SpaceAgent202
Sinds 2001
Dus in het kort het antwoord op je opmerkingen
1) digitale opname sowieso, digitale mixing nog niet, voornamelijk vanwege beperkt aantal kanalen
2) met 6 sporen loop ik nog steeds te bouncen, wil gewoon geen eindmix opnemen maar losse elementen
3) heeeelemaal mee eens!!!
en in het lang
daar zeg je wat. misschien heb je wel gelijk
Eigenlijk werk ik weinig met tape, en mijn uiteindelijke opnames zijn digitaal. Hoe dan ook is een keertje heen en weer bouncen wel prettig als je wat dirt en wat stoffiger hoog in je opname wil hebben. Ik hou gewoon niet zo van de pc omdat ie qua besturing wat omslachtig is. eigenlijk vind ik het opstarten en standaardproject openen wat te traag..(nee.dat ligt niet aan de computer
) (heb je een mooi idee, ben je het later kwijt omdat je zit te wachten en over andere dingen moet denken./) daarom haal ik ook de besturing van een taperecorder aan, die veel directer is. die hoef je ten eerste al niet 30 seconden lang op te starten .. . Een hele goede optie is waarschijnlijk inderdaad een projectmix of wat ook voor controller. die controllers zijn mooi, maar echt heel veel keer mijn budget en op dit moment helaas niet echt haalbaar. maar het is misschien wel dé manier.
ik heb een hele goede geluidkaart tot mijn beschikking , met 8 analoge io, en nog 8 extra via adat.
adat<>analoog uitbreiding hád ik, maar heb ik verkocht, omdat k met 16 kanalen niet genoeg inputs had om alles op mijn pc te mixen. Daarom heb ik uiteindelijk een 32kanaals mixer gekocht, en via daar gaat alles nu van de subgroepen naar audiointerface in.
Heb mijn mixer inmiddels fatsoenlijk aangesloten, en kan 2 stereo sporen, of 4 mono sporen bouncen. dit kan ik fijn op mijn mixer routen zoals ik het wil hebben. Eventueel kan ik er met een omweg 3 stereo kanalen van maken, /Ik gebruik 28 kanalen, daarom ga ik niet rechtstreeks naar mijn geluidkaart..
Wat betreft digitale mixing en controle. De controle kan ik me nog wel iets bij voorstellen, in de vorm van een 24fader controller voor de software. Wat betreft de inputs dan kom ik wat tekort. 16 is gewoon niet voldoende. Daarom heb ik ook dus mn analoge mixer, die heel goed bevalt overigens.
Dus ja ik zit wat vast aan bouncen.
geen punt, maar ik zal even wat moeten wennen aan het stap voor stap opnemen van een multitrackopname. ik was altijd gewend om in één take alles per midi op te nemen, met audio heb je sneller beperkingen, wat betreft io gezien. andere kant vind ik het heel leuk om spoor voor spoor op te nemen, bevordert wel je manier van werken, aangezien je steeds beter moet kunnen spelen. (audio goed opnemen komt beetje neer op in zo min mogelijk keer zo goed mogelijk inspelen) Voordeel is dat je dus live ook steeds beter uit de voeten kunt. maar ik doe nooit iets live
De digitale mixers moet ik nog eens induiken! Thanks voor je duidelijke antwoord !
1) digitale opname sowieso, digitale mixing nog niet, voornamelijk vanwege beperkt aantal kanalen
2) met 6 sporen loop ik nog steeds te bouncen, wil gewoon geen eindmix opnemen maar losse elementen
3) heeeelemaal mee eens!!!
