Mijn gear/setup - wat veranderen?

Dus in het kort het antwoord op je opmerkingen
1) digitale opname sowieso, digitale mixing nog niet, voornamelijk vanwege beperkt aantal kanalen
2) met 6 sporen loop ik nog steeds te bouncen, wil gewoon geen eindmix opnemen maar losse elementen
3) heeeelemaal mee eens!!!

en in het lang

daar zeg je wat. misschien heb je wel gelijk ;)
Eigenlijk werk ik weinig met tape, en mijn uiteindelijke opnames zijn digitaal. Hoe dan ook is een keertje heen en weer bouncen wel prettig als je wat dirt en wat stoffiger hoog in je opname wil hebben. Ik hou gewoon niet zo van de pc omdat ie qua besturing wat omslachtig is. eigenlijk vind ik het opstarten en standaardproject openen wat te traag..(nee.dat ligt niet aan de computer:)) (heb je een mooi idee, ben je het later kwijt omdat je zit te wachten en over andere dingen moet denken./) daarom haal ik ook de besturing van een taperecorder aan, die veel directer is. die hoef je ten eerste al niet 30 seconden lang op te starten .. . Een hele goede optie is waarschijnlijk inderdaad een projectmix of wat ook voor controller. die controllers zijn mooi, maar echt heel veel keer mijn budget en op dit moment helaas niet echt haalbaar. maar het is misschien wel dé manier.

ik heb een hele goede geluidkaart tot mijn beschikking , met 8 analoge io, en nog 8 extra via adat.
adat<>analoog uitbreiding hád ik, maar heb ik verkocht, omdat k met 16 kanalen niet genoeg inputs had om alles op mijn pc te mixen. Daarom heb ik uiteindelijk een 32kanaals mixer gekocht, en via daar gaat alles nu van de subgroepen naar audiointerface in.
Heb mijn mixer inmiddels fatsoenlijk aangesloten, en kan 2 stereo sporen, of 4 mono sporen bouncen. dit kan ik fijn op mijn mixer routen zoals ik het wil hebben. Eventueel kan ik er met een omweg 3 stereo kanalen van maken, /Ik gebruik 28 kanalen, daarom ga ik niet rechtstreeks naar mijn geluidkaart..

Wat betreft digitale mixing en controle. De controle kan ik me nog wel iets bij voorstellen, in de vorm van een 24fader controller voor de software. Wat betreft de inputs dan kom ik wat tekort. 16 is gewoon niet voldoende. Daarom heb ik ook dus mn analoge mixer, die heel goed bevalt overigens.
Dus ja ik zit wat vast aan bouncen.
geen punt, maar ik zal even wat moeten wennen aan het stap voor stap opnemen van een multitrackopname. ik was altijd gewend om in één take alles per midi op te nemen, met audio heb je sneller beperkingen, wat betreft io gezien. andere kant vind ik het heel leuk om spoor voor spoor op te nemen, bevordert wel je manier van werken, aangezien je steeds beter moet kunnen spelen. (audio goed opnemen komt beetje neer op in zo min mogelijk keer zo goed mogelijk inspelen) Voordeel is dat je dus live ook steeds beter uit de voeten kunt. maar ik doe nooit iets live :D

De digitale mixers moet ik nog eens induiken! Thanks voor je duidelijke antwoord !

Origineel geplaatst door r.5
Je bent zelf heel duidelijk in wat je wil en hoe je wil werken. De oplossing is zeer simpel en voor de hand liggend.
Alleen heb ik de indruk dat je het zelf misshien niet wil zien... :W

1) Ga voor kwaliteit en kies voor digitale mixing en recording. Dump NU die casettedeck!
2) Gedaan met bouncen en ga voor minstens 8 kwalitatieve (24bits/96kHz) I/Os.
(uitbreidbaar naar 16 of zelfs 24 sporen). Denk aan de groei. Je kan nooit genoeg sporen hebben...
3) Niets is zo handig als directe controle over je muziek zonder eerst 3 menus te doorbladeren,
5x te moeten klikken en 112 key shortcuts te moeten memoriseren. Zeker als je nog het analoge domein meegemaakt hebt.

