Mijn gear/setup - wat veranderen?

HEy

Ja ik ga de eens over nadenken over die mengtafel (zaterdag ff denk ik naar feedback), nog ideeen voor drumcomputers? Ik zoek een beetje naar die phil collins drumgeluiden. Ik dacht dat hij een Roland CR nogwat had...? En het liefst een beetje niet te dure oude bakkies 8) .

snorie 8>

goede tips zijn nooit weg dus laat ik mijn situatie 's voorleggen.

Heb ongeveer 8 maanden geleden al mijn hardware verkocht via synthforum, overstap gemaakt op softsynths en tsja.....het is gewoon niet mijn ding.
Ik mis mijn schuiven en knoppen, kan m'n draai gewoon niet vinden met software.

Ben dus weer op hardware overgestapt, probleem is alleen dat de stap deze keer een kleine zal zijn (gezinsuitbreiding, budget is daarmee behoorlijk geslonken)

Heb nu een AN1X gekocht en ik gebruik Cubase SX3 en als geluidskaart de M-audio Audiophile 2496 pci.
Genre techno, trance (ben helemaal weg van de Cosmic Gate sound, als er zoiets bestaat)
Verder heb ik een prima pc staan die eventueel wel als sampler zou kunnen werken.

Wat zou voor mij een goede aanvulling zijn?
Budget +/- 350 euro

Wat ik nu te koop zie staan hier en op mp en waar toch wel mijn interesse naar uit gaat:

MC505
Juno2
Lexicon MPX100, 110 of 550

Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en wil dat dan ook meteen goed doen, dus plz iedere tip is welkom, heb je overigens iets te koop wat gezien mijn genre een goede aanvulling zou zijn laat het weten in een pb ;) )

Alvast bedankt! :)

Een JP-8000 zou zeker een prima aankoop zijn, probleem is alleen dat je ze niet snel onder de 450-500 euro ziet staan.

450 zou ik er max voor kunnen geven maar das dan ook een uitzondering.

Een virus A of B dacht ik zelf ook nog aan.

Origineel geplaatst door SubZ
Heb nu een AN1X gekocht en ik gebruik Cubase SX3 en als geluidskaart de M-audio Audiophile 2496 pci.

Genre techno, trance (ben helemaal weg van de Cosmic Gate sound, als er zoiets bestaat)
Verder heb ik een prima pc staan die eventueel wel als sampler zou kunnen werken.

Wat zou voor mij een goede aanvulling zijn? Budget +/- 350 euro

Wat ik nu te koop zie staan hier en op mp en waar toch wel mijn interesse naar uit gaat:
MC505, Juno2, Lexicon MPX100, 110 of 550

Qua sequencer (SX3) en audio I/O 24/96 zit je voorlopig wel goed.

Als je hiermee gelukkig bent snap ik niet goed waarom je voor een MC505
zou gaan? Idem dito voor die Juno2 als je al een vette VA hebt (AN1x)...
Als je voor een FX unit gaat moet je wel weer een mengerd kopen dus
budgetair gezien vrees ik dat het niet onmiddelijk mogelijk is...

Ik zou er voorlopig nog een softsamplertje bijdoen. Ik heb zelf
ooit gespeeld met Kontakt en Battery van Native Instruments.
Misschien is het wat leuker als je het kan triggeren met bvb
een Akai MPD16, MPD24 of een Korg padKontrol.
Korg-padKONTROL-MIDI-Studio-Controllerx.jpg

Je zou dit nieuw al moeten vinden voor minder dan 200€.

Als je die softsampler/cotrollerpads niet ziet zitten kan je misschien
een sampler/sequencer combinatie proberen. Dan denk je waarschijnlijk
meteen aan een Akai MPC of Yamaha RS7000 maar ik vrees dat die nog
net boven je voorgestelde budget zitten. Waarschijnlijk is een 2de hands
Ensoniq ASR-X of een Korg Electribe (ES1mkII of ESX-1) wel mogelijk.
m_korg_es1mkii.jpg

2de hands zie je deze vaak onder de 200 euro van de hand gaan...

