Een Micromoog gekocht

phochos

Berliner School Artist
Ik heb Leo z'n Moog Micromoog overgenomen en ben zeer benieuwd naar het echte Moog geluid. Ga deze bak zeker veel gebruiken op mijn toekomstige producties.

Phochos:D

Heb je vroeger nooit een Moog gehad?

Ga je hem aansturen met CV/GATE of live inspelen?

Ik heb nog wel ergens Midi-to-CV/Gate converter liggen die ik wel voor een zacht prijsje van de hand wil doen ;)

Re: Een Micromoog gekocht

Origineel geplaatst door phochos
Ga deze bak zeker veel gebruiken op mijn toekomstige producties.
Dat worden dan veel producties in zeer korte tijd gezien je koop/verkoop drang. 8o)

Veel plezier ermee, ben benieuwd of dit beestje wat langer mag blijven.

Is dit nou qua opbouw een simpele moog of heeft ie behalve de ribboncontroller nog wat bijzondere features? Tis een 1vco synth toch??

Origineel geplaatst door synthiaks
Is dit nou qua opbouw een simpele moog of heeft ie behalve de ribboncontroller nog wat bijzondere features? Tis een 1vco synth toch??

Je kan ook externe bronnen koppelen aan de input van de Micromoog en zo het moogfilter gebruiken om die apparaten mee te vervormen (kan bijv. ook je stem op die manier vervormen, zeg maar een robotstem eruit krijgen).
Inderdaad, het is een synth met 1VCO, maar door het typische moogfilter krijg je een zeer vet geluid

Ik ben dus zeer benieuwd.

Origineel geplaatst door smackos
Heb je vroeger nooit een Moog gehad?

Ga je hem aansturen met CV/GATE of live inspelen?

Ik heb nog wel ergens Midi-to-CV/Gate converter liggen die ik wel voor een zacht prijsje van de hand wil doen ;)

Nee, smackos, ik heb vroeger nooit een Moog gehad, wel een MG1 van Realistic een tijdje te leen gehad, zeg maar een eenvoudigere versie van de Rogue Moog.

Ik las ergens dat het filter een ringmodulator heeft. wat moet ik me hier bij voorstellen? Dat je de filterfrequency kan moduleren met de vco?

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik las ergens dat het filter een ringmodulator heeft. wat moet ik me hier bij voorstellen? Dat je de filterfrequency kan moduleren met de vco?

Dat weet ik nog niet precies, ik krijg hem morgen of overmorgen binnen. Maar zodra ik erachter ben laat ik het je weten.

kopt, je kan het filter moduleren met de oscillator. en dat is echt te gek, zeker als je de resonantie stevig opendraait.
echt waar, de micro is een van de leukste moogs, zeker de leukste kleine moog.
leuk van die modulatie (en ook van de sustain van filter en vco) is dat hij geen potmeter heeft maar een schakelaar in drie (of 2 ) standen. dat is een beperking die verrassend resultaat kan opleveren. de traploos in te stellen golfvorm van de vco is ook zoiets leuks, net als de doubling (1 of 2 oktaven lager), de wide-stand voor de vco zodat je van lage tikken naar hondenorenhoog kan gaan met 1 zwengel aan de potmeter en de lfo met 2 schakelaars voor source en destination (oa s&h en dan niet alleen naar vco en filter, maar ook bv naar golfvorm) maken deze synth echt de moeite waard.

als phochos zijn naam waarmaakt en de synth snel weer wegdoet, zou ik als ik jullie was erbovenop springen.

Origineel geplaatst door Leo
kopt, je kan het filter moduleren met de oscillator. en dat is echt te gek, zeker als je de resonantie stevig opendraait.
echt waar, de micro is een van de leukste moogs, zeker de leukste kleine moog.
leuk van die modulatie (en ook van de sustain van filter en vco) is dat hij geen potmeter heeft maar een schakelaar in drie (of 2 ) standen. dat is een beperking die verrassend resultaat kan opleveren. de traploos in te stellen golfvorm van de vco is ook zoiets leuks, net als de doubling (1 of 2 oktaven lager), de wide-stand voor de vco zodat je van lage tikken naar hondenorenhoog kan gaan met 1 zwengel aan de potmeter en de lfo met 2 schakelaars voor source en destination (oa s&h en dan niet alleen naar vco en filter, maar ook bv naar golfvorm) maken deze synth echt de moeite waard.

als phochos zijn naam waarmaakt en de synth snel weer wegdoet, zou ik als ik jullie was erbovenop springen.

Maar het is zeker niet mijn bedoeling nu ik dit zo hoor om hem weg te doen, ben er net zo blij mee:D

Phochos

P.S. Leo, nogmaals bedankt voor deze mooie synth.:halleluja

Origineel geplaatst door divi
(en hoort deze thread niet in vintage?)

Daar stond hij eerst ... :confused:

Die micromoog lijkt me wel niet meteen een heel flexibele synth, die riboncontroller is altijd wel leuk natuurlijk ... (en hij ziet natuurlijk ook retro uit :D)

ik vind 'm wel flexibel.

vergelijking prodigy - micromoog: als je die typische moog bass of pulse brass sound zoekt uit de mini, kan de prodigy dat benaderen, de micro wat minder, maar die kan weer zoveel meer.
prodigy = saai
micromoog = leuk

Micromoog wordt doorverkocht

Micromoog wordt doorverkocht

Hallo allemaal,

Mijn Micromoog wordt doorverkocht aan Q-Bus, hij is de gelukkige eigenaar binnenkort.
Zoals ik gisterenavond flink miskleunde met de thread over synthforum, heb ik zelf nu ook goed misgekleund met mijn bankrekening. Dacht dat er meer op stond, maar niet heus dus..............ben nu genoodzaakt om de Micromoog te verkopen (gaat gelukkig naar Q-Bus, komt ie zeker goed terecht). Ik had nog wat andere kleinere spullen die ik had gekocht, maar die kan ik tenminste nog wel behouden.

Dus dan weten jullie waar de Micromoog gebleven is.

Groeten en nogmaals mijn excuses aan iedereen hier op het Synthforum, het was zeker niet mijn bedoeling om te kwetsen, maar ik voelde me een beetje in een hoekje gedrukt door sommige dingen (ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan mijzelf).

Bedankt, Hanz!!

Phochos:halleluja

De micromoog blijft voorlopig nog in de WAH studio staan.

Origineel geplaatst door phochos
De micromoog blijft voorlopig nog in de WAH studio staan.

De Micromoog blijft niet voorlopig, maar definitief in de WAH-studio staan (C'est Capricieux).

Oké... het grote D-woord ('definitief') is gevallen. Binnen 4 weken wordt het ding verkocht. :duivels:

hehehe!

Beetje offtopic, maar Leo, wat bedoel je met een pulse brass?
Ik maak altijd brass met de zaagtandjes.
Was gewoon ff benieuwd wat je ermee bedoelt.
Hopelijk niet al te domme vraag... :)

Back