Het zal misschien iets boven je budget zijn maar ik ben er zeker van dat dit is wat je zoekt.
Het zij niet enkel controllers, maar ook een degelijke audio interface en digitale mengerd
(en sommigen zelfs met dedicated DSPs/FX unit). Misschien best even doorbijten en verdersparen...
[[..]]
Het is misschien niet wat je zou verwachten maar ik sta er
100% achter dat dit is wat jij op dit moment nodig hebt.

Wat vind jij er zelf van?

De digitale mixers/controllers vind ik heel mooi! Maar.. de prijs. tja. Ik vind het wat overkill omdat ik al een goede (protools) interface heb met voldoende io

, alleen geen controller. Misschien kan ik volstaan met een goede controller die mijn opname en afspeelmogelijkheden, track selectie, mute/solo/rec., kan regelen. Het liefste dan iets met een displaytje zodat ik weet op welke track ik zit.
(verandert dan trouwens de geselecteerde track in je software ook mee? zou wel makkelijk zijn.)

Het mag gewoon usb zijn, zolang het maar niet draadloos is. Zou dat mijn manier van werken bevorderen?

Oja, de keyboard shortcuts staan grotendeels in tipp-ex pen op mijn (zwarte) toetsenbord :) hoe dan ook is tipp-ex ook al niet bestendig tegen vingerafdrukken, Misschien toch eens een stickersetje maken of kopen?

Je moet deze toestellen bekijken als (in volgorde):
1) een uitbreidbare digitale mixer (soms zelf met build-in FXs unit)
2) een 24bit/96kHz 8 kanaals audio interface voor je PC
3) een hoge resolutie MIDI controller en MIDI interface

Voordelen:
Minder AD/DA converties en hogere geluidskwaliteit.
Je hoeft niet meer te bouncen naar 2 of 4 sporen.
Werkt zowel als standalone mixer als met je favoriete software.
Hands on controle zoals je met je analoge set-up gewend bent.
Kan makkelijk uitgebreid worden naar 16 sporen...

Je kan misschien zelfs overwegen om een 2de hands digitale mixer
op de kop te tikken (Tascam DM24, Yamaha 01v, Yamaha 02r) of
misschien zelfs een nieuwe Behringer DDX3216...

heb mijn eerste gedachtengang eens even op papier gezet, en ga eerst eens goed nadenken.

in hele korte punten denk ik:
1. heb een digitale mixer nodig die óók als protools controller kan werken.
2. zou de oversturing van mijn analoge mixer missen
3. is een heel duur grapje als ik ga realiseren wat ik wil gebruiken en hoe ik wil werken.

kom er nog ff op terug waarschijnlijk!

Homestudiootje in gedachten ...

Homestudiootje in gedachten ...

Ik ben pas net echt begonnen met met de pc muziekmaken.. en ben bezig met wat spullen te verzamelen en het studiootje uitdenken enzo ...

Nou had ik het volgende in gedachten...

Een PC met Cubase SX3 (Ik wil niks anders, tenzij er een GOED Linux alternatief is, Mac zuigt grote tijd)
Een creamware scope voor wat kleine Synth geluiden en eventueel drums...
Een ADA8000 van Behringer, voor eventuele analoge geluiden zoals van een microfoon.
Ik heb al een volledig digitale versterker voor mijn gitaar (Ibanez Universe) en een later aan te schaffen Basgitaartje
Een Midi keyboard (CME UF6)
En Later nog een HD recorder (Alesis HD24)

Iemand enige suggesties ????

zie verder boven, ik kom erop terug.

ik wil en kan alleen een digitale mixer gebruiken als ie dezelfde hands on controle biedt als een analoge mixer. dus geen menuutjes voor de eq-s en dergelijke. wat blijft er dan in de digitale mixers nog over beneden de 2000 euro?

Na vele sites en fora geraadpleegt te hebben zit ik nog steeds met de vraag, waar zal ik verder gaan.

Momenteel maak ik muziek met FL Studio 6, en kloot ik regelmatig (met succes) met de Korg electribe ESX. Zo'n drumcomputer vind ik fijn omdat je lekker kunt pielen, snel resultaat en door de beperkingen gedwongen word dieper te gaan.
FL Studio daarentegen kan ik ook wel leuke dingen mee, maar ik werk er niets mee uit omdat ik het te omslachtig vind.

Ik zit nu op het punt dat een macbook pro (topmodel) onderweg is, en ik financieel ong 1000,- euro te besteden heb (mag iets meer zijn, maar ook veel minder als t ff kan).

