groovebox

Origineel geplaatst door olafmol
volgens mij begrijpen wij mekaar niet..ik zeg helemaal nergens dat paketten als cubase of notator "beperkend" zijn, dat maak jij ervan..... integendeel..wat ik zeg dat je met een RM1x ofzo ook net zo *goed* kan werken..... je draait het steeds om in het negatieve, ik bedoel het juist allemaal positief... maar ik denk dat we beiden onze punten vaak genoeg duidelijk hebben gemaakt hier, dus ik houd er in ieder geval mee op :luv:

hey, tis toch maar een discussie hee... als iedereen op een forum het altijd met elkaar eens zou zijn, zou het concept forum toch wel vrij "pointless" zijn. niet?
Ik versta best wel wat je bedoelt en jazeker we hebben deze discussie al eerder gevoerd. Dus ok laten we de strijdbijl maar begraven. :luv:

Maar kwil dat supermachien genaamd RM1X dan toch wel eens IRL uittesten... kwil gewoon weten wat er nu zo speciaal aan is.

Uiteindelijk is het natuurlijk aan jezelf om een keuze te maken hoe je het liefste werkt. Wat je precies wil doen, speelt natuurlijk een zeer grote rol hierin.

Origineel geplaatst door fuse
Er is gewoon een markt om een simpele intuitieve sequencer voor PC/Mac op de markt te brengen die lijkt op hardware maar via software (en externe hardware) aan te sturen is.

Er zal wel al zoiets bestaan, maar of het bruikbaar is, is een andere vraag.
Ik kan nu wel niet meteen op een naam van een pakket komen, maar ik ken er wel een paar.

Misschien een beetje offtopic, maar waar ik denk dat een markt voor is, is eerder een volledig modulaire MIDI-sequencer/-processor, waar je zoals bij een Modulaire Synth moduletjes aan elkaar hangt en zo je eigen setup bepaald zonder gebonden te zijn aan om het even welke werkwijze. Dat zou zowel handig zijn om complex wiskundige constructies te creëren als gewoon met wat stepsequencertjes te prutsen.

hmm, een bedenking...

met een groovebox heb je 1 octaafje staan (step sequencer ding achtig iets) om noten in te voeren...
kan dat met zo'n mc 300 ook of moet je er dan een keyboardje (achtig iets, of synth, you know) aanhangen?

greetz

cloudy

heb een mc303 gehad enkele jaren,tja tof machientje maar toch heb ik iets tegen de roland geluiden, ik gebruik al maanden een yamaha RS7000 en ja die geluiden klinken toch veel warmer hoor, maar das persoonlijke smaak natuurlijk, in ieder geval ik denk dat wanneer je een Yamaha RS7000 hebt dat je je toch niet echt kunt verbeteren tenzij extra synths aan te schaffen ofzo. ik heb de RS7000 nu bijna een jaar en zelfs ik kan dat toestel nogniet volledig benutten... inzicht... :) en inspiratie.....

maar jij hield dan in feite wel weer van de mc 303? of jij weet er hier toch iets positiefs over te zeggen ;)

mja, die rs7000 zou de geluiden van de rm-1x bevatten met een sampler...
en er zijn hier reeds mensen, die desondanks andere repliek, toch meer van de rm geluiden houden dan van de mc's...

greetz

cloudy

Veel mensen vinden dat bv the rm1x geen goede fx heeft ... maar ik vind dat ook niet raar je kunt beter de rm1x gebruiken voor een hihat beat en voor fx ,leads beter naar een va synth als virus,novation(noem maar op )kijken!

Dat hebben ze me ook verteld bij musicstore ... en daar ben ik het 100% mee eens!:okdan:

Re: Re: groovebox

Re: Re: groovebox

Origineel geplaatst door oli303
Ik raad het 200% af!

Naast m'n ouwe roland-keyboard was m'n MC-303 m'n eerste stuk hardware waar ik meende grave house- en techno-tracks mee te schrijven (ik was er toen 17 ;) ) .
Ik kwam eigenlijk van trackers enzo op m'n 386 en kende eigenlijk nog geen iota van synths en eigenlijk ben ik vrij vlug terug naar die trackers gegaan... Die MC-303 is werkelijk de grootste rotzooi die Roland ooit heeft uitgebracht.

Hahaha damn als of ik mijn "verleden" lees. Sinds 1994 zwaar aan de fasttracker en toen ik 17 of 18 werd zo'n kut groovebox gekocht. heb mij de pleuris gewerkt voor die ƒ 1200 in de zomervakantie. Het ziet er allemaal flashy uit maar verder zwaar kut. Heb groot respect voor degene die het een fijn en bruikbaar apparaat vinden. Ik kon er niets mee...
Persoonlijke mening dus don't be offended.
Heb hem geruild tegen een tr-707. Misschien stom, maar dat enge grijze ding is tenminste weg.

Ik stel voor een EA-1 en ES-1. De ea-1 voor de synths en de es-1 voor samples/drums. De es-1 is immers ook als een drumcomputer te gebruiken en verder nog als een mini-fx-processor. Tweedehands ben je dan voor E600 max klaar. Ofwel de prijs die ik toen voor dat rampe ding heb betaald.

De ea-1, er-1 verlaten mijn huissie niet meer: step sequencing all the way!

Bye,

M
8o)

en niet te vergeten:
een groovebox, zoals een rm1x, kan je lekker overal mee naar toe slepen... koptelefoontje erbij en klaar is kees...

en wie heeft hier zijn XL7 bij zich......(die hij ook gebruikte bij zijn te gekke AERO concert in Denemarken!)

