DSP2000 trouble

olafmol

[EXPANSIONS]
ok heb vandaag mijn DSP2000 binnengekregen...en natuurlijk heeft ie een probleem.....

als ik alle ingangen inschakel dan krijg ik gekraak op de output 1+2.......als ik 2 inputs uitschakel is het weer weg...

volgens het forum van de fabrikant zijn er meer mensen met dit probleem en komt het door een niet goed afgeschermde kabel naar de breakoutbox.....ik heb dus een mailtje gestuurd naar de distributeur enzo en hoop asap een nieuwe kabel te zien...

ik heb zelf mijn twijvels of het hier echt aan ligt aangezien ik meerdere postings heb gelezen van mensen die met een nieuwe kabel nog steeds hetzelfde probleem hadden..

naja..we wachten ff af..ik houd jullie op de hoogte...en als het niet snel genoeg gefixed is gaat ie weer terug en komt er een Delta 1010LT

Olaf

(*$&@()()!! hou me op de hoogte.. ik krijg 'm vandaag binnen

ok doe ik zeker...heb al reacties gehad van mensen waar het probleem wel verholpen werd door een nieuwe kabel....

laat ff weten wat ie bij jou doet....waar heb je em besteld?

Olaf

bij thomann.. vrijdag een week geleden, alleen door onduidelijkheden is ie afgelopen dinsdag verstuurd. 't duurde volgens thomann 5 tot 6 workingdays, dus dat zou vandaag of morgen moeten zijn..

ah daar komt die van mij ook vandaan...misschien dat ze daar nog een batch met verkeerde kabels hadden liggen ofzo....kweetnie..hoop vandaag reactie van de nederlandse distributeur te krijgen, anders bel ik ze ff...

O.

hoontech

hoontech

grappig ik heb hem donderdag nacht besteld.. dan zal ie bij mij ook wel vandaag komen... ook bij thomann trouwens... ik hoop niet dat ik ook dat gelul met die kabel heb dan. waar zit de nederlandse distribiteur? dan weet ik dat alvast

laters CAP

donderdagnacht? dan komt ie pas vrijdag of donderdag.. het zijn nl. 5 of 6 werkdagen.. ;)

minder minder dat het nog zolang duurt... ik ben nogal ongeduldig wat dat betreft
tnx for the link

wil nog wel ff opmerken dat ie echt wel goed klinkt, stevig verwerkt is, en dat ik op 44.1KHz een latency van 5ms haal met de ASIO drivers..

Olaf

hoe meet je dat op dat ie 5 ms haalt? ik hoor iedereen altijd zeggen zoveel ms latency.. maar hoe weet je dat nou? is daar een proggie voor?

Origineel geplaatst door olafmol
wil nog wel ff opmerken dat ie echt wel goed klinkt, stevig verwerkt is, en dat ik op 44.1KHz een latency van 5ms haal met de ASIO drivers..

Olaf
heb je nog steeds dat probleem?
ik neem aan dat je geen XP/2000 draait en via chipset heb? probeer em eens in slot teveranderen op je pc.

bij amd systeem wil het volgende ook weleens helpen :
De audiokaart en usb op 1 controller zetten (irq 11)
de netwerk op 12

soms gaat je netwerkkaart samen gedeeld worden met je geluidskaart, dan krijg je dit soort problemen, omdat je geen bandbreedte meer overhoudt

misschien lukt het :biertje:

ja want kabel is niet goed.....volgens hoontech...rest van systeem is op audio getuned dus dat zit wel goed...een audiokaart sharen met een USB irq lijkt me nou juist *geen* goed plan...

Olaf

ik heb dat ding ook.. ook bij thomann gekocht.. geen gekraak hier hoor..
of bedoel je die tikjes? :).. ik heb wel last van tikjes als ik beide midi poorten open heb en ik doe er nix mee (!) dan krijg ik tikjes op de analoge uitgangen.. maar dan heb je 1x per minuut een tikje ofzo.. geen gekraak..

wel opvallend trouwens dat als ik bezig ben met midi ik geen tikjes heb

nee, tis als ik alle inputs tegelijk activeer..dan komt er een licht maar duidelijk te horen gekraak over de outputs......is op het hoontech forum ook vaker gemeld en officieel bevestigd door hoontech.....volgens hen komt het dus door een niet goed afgeschermde kabel van de PCI naar de breakoutbox die door hun kwaliteitscontrole is heengeslipt maand geleden ofzo

Olaf

heb jij de xlr ingangen trouwens goed werkend gekregen?..
ik nog niet... ook niet echt intensief geprobeerd nog.. maar in de ene input kreeg ik de kabel er uberhaupt niet eens in .. en de ander werkte niet hier.. maar misschien dat ik iets fout had ingesteld ofzo...

XLR is altijd ff pielen met kabels..probeer eens een ander merk kabel.....ik heb het om eerlijk te zijn nog niet getest...ik wacht eerst ff op die nieuwe kabel, als dat niet werkt ga ik er ook geen tijd meer aan besteden..

O.

die tip met sharen met usb werkt wel.. dat deed et bij mij op mijn amd systeem met de sblive...
probeer et eens

liever niet.....;)
het heeft echt nix met irq's te maken hoor....anders zou ik het de hele tijd moeten hebben, niet alleen als ik inputs bijschakel...

en je bent echt de eerste en enige die ik ken die het sharen van IRQ's voor geluidskaarten adviseert.....heel apart..naja..als het voor je werkt prima ;)

Olaf

ik wil jullie even waarschuwen voor de Nederlandse importeur/distributeur van Hoontech/STaudio: BHI in Zevenaar....na een telefoontje weigert deze za(a)k gewoon keihard om mij een goede kabel te sturen....in 1e instantie moeilijk moeilijk lastig lastig, keiharde onwil, in 2e instantie nadat ik em heb verteld dat ik em in duitsland online heb gekocht wil ie al helemaal niet meer....ik zou de nederlandse zaken geen geld gunnen.....ik heb meneer 3 keer duidelijk uitgelegd dat een distributeur toch echt wat anders is dan een winkel, en dat hoontech support mij heeft verteld datik mijn dichtsbijzijnde distributeur moet contacten omdat die allemaal per land een lading goede kabels hebben gekregen...maar meneer wil niet meer..

dusse weer een goed voorbeeld van nederlandse service..NOT!

Olaf

Back