Heb al wat verscheidene dingen geprobeert in diverse winkels (Ableton, Korg Emx, MC 909, clavia nord), maar het is nu niet bepaalt makkelijk om een duidelijke keuze te maken in deze zee van audiotoepassingen.

Ik zat zelf aan de volgende punten te denken
- Van FL studio naar cubase, logic(vanwege mac), of ableton. Of gewoonweg 2 programma's combineren
- Ableton en een midicontroller via m'n macbook
- Korg Emx aanschaffen om naast de Esx als verkapte synth te gebruiken
- Totaal van de Korg afstappen en kiezen voor een beter alternatief ( ala mc 909, drummachine)
- Synthesizer ( of midi keyboard) aanschaffen voor zowel produceren, als linken aan de korg.

Muziekstijl is veelal techno en/of house, en hou me bezig met zowel produceren als live toepassingen

Tevens is het sowieso handig om een goede geluidskaart aan te schaffen, wat is hierin een goede optie?

Laatst gewijzigd:
@Guevara

@Guevara

In principe zou ik de ESX houden en een vette analoge mono synth kopen.
dat is toch wel essentieel voor techno.

bv SE-1x, m3x, Voyager RME of iets in die richting.
Misschien zou je wel bij FL studio kunnen blijven en wat softsynths nemen voor de bijgeluiden
(v-station vind ik ideaal voor bij geluidjes, lekker dun en percusieve sounds/glasachtig die altijd in de mix passen.
en een echt goede vst vind ik die korg legacy (wat ik overigens zelf niet heb).

een overstap naar logic of Cubase is natuurlijk mooi maar wel duur.
Maar ik geloof wel dat je bij de versie 4 of logic 7 fijne synths erbij krijgt. (maar no way near zo'n analoge bak).

oja de geluidskaart, een mooie voor relatief weinig is 1820m van E-mu. 2e hands voor 250/300 is denk ik wel mogelijk.
wil je meer in en outs misschien RME, MOTU of Lynx. wat goedkoper is M-audio delta 1010 (niet de LT want dan moet je met die RCA dingen aan de gang gaan)

Succes!

Ten eerste tnx voor de reply
Een ding ben ik al van overtuigd, de ESX doe ik zeker niet weg, vooral niet na een paar sterke creaties.

Nu heb ik naar die analoge synths zitten bekijken, maar begrijp niet zo snel hoe ik dat zo zou kunnen gebruiken(linken aan de korg of als onderdeel voor het prodcuren), en kan ik dan niet net zogoed een synthesizer aanschaffen (clavia?)

Ik heb al ervaring met enkele softsynths voor fruity en ik weet dat dat behoorlijk lekker klinkt. Nou zou ik fruity ook niet snel wegdoen (hoewel ik er de laatste tijd eigenlijk nog maar weinig mee doe), maar is logic, in combinatie met me mac en aanverwante apparatuur niet beter om mee te werken? (heb totaal geen ervaring met logic dus zeg het me maar)

Bij de geluidskaarten was ik vergeten te melden dat het liever om een externe versie gaat, aangezien ik me mac voor meedere (live) audiotoepassingen ga gebruiken (waar ik dat nu nog met me pc doe). Nu ben ik wel sowieso wel geinteresseerd in een interne geluidskaart voor m´n pc, maar liever dat je er mobiel mee kan zijn. Het gaat mij in dat geval om een goede kwaliteit geluidskaart, die naar kwaliteit wat mag kosten, en waar ik meer dan genoeg heb aan de verschillende aansluitingen.

Ik zat ook nog te denken om meer met ableton te gaan doen. Heb wel eens wat van geprobeert en ik zie er zeker (later) mogelijkheden in. Wat zijn hierbij de betere midicontrollers?

GRtz

een analoge synth is niets anders als een Virtueel analoge synth als een clavia nord lead bv.
allebei subtractieve synthese (manier van klankopwekking) alleen
qua kwaliteit is een analoge bak zoals ik eerder schreef vele malen vetter als een VA.

Je kan die sequencen met je esx volgens mij. een se1x heeft gewoon midi.

kwa techno kan je zo'n bak *eigenlijk* niet missen (my humble opinion).

