Andromeda een toekomstig klassieker?

Andromeda een toekomstig klassieker?

• Ja, het wordt een klasieker!

Stemmen: 61 66,3%
  • Nee, dit is een ééndagsvlieg!

Stemmen: 31 33,7%

• Totaal aantal stemmers
    92
Mag ik aan deze thread nog ff toevoegen, of het een klassieker wordt ja of nee...
Dat het toch gewoon bijzonder is hoor! Deze tijd nog zo'n bak te produceren!
De "oorspronkelijke" klassieke producenten, Roland etc. die beginnen er gewoon niet meer aan.
Omdat de kosten te hoog zouden zijn...

Dus wat dat betreft denk ik dat de A6 nu toch op een soort eiland zit, de enige in zijn soort tegenwoordig.
Alleen dat is al een nominatie van "toekomstig klassiek" waard.

Ben benieuwd of er nog meer van dit "toekomstige klassiekers" zullen komen!

Groeten,

- Aaron

Toch jammer dat ik het klavier iets minder vind spelen en dat ie niet met een langer klavier bestaat, zou geweldig zijn voor live (meer bereik met splits). Kwaliteit toetsen is niet echt in verhouding met de rest, die grote draaiknoppen bijvoorbeeld zijn heerlijk en oerdegelijk. :{ Zou tof zijn als ie in een soort tabletop- of goede rackversie uitkwam. De sound uit deze synth vind ik namelijk gewoonweg supervet! Echt analoog klinkt toch anders dan zelfs de beste VA. Al wordt dat verschil voor mij steeds moeilijker hoorbaar. Daarvoor heb ik toch te weinig echte analoge synths gehoord. De Andromeda klinkt helaas niet echt vintage, de sound van veel oudere synths vind ik juist zo veel charme hebben. Of heeft dat vooral te maken met slijtage en stof? Andy heeft naar mijn idee niet echt een eigen sound, is niet zo herkenbaar en dat is weer jammer. Aan de andere kant kan ie wel weer heel veel oudere analogies nabootsen en nog veel meer. Het is in principe een superdegelijk product met ontelbaar veel mogelijkheden. :okdan: Maar ik betwijfel of het een klassieker wordt. :erm:

Origineel geplaatst door MuziekFriek
De Andromeda klinkt helaas niet echt vintage, de sound van veel oudere synths vind ik juist zo veel charme hebben. Of heeft dat vooral te maken met slijtage en stof?

Nee. Dat heeft te maken met het feit dat je op Andy de Background tuning moet uitzetten. (ik weet niet of dat in de handleiding staat) Dan gaan de oscillatoren driften! Lekkerrr...

[BG Tuning on/off]

Voor mij is de Alesis Andromeda een soort van Behringer onder de analoge polysynths. Dus zeker geen klassieker!!!

Origineel geplaatst door MSDOS
Voor mij is de Alesis Andromeda een soort van Behringer onder de analoge polysynths. Dus zeker geen klassieker!!!
maakt behringer ook synths?:confused:

geef eens een klassificatie aan enkele polysynths op de schaal van behringer..
Andromeda= 100% behringer
Korg monopoly= ...% behringer
Juno60= ...% behringer
Roland Jupiter= ...% behringer
etc...

Wat is jouw ultieme behringer ? 8o)

Erg stoer om dit te roepen, maar kun je dit ook met wat argumenten onderbouwen? Dat discusieert wel zo fijn!

Ik begrijp niet waarom mensen spullen kopen van Behringer, en dat zelfde heb ik dus ook met Alesis. Ik vind dat echt van die massaproduct merken, met veel maandagdefecten.

Ik denk als ze nou ins een mono rackversie zouden maken, zo voor rond de 350 euro... dan zouden ze er miljoenen van verkopen. (mijn positieve benadering)

T feit of iets een klassieker is of wordt hangt ook of van de moeilijkheid van (re) produceren. De oude klassiekers zijn moeilijk na te maken omdat de componenten ontbreken, of kosten te hoog zijn. Dit geldt niet alleen voor synths.

Ik begrijp niet waarom mensen spullen kopen van Behringer, en dat zelfde heb ik dus ook met Alesis. Ik vind dat echt van die massaproduct merken, met veel maandagdefecten.

Ik denk als ze nou ins een mono rackversie zouden maken, zo voor rond de 350 euro... dan zouden ze er miljoenen van verkopen. (mijn positieve benadering)

eerst klaag je dat het massaprodukten zijn en vervolgens zou jij er een mono-rackversie van maken om het echt een massaprodukt te maken ?...:confused:

zie het maar net als met autos : Honda heeft ook de NSX,een topklasse sportwagen die Porsches en BMW's ver achter zich laat....zo heeft Alesis de Andromeda.....:D

Behringer heeft over het algemeen een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is niet top notch, maar prima spul. Waarom bijv. ik een Behringer kocht is omdat ik weinig geld te besteden had en heel snel iets moest aanschaffen (uit noodzaak). In dit geval die mixer. Alesis heeft tevens een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind ook dat deze firma zeer veel goede en degelijke producten levert! Ik heb absoluut geen ervaringen met defecten aan beide merken. :okdan: Wat zijn trouwens 'maandagdefecten'?

Bedoel je van de Alesis Andromeda? Rackversie ben ik mee eens. Dan zouden ze er vast al meer van verkopen. Een lager bedrag ook (maar dan moet dat niet ten koste gaan van de kwaliteit). Maar waarom dan mono? :confused:

Origineel geplaatst door dione
eerst klaag je dat het massaprodukten zijn en vervolgens zou jij er een mono-rackversie van maken om het echt een massaprodukt te maken ?...:confused:

zie het maar net als met autos : Honda heeft ook de NSX,een topklasse sportwagen die Porsches en BMW's ver achter zich laat....zo heeft Alesis de Andromeda.....:D

Ik vind het alleen meer passend bij Alesis en ik zou hem niet kopen.

Ik heb geen verstand van auto's.

Maar hé,

SCI Prophet V
Oberheim OBXa
Roland Jupiter 8

De A6 zal nooit in dit rijtje komen te staan.

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Behringer heeft over het algemeen een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is niet top notch, maar prima spul. Waarom bijv. ik een Behringer kocht is omdat ik weinig geld te besteden had en heel snel iets moest aanschaffen (uit noodzaak). In dit geval die mixer. Alesis heeft tevens een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind ook dat deze firma zeer veel goede en degelijke producten levert! Ik heb absoluut geen ervaringen met defecten aan beide merken. :okdan: Wat zijn trouwens 'maandagdefecten'?

Bedoel je van de Alesis Andromeda? Rackversie ben ik mee eens. Dan zouden ze er vast al meer van verkopen. Een lager bedrag ook (maar dan moet dat niet ten koste gaan van de kwaliteit). Maar waarom dan mono? :confused:

Maandagdefecten of beter maandagmodellen daar zitten de meeste productiefouten in. Ik heb zeer negative ervaringen gehad met de Alesis ADAT recorders van vroeger. Dit heeft voor eeuwig mijn mening bepaald betreft Alesis.

En Mono om het cheapo te houden.

Maar hé,

SCI Prophet V
Oberheim OBXa
Roland Jupiter 8

De A6 zal nooit in dit rijtje komen te staan.

Roland Jupiter 8 ? over massaprodukten gesproken....

Maar serieus : ik blijf erbij dat je gewoon geen mening over de A6 kunt hebben tenzij je er een paar maanden mee hebt gewerkt.....de complexiteit van die synth overtreft alle 3 de synths die jij noemt....

Maar goed....tis moeilijk om nu te zeggen of iets in de toekomst een klassieker wordt...maar ik denk wel dat de 'oude' klassiekers steeds minder te verkrijgen worden en op een gegeven moment de A6 die plek gaat innemen....

Roland Jupiter 8 ? over massaprodukten gesproken....

Maar serieus : ik blijf erbij dat je gewoon geen mening over de A6 kunt hebben tenzij je er een paar maanden mee hebt gewerkt.....de complexiteit van die synth overtreft alle 3 de synths die jij noemt....

Maar goed....tis moeilijk om nu te zeggen of iets in de toekomst een klassieker wordt...maar ik denk wel dat de 'oude' klassiekers steeds minder te verkrijgen worden en op een gegeven moment de A6 die plek gaat innemen....

Serieus gezien: ik vind hem dus wel analoog klinken, het is misschien iets ruwer. De presets vind ik helemaal niks (zoals bij de meeste synths). De digital FX is overbodig. Hij is zeer zeker complex, maar je moet er dan ook de tijd voor hebben om je daar in te verdiepen, dit vertraagt ook het muziek proces, de A6 is dus gewoon een timekiller.

Ik besteed mijn tijd liever aan iets modulairs (analoog en digitaal).

de A6 is dus gewoon een timekiller.
Ik besteed mijn tijd liever aan iets modulairs (analoog en digitaal).

Nee, dan houd je tijd over ?!

Tegen zoveel intelligentie kan ik niet op.

ik blijf erbij dat je gewoon geen mening over de A6 kunt hebben tenzij je er een paar maanden mee hebt gewerkt.....de complexiteit van die synth overtreft alle 3 de synths die jij noemt....

My man! :maffia:

Ik denk als ze nou ins een mono rackversie zouden maken, zo voor rond de 350 euro...

En degenen die over de prijs zeuren zijn altijd mensen die hem niet kopen.

Back