Nadat je uiteindelijk een sequencer, een sampler en een (Virtueel) analoge synth hebt,
zou ik voor een dedicated FX unit gaan maar dan zal je weer eerst een mengerdje moeten kopen. Keuze genoeg in de Behringer budget mixers stal maar zelf zou ik eerder voor een Yamaha MG12/4 of Soundcraft gaan. Bvb de Yamaha MG12/4.

Voor multi-FX kan je bijna nooit mis kopen bij TC Electronic of Lexicon maar je
vind ook wel redelijke budget spullen bij bvb Digitech, Zoom en Behringer.

Veel succes met je keuze en ik hoop dat mijn mening je wat verder geholpen heeft...

Elke mening telt hier, bedankt voor je reactie

ik zou de mc505 meer voor drumsounds nemen en alles wat deze verder te bieden heeft is meegenomen.
Wat betreft de juno heb je zeker gelijk, is wat dubbel op.

de pad control ken ik niet, zal er eens induiken

:okdan:

A

A

Elke mening telt hier, bedankt voor je reactie

ik zou de mc505 meer voor drumsounds nemen en alles wat deze verder te bieden heeft is meegenomen. :okdan:

Als ik me niet vergis heeft de mc505 een gewone JV soundengine.
Drumsounds zijn toch ideaal om te samplen en je vind er gratis toch 1000den online?

mag vreemd klinken maar ik ken niet echt sites waar kwaliteitsamples gratis te krijgen zijn :confused:

zou ik me zomaar +/- 250 euro uit kunnen sparen en bij kunnen leggen voor iets nuttigs.

een goede mixer lijkt op dit moment prio 1 voor mij incl effect dan 8~

een goede mixer lijkt op dit moment prio 1 voor mij incl effect dan 8~

Toch geen mixer met ingebouwde FX unit hoop ik. :r

De FX zijn meestal vrij beperkt en er kunnen meestal
maar enkele parameters aangepast worden...

en toch zijn ingebouwde fx op een mixer wel makkelijk en bruikbaar, ondanks beperkt. ik gebruik de simpele delay van mijn mixer best vaak zelf..

Heb ik het verleden een Spirit Folio met mpx1 gehad, beviel prima.

mpx1 is nu geen haalbare kaart helaas, zal eerder een 500 of 550 worden.

qua mixer zat ik aan de yamaha te denken of toch weer aan een spirit, model ben ik nog niet uit

ik ben van plan om me de onderstaande dingen aan te schaffen,

geluidskaart Emu 1212m
m-audio axiom 61
monitors ( welke is nog niet bekend )
Korg Electribe ES1mkII

Ik werk nu met reason en maak voornamelijk hardstyle.
Ik kan nu ook een behringer virtualizer kopen van iemand.

iemand mischien tips of sugestis??

ik heb mijn setupje nu wat meer hoe ik het wil hebben

geluidsbronnen:
q + airbase + electribe R + een xg kaartje van yamaha + cassette deck

fx:
behringer reverb ding + een alesis compressor + computer, oja en een tapedelay

mix:
yamaha mg tafeltje + computer

opname:
cassettedeck (incidenteel) + computer (4 sporen)

op mijn computer draait:
protools + soundforge

geluid uitvoer:
mijn monitorspeakertjes

mijn pc gebruik ik voor het opnemen en bewerken van audio. midi doe ik nauwelijks via de computer.

ik kan mn creativiteit in dit setupje vrij aardig kwijt, en heb genoeg knobwise controle om de geluiden te bewerken hoe ik wil. maar, ik mis het weleens dat ik niet alle kanalen van mijn mixer kan opnemen op losse sporen, meestal neem ik het op en bounce het eindresultaat ineens naar een mp3tje of oggtje. dat is doorgaans niet verder meer te splitsen :) ik kan eventueel naar 4 verschillende losse sporen opnemen, dat kan ik w.b. werkwijze nog wel aanpassen.