Ik weet zeker dat je er blij van gaat worden.

ik heb zelf geen ervaring met Logic maar ik ben wel overtuigd dat het qua sound beter is en qua mogenlijkheden
ook dan FL. maar het is ook een stuk ingewikkelder. als ik over cubase mag praten daar heb je zoveel functie dat je snel door de bomen het bos niet meer ziet.

en als je fijn met fruity wertk stick to it, er zijn zat goeie producers die bij fruity zweren.
(secret cinema) ook op het forum zijn gasten die fijne dingen doen met fruity.

(check anders even de tracks van forumlid MRT, dat is ook fruity)

Geluidskaarten zijn er genoeg zowel firewire als USB. bv van edirol.

ik zou gewoon legacy cell en een vette monosynth kopen. en daar al je energie in steken.

[edit] laat je niet wijs maken door 8089372308 stemmen en 476239 verschillende filters maar ga voor kwaliteit en
functionaliteit, knoppen en goeie sound. liever 1 vette stem dan 98371872 ielige shit [/edit]

sorry voor als ik een btje noob overkom, maar ben nog niet heel goed thuis in alles termen. :confused:

Ik weet iig dat ik bij feedback een clavia heb geprobeert, en daar te gekke sounds uitkwamen, zonder al te veel moeite.

Nu zit ik op aanraden van jou naar legacy cell te zoeken, en kom ik een stuk hardware tegen, wat me erg bekend overkomt, en een stuk software, in dit geval gebruikt in logic. Moet iig zeggen dat de soundbites me verschrikkelijk goed bevallen. Kun je op zo´n apparaat ook soort van patterns maken en die laten syncen met de ESX ?

Nu zit ik dus wat Korg dingen te beluisteren en daar vallen me de ms200b en de radias ook wel op. moet ik wel toegeven dat ik de legacy nog het beste vind klinken van wat ik zojuist hoorde, maar kan m dus niet vinden bij feedback.

Ik weet dat FL niet ondergewaardeert hoeft te worden, en dat doe ik ook zeker niet (ben zelfs groot fan van de heer Verheij), maar ik sta open voor andere dingen. Vrienden van me zijn al op hun opleiding bezig met logic, dus is het handig als ik ze ook nog eens kan begrijpen, ook voor eventuele samenwerking. Eigenlijk kwam alles neer op 1 vraag: vanaf waar moet ik verder, maakt me niet zozeer uit in welk opzicht, als ik maar kennis kan vergaren voor de beste opties in die keuze

je kan legacy cell gewoon als plugin (vst instrumenst) gebruiken in iedere softsequencer die vst ondersteund...

logic,cubase,renoise,fl,digatal performer you name it....

en middels die sequencer laat je legacy "patterns" afspelen.
Ga eens langs bij die maat van je met Logic. Die moeten je in 1 op slagkunnen laten zien wat ik hier in heel veel woorden ga opschrijven en nog steeds vaag over komt. :)

De sequencer (logic, fl) is eigenlijk het hart van je studio. die syncd je esx met je studio in je pc/mac...

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat je moet proberen the best of both world te pakken.

dus: een bass/lead bak zou ik een monosynths nemen. zulk vet laag en dik geluid krijgen je niet uit een clavia nordlead. en lagacy cell vind ik stiekum wel net zo goed klinken als veel
hardware digitale synths. later kan je natuurlijk wel meerdere HW synths erbij kopen.

Tuurlijk is een clavia wel een goeie synth (kep zelf ook iets van de clavia familie en die kan weer hele andere dingen als mijn se1x. maar mijn se1x is wel de belangrijkste sound in mijn muziek).

Moog little phatty is ook wel een interessante bak trouwens, heb je meteen een klaviertje...

Origineel geplaatst door Guevara
Momenteel maak ik muziek met FL Studio 6, en kloot ik regelmatig (met succes) met de Korg electribe ESX.
Ik zit nu op het punt dat een macbook pro (topmodel) onderweg is, en ik financieel ong 1000,- euro te besteden heb (mag iets meer zijn, maar ook veel minder als t ff kan).

Ik zat zelf aan de volgende punten te denken
- Van FL studio naar cubase, logic(vanwege mac), of ableton. Of gewoonweg 2 programma's combineren
- Ableton en een midicontroller via m'n macbook
- Korg Emx aanschaffen om naast de Esx als verkapte synth te gebruiken
- Totaal van de Korg afstappen en kiezen voor een beter alternatief ( ala mc 909, drummachine)
- Synthesizer ( of midi keyboard) aanschaffen voor zowel produceren, als linken aan de korg.

