorytmes niet echt beter zijn dan die in reaktor (of beter klinken in elk geval)? Da's wel een tegenvaller vindt ik.

Daar durf ik eigenlijk geen keiharde uitspraken over te doen. Ik heb iig nooit zoiets gehad van "wat klinkt reaktor toch k*t in vergelijking met m'n G2". Wel vind ik het patchen met de G2 gewoon veel handiger.

Reaktor is voor LEGO-freaks. ;)

Ja , ik ben gek op Reaktor en kon het ook niet laten de Darkside Developers KIt van LEGO te kopen.

Lekker spelen, dan doen muziekanten toch?

Origineel geplaatst door stevaux
Reaktor is voor LEGO-freaks. ;)

En net als bij LEGO zit de lol in het bouwen en niet in het spelen met wat je gebouwd hebt (althans bij mij; ben namelijk ook een lego freak :) ) en ik wil toch ook af en toe eens een stukje muzak maken. :D

Hmmm....misschien moeten die pipos van LEGO maar eens een kit samenstellen waarmee je je eigen LEGO modulair synth kan bouwen. : )

Ja,

Reaktor biedt inderdaad mogelijkheid tot errug complexe dingen. Betekent wel dat je er dus ook weer veel (eigenzinnige) dingen mee kunt doen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik voornamelijk geen complete synths (in de conventionele zin van het woord) probeer te bouwen wanneer ik aan de slag ga: dit kunnen anderen beter, en zij die het beter kunnen hebben het dan ook al vaak gedaan.

Wel erg gaaf vind ik de audio-/event-tables en de granulaire synthese-mogelijkheden die Reaktor biedt. Vooral de mgelijkheid om via allerlei logica algorithmische mu... errr.... geluid te maken is bijzonder.

Ook om zo nu en dan een synthese-techniek eens zelf na te bouwen (bij gebrek aan betere hardware (modulaire) synth) en te horen hoe e.e.a. klinkt. Overigens zitten bijna alle elementen om als LEGO een modulaire synth te bouwen al als macro in Reaktor verstopt.

Maar voor wie serieus met real-time sonische DSP bezig wil gaan kan ik toch wel Max/MSP aanraden (in prijs vrijwel identiek), een veel uitgebreider pakket met _veel_ betere documentatie.

-diskonext

Back