ik mis ik het automatiseren van mijn hardware, ik kan niet fijn aansturen via midi (allemaal sysex) en vind dit veeeel te omslachtig. kortom daarom werk ik direct en 'live'. met software synths vind ik dit geen probleen trouwens, maar daarmee mis ik weer andere interactie. alleen librarians zijn wel erg handig en die gebruik ik ook

het bewerken van audio op pc bevalt me niet, maar als ik met een losse recorder wil werken, wil ik alsnog samples kunnen knippen en plakken uit de opgenomen audio. op pc gaat dit wel weer wat sneller denk ik. dus geen losse recorder. graag zou ik tapedeckfuncties op mijn computer hebben (ja die heb ik eigenlijk al), maar soort van scrollwheel om zonder poespas tussen tracks te wisselen, de status hiervan te zien en snel trackmutes aan en uit te zetten is wel erg fijn.

de besturing van de pc met toetsenbord en muis bevalt me dus niet helemaal. alles doen met enkel toetsenbord bevalt me daarentegen wel, zolang elke toets een eigen functie heeft.

hoewel pcgebruik soms wat omslachtig is, zie ik de toegevoegde waarde van een mini controllertje ook weer niet echt. toetsen werken dan wel weer aardig, maar toch mis ik de directe interactie die je met hardware wel hebt, op bijvoorbeeld een tapedeck of hardwaremeersporenrecorder.

mijn budget is klein.

iemand tips?

Origineel geplaatst door Dj Marko X
ik ben van plan om me de onderstaande dingen aan te schaffen,

geluidskaart Emu 1212m
m-audio axiom 61
monitors ( welke is nog niet bekend )
Korg Electribe ES1mkII

Ik werk nu met reason en maak voornamelijk hardstyle.
Ik kan nu ook een behringer virtualizer kopen van iemand.

iemand mischien tips of sugestis??

geluidskaart is dinsdag binnen :D

Origineel geplaatst door Roel
opname: cassettedeck (incidenteel) + computer (4 sporen)
...
ik mis het weleens dat ik niet alle kanalen van mijn mixer kan opnemen op losse sporen, meestal neem ik het op en bounce het eindresultaat ineens naar een mp3tje of oggtje.
..
dus geen losse recorder. graag zou ik tapedeckfuncties op mijn computer hebben (ja die heb ik eigenlijk al), maar soort van scrollwheel om zonder poespas tussen tracks te wisselen, de status hiervan te zien en snel trackmutes aan en uit te zetten is wel erg fijn.
...
de besturing van de pc met toetsenbord en muis bevalt me dus niet helemaal.
...
maar toch mis ik de directe interactie die je met hardware wel hebt, op bijvoorbeeld een tapedeck of hardwaremeersporenrecorder.
...
mijn budget is klein. iemand tips?

Je bent zelf heel duidelijk in wat je wil en hoe je wil werken. De oplossing is zeer simpel en voor de hand liggend.
Alleen heb ik de indruk dat je het zelf misshien niet wil zien... :W

1) Ga voor kwaliteit en kies voor digitale mixing en recording. Dump NU die casettedeck!
2) Gedaan met bouncen en ga voor minstens 8 kwalitatieve (24bits/96kHz) I/Os.
(uitbreidbaar naar 16 of zelfs 24 sporen). Denk aan de groei. Je kan nooit genoeg sporen hebben...
3) Niets is zo handig als directe controle over je muziek zonder eerst 3 menus te doorbladeren,
5x te moeten klikken en 112 key shortcuts te moeten memoriseren. Zeker als je nog het analoge domein meegemaakt hebt.

Het zal misschien iets boven je budget zijn maar ik ben er zeker van dat dit is wat je zoekt.
Het zij niet enkel controllers, maar ook een degelijke audio interface en digitale mengerd
(en sommigen zelfs met dedicated DSPs/FX unit). Misschien best even doorbijten en verdersparen...

TASCAM_FW1884.jpg

Tascam FW-1884 (er bestaat ook
een goedkopere niet-uitbreidbare FW-1082 versie).

yamaha-01x.jpg

Yamaha 01x

projectmix_io.jpg

M-Audio ProjectMix I/O

Het is misschien niet wat je zou verwachten maar ik sta er
100% achter dat dit is wat jij op dit moment nodig hebt.

Wat vind jij er zelf van?

Back