Muziekstijl is veelal techno en/of house, en hou me bezig met zowel produceren als live toepassingen

Tevens is het sowieso handig om een goede geluidskaart aan te schaffen, wat is hierin een goede optie?

Als je FL al te omslachtig vind zou ik zeker niet upgraden naar Logic (of Cubase).
Daar zijn er nog oneindig veel meer mogelijkheden. (Zelf was ik een fan van
het eerste uur van Logic totdat Apple het opkocht en de Windows users dumpte.)
Dus als je al een Apple hebt en je toch naar een meer "Profi" sequencer zou upgraden
(en je vrienden gebruiken al Logic) zou de keuze snel gemaakt moeten zijn...
Voorlopig zou ik het in jouw geval nog niet doen!

De Korg ESX zou ik zeker niet weg doen aangezien een goede sample/sequencer is en
je er ook tevreden van bent. De Korg EMX zou ik er zeker niet bijkopen omdat je dan
al snel een overlap krijgt (zelfde feel en sound). Koop synths uit verschillende families,
dat geeft je al snel een veel ruimer, breder en interessanter klankpallet.

Zelf zou ik voor een (virtueel) analoge (mono) synth gaan. Onmisbaar in techno!
Aangezien je nog geen synth hebt zou ik zeker voor eentje met een MIDI keyboard gaan.
Ik ben het dus grotendeels eens met Alex Omega maar zou er volgende synths nog aan willen toevoegen:

- DSI Mono Evolver Keyboard
EvoKey_Top_small.JPG

=> Dit is waarschijnlijk de enige analoge synth die binnen je budget valt en
hij is nog iets uitgebreider/gevarieerder dan de andere hier (en hierboven) opgesomd.

- Moog Little Phatty
littlephattyherosm6ul.jpg

=> Waarschijnlijk net iets buiten je budget.

- Alesis A6 Andromeda
Andromeda.jpg

=> Misschien 2de hands nog binnen je budget.

Als het ook Virtueel Analoog mag zij zou ik zeker naar volgende synths kijken:
- Clavia Nord Modular Keys (G1 of G2) of
- Clavia Nord Lead (1, 2 of 3)
- Alesis Ion of Micron
- Korg Microkorg

Als ik +/- 1000€ te spenderen had zou ik een van beide opties kiezen:

1) DSI Mono Evolver Keyboard (nieuw +/- 1000€)

2a) Clavia Nord Modular Keys (2dehands +/- 600€)
nordmod.jpg

2b) 24bits/96kHz externe geluidskaart (voor de rest van je budget)
maar voor Apple laptops kan ik je er geen advies voor geven...

Ik probeer elektro/dub te maken.
Echter, dit moet op studentenbudget en dus heb ik nagenoeg geen gear.

- Apple Macbook (gebruik nog geen specifieke software ofzo)
- Midiman 4x4
- Korg Triton LE 76
- Yamaha SHS-10
- Boss DR-660
- Commodore 64 met Prophet 64 cartridge

Wat zou interessant zijn om te kopen/verkopen, als ik wat geld kan bijeensprokkelen? (200-300euro)
Ik dacht zelf aan een leuke midi-sequencer ofzo? Of bestaan er gratis alternatieven voor de mac?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MicroFi
Ik probeer elektro/dub te maken.
Echter, dit moet op studentenbudget en dus heb ik nagenoeg geen gear.

- Apple Macbook (gebruik nog geen specifieke software ofzo)
- Midiman 4x4
- Korg Triton LE 76
- Yamaha SHS-10
- Boss DR-660
- Commodore 64 met Prophet 64 cartridge

Wat zou interessant zijn om te kopen/verkopen, als ik wat geld kan bijeensprokkelen? (200-300euro)
Ik dacht zelf aan een leuke midi-sequencer ofzo? Of bestaan er gratis alternatieven voor de mac?

Houden:
1) De Apple Macbook+Midiman zou ik houden om te recorden, mix- & mastering en
het uiteindelijk op CD of het net te zetten. Zelf ben ik niet thuis met OSX maar ik ben zeker
dat er hier forum leden zij die je hierover tips over kunnen geven.
2) De Yamaha SHS-10 zou ik houden als MIDI controller. Zeker als je ooit live optredens
wil geven is het boeiender dan een laptop optreden want dat is even boeiend als iemand
zijn mail zien checken.
3) De SID chip van de C64 moet zeker een hele reeks instant elektrosounds bevatten.