en in het lang
daar zeg je wat. misschien heb je wel gelijk

Eigenlijk werk ik weinig met tape, en mijn uiteindelijke opnames zijn digitaal. Hoe dan ook is een keertje heen en weer bouncen wel prettig als je wat dirt en wat stoffiger hoog in je opname wil hebben. Ik hou gewoon niet zo van de pc omdat ie qua besturing wat omslachtig is. eigenlijk vind ik het opstarten en standaardproject openen wat te traag..(nee.dat ligt niet aan de computer
) (heb je een mooi idee, ben je het later kwijt omdat je zit te wachten en over andere dingen moet denken./) daarom haal ik ook de besturing van een taperecorder aan, die veel directer is. die hoef je ten eerste al niet 30 seconden lang op te starten .. . Een hele goede optie is waarschijnlijk inderdaad een projectmix of wat ook voor controller. die controllers zijn mooi, maar echt heel veel keer mijn budget en op dit moment helaas niet echt haalbaar. maar het is misschien wel dé manier.ik heb een hele goede geluidkaart tot mijn beschikking , met 8 analoge io, en nog 8 extra via adat.
adat<>analoog uitbreiding hád ik, maar heb ik verkocht, omdat k met 16 kanalen niet genoeg inputs had om alles op mijn pc te mixen. Daarom heb ik uiteindelijk een 32kanaals mixer gekocht, en via daar gaat alles nu van de subgroepen naar audiointerface in.
Heb mijn mixer inmiddels fatsoenlijk aangesloten, en kan 2 stereo sporen, of 4 mono sporen bouncen. dit kan ik fijn op mijn mixer routen zoals ik het wil hebben. Eventueel kan ik er met een omweg 3 stereo kanalen van maken, /Ik gebruik 28 kanalen, daarom ga ik niet rechtstreeks naar mijn geluidkaart..
Wat betreft digitale mixing en controle. De controle kan ik me nog wel iets bij voorstellen, in de vorm van een 24fader controller voor de software. Wat betreft de inputs dan kom ik wat tekort. 16 is gewoon niet voldoende. Daarom heb ik ook dus mn analoge mixer, die heel goed bevalt overigens.
Dus ja ik zit wat vast aan bouncen.
geen punt, maar ik zal even wat moeten wennen aan het stap voor stap opnemen van een multitrackopname. ik was altijd gewend om in één take alles per midi op te nemen, met audio heb je sneller beperkingen, wat betreft io gezien. andere kant vind ik het heel leuk om spoor voor spoor op te nemen, bevordert wel je manier van werken, aangezien je steeds beter moet kunnen spelen. (audio goed opnemen komt beetje neer op in zo min mogelijk keer zo goed mogelijk inspelen) Voordeel is dat je dus live ook steeds beter uit de voeten kunt. maar ik doe nooit iets live

De digitale mixers moet ik nog eens induiken! Thanks voor je duidelijke antwoord !
Origineel geplaatst door r.5
Je bent zelf heel duidelijk in wat je wil en hoe je wil werken. De oplossing is zeer simpel en voor de hand liggend.
Alleen heb ik de indruk dat je het zelf misshien niet wil zien...
1) Ga voor kwaliteit en kies voor digitale mixing en recording. Dump NU die casettedeck!
2) Gedaan met bouncen en ga voor minstens 8 kwalitatieve (24bits/96kHz) I/Os.
(uitbreidbaar naar 16 of zelfs 24 sporen). Denk aan de groei. Je kan nooit genoeg sporen hebben...
3) Niets is zo handig als directe controle over je muziek zonder eerst 3 menus te doorbladeren,
5x te moeten klikken en 112 key shortcuts te moeten memoriseren. Zeker als je nog het analoge domein meegemaakt hebt.
Het zal misschien iets boven je budget zijn maar ik ben er zeker van dat dit is wat je zoekt.
Het zij niet enkel controllers, maar ook een degelijke audio interface en digitale mengerd
(en sommigen zelfs met dedicated DSPs/FX unit). Misschien best even doorbijten en verdersparen...
[[..]]
Het is misschien niet wat je zou verwachten maar ik sta er
100% achter dat dit is wat jij op dit moment nodig hebt.
Wat vind jij er zelf van?