Jarre!

Attachments

• 28.jpg
    28.jpg
    37,9 KB · Bekeken: 96
ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik even ga doorsparen en of wel verschillende dingetjes kopen
(zoals samplertje en klein synthje, eventueel sequencertje van die dingen)
ofwel ga voor die korg grooveboxachtige ;) (mx)
want daar gaat het toch ook om: de geluiden, en uit die dingen kun je nog
maffe geluiden halen omdat het synths zijn, en geen romplers... (dacht ik)
Roland mag nog zo legendarisch geworden zijn met de tb303 of de mc 202
of ander maf speelgoed... die grooveboxen van hen missen voor mij toch net iets... ;{

peace

cloudy

ps: ik las hier al eens ergens iets van jarre met die coole emu-bak.
nog maar eens mooi geillustreerd dat met een SOORT groovebox achtig iets ook toffe
dingen te doen zijn.

cloudy...

bij musicstore verkopen ze de xl7 tegenwordig voor 650 euro... vette sounds, goede sequencer... je hebt alleen nog een samplertje nodig dan... (2e hands?)
probleem van de electribes is dat ze geen externe apparaten kunnen sequencen (correct me if i'm wrong!) en ik vind ze een beetje dun klinken vergeleken met de emu.
rm1-x is ook een oplossing maar die vind ik persoonlijk dus echt bud klinken... wel een leuk sequencertje trouwens en een stuk lichter dan de emu!

veel succes in je zoektocht!

het voordeel van de Emu is eigenlijk dat er nergens op beknibbeld is. Het is

én een volwaardige tot in de diepste diepte programmeerbare synth (met ruimte voor 3 extra uitbreidingen *D )
met dezelfde specs (128 stemmig!) zoals ze in hun toetsenbord synths stoppen,
én het is een volwaardige sequencer met diverse modi waaronder de TR modus,
én het is het hart van je studio met midi in, midi thru en 2 x midi out, geavanceerde time-clock-sync opties, 3 paar stereo-outs!!, digitale uitgang, aanslaggevoelige rubberpads (die erg goed spelen)
en heel veel realtime draaiknoppen vrij toewijsbaar en een immens groot patch memory.

En de klank is gewoon van topkwaliteit, het beste dat Emu te bieden heeft, en dat concurreert qua klank niet met de rm1x, electribes en mc serie maar zit meer in de klasse van de triton,motif,phantom serie. Het is een topworkstation maar dan zonder 5 octaafs toetsenbord.

waar vindt je dat alles nog in 1 supersolide geconstrueerde bak voor 650 euro!!! het is echt voor niks.

Origineel geplaatst door synthmann
het voordeel van de Emu is eigenlijk dat er nergens op beknibbeld is. Het is

én een volwaardige tot in de diepste diepte programmeerbare synth (met ruimte voor 3 extra uitbreidingen *D )
met dezelfde specs (128 stemmig!) zoals ze in hun toetsenbord synths stoppen,
én het is een volwaardige sequencer met diverse modi waaronder de TR modus,
én het is het hart van je studio met midi in, midi thru en 2 x midi out, geavanceerde time-clock-sync opties, 3 paar stereo-outs!!, digitale uitgang, aanslaggevoelige rubberpads (die erg goed spelen)
en heel veel realtime draaiknoppen vrij toewijsbaar en een immens groot patch memory.

En de klank is gewoon van topkwaliteit, het beste dat Emu te bieden heeft, en dat concurreert qua klank niet met de rm1x, electribes en mc serie maar zit meer in de klasse van de triton,motif,phantom serie. Het is een topworkstation maar dan zonder 5 octaafs toetsenbord.

waar vindt je dat alles nog in 1 supersolide geconstrueerde bak voor 650 euro!!! het is echt voor niks.
'

ik ben misschien een echte yamaha (rm1x) man, maar ik snapte zo snel niet echt veel van de Emu interface....... het moet je wel liggen dus, maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de roland, akai en yamaha groefbakken.....

SOS review: http://www.soundonsound.com/sos/Nov01/articles/emucomm.asp

Olaf

ik heb zelf ook een jaartje een rm1x gehad en ik vond het een fijne sequencer die makkelijk te bedienen was maar vond de sounds gewoon niet krachtig en sprankelend genoeg en doordat alles uit 1 paar stereo outs wordt geperst wordt het er niet beter op. Maar als sequencer was ie zeker fijn, ook door het grote display. Ook dat je maar 1 midi out had vond ik een beetje beperkend. De emu interface is heel anders, maar is net zo makkelijk, maar het zal altijd even overschakelen zijn als je een ander merk gewend bent. De emu werkt erg snel moet ik zeggen, als ik een idee spontaan krijg heb ik het in no time erin gezet.

ik heb dat al gehoord over die emu. schijnt een vette bak te zijn met heel veel knopjes die draaien en midisignalen versturen... maar mensen, Ik heb de eypo's niet voor de moment.
dus of ik nu zo'n emu koop, of een ganse tafel aan gear, doorsparen moet ik toch ;)

weet er toevallig iemand of die emu bakjes ook werken op batterijen?
is leuk voor op het strand :D

-cloudy

Origineel geplaatst door cloudman

weet er toevallig iemand of die emu bakjes ook werken op batterijen?
is leuk voor op het strand :D

Nee, helaas. Geen accu/batterijen.

Origineel geplaatst door synthmann

Waar is die MP-7 te krijgen voor 650€??

Back