Verkopen:
wegens té hoog rock gehalte als je electro-dub wil maken met een minimale setup:
Boss DR-660: 150 €
Korg Triton 76: 750 €

Aanschaffen:
Totaal budget: 1200€ (300 € + 150€ + 750 €)
1) Sampler/sequencer: 2de hands Akai MPC 1000 of 2000XL (+/- 500€)
Er zijn tonnen gratis drumsounds te vinden op het net. Aanvullend kan je nog wat
electroloopjes maken met een paar gratis VSTs en dumpen naar je MPC.
2) Geen dub zonder een stevige Bass... Alvast enkele ideetjes:
Novation Super Bass Station, Yamaha DX200 (of andere FM synth),
Clavia Nord Micro Modular (ook geschikt voor bijkomende electro sounds) of
eventueel zelfs een echte bass-gitaar (+/- 175€ 2de hands)
3) En natuurlijke de obligate delay...lay...ay...y: bvb Roland SDE-330 Space Delay (+/-125€ 2de hands)
4) Een degelijke (24bit/96kHz) meerkanaals (4 tot 8 I/O) audio interface
met hoogwaardige AD/DA converters. Ben niet echt thuis in Apple geluidskaarten
maar er blijft nu in ieder geval nog 400€ over ;)

Ik hoop dat je er iets mee bent...

Als ik het goed heb is die MPC1000 dus ook goed om hele melodiepartijen te sequencen?
Op welke manier werkt dat dan? Heeft hij verschillende midi-out's of heeft hij één midi-out, maar kan hij op verschillende kanalen andere melodielijnen spelen?

Alleen jammer dat de Triton niet weg kan, aangezien ik daarnaast nog wat jazz/piano speel. Daarvoor heb ik de Triton nodig, aangezien ik op kot zit en ik moeilijk een piano kan meenemen. Dat betekent ook meteen dat het budget enorm krimpt.

Zou het ook geen mogelijkheid zijn om via de macbook te sequencen?

Origineel geplaatst door MicroFi
Als ik het goed heb is die MPC1000 dus ook goed om hele melodiepartijen te sequencen?
Op welke manier werkt dat dan? Heeft hij verschillende midi-out's of heeft hij één midi-out, maar kan hij op verschillende kanalen andere melodielijnen spelen?

Alleen jammer dat de Triton niet weg kan, aangezien ik daarnaast nog wat jazz/piano speel. Daarvoor heb ik de Triton nodig, aangezien ik op kot zit en ik moeilijk een piano kan meenemen. Dat betekent ook meteen dat het budget enorm krimpt.

Zou het ook geen mogelijkheid zijn om via de macbook te sequencen?

De MPC1000 kan 64 tracks opnemen over 32 MIDI channels (dus over 2 midi-outs).
MIDI compatibele instrumenten kan je "daisy-chainen" via de thru port. Dwz dat
je realistisch gezien tot 8 verschllende instrumenten via die 2 midi-outs kan aansturen.
Iedere synth weet zelf welk van de 32 MIDI kanalen hij moet afspelen.

Deze kan natuurlijk ook melodielijnen sequencen maar de sampler is meer bedoeld
om percussieve klanken en loops te samplen. Als je dus een piano partij wil opnemen
kan je ofwel alleen de MIDI info (noten, aanslag) opnemen en die laten afspelen door
je Triton ofwel neem je het op als een audio loopje/phrase.

Als je die Triton niet kan missen zou ik idd voorlopig de MPC weglaten en
dit met je laptop doen (en dus in volgorde punt 2, 3 en 4 afwerken).

Mijn Vraag was over Het uitbreiden van mn gear

Heb nu op het moment:

(-Pentium4 2.4)
-Alesis M1 Active MK2 monitor boxen
-EMU 1212m Geluidskaart
-Behringer U-Control UMX 49 Midi keyboard

Ik werk met reason (vraag me trouwens ook af wat beter is; reason of cubase of in combinatie met elkaar)
en wil graag een zuiver en warm geluid verkrijgen waarbij ik veel geluiden over elkaar heen kan laten lopen, zonder dat andere geluiden te veel weggedrukt worden.

Wat is voor mij de beste optie?? Verder gaan in Hardware (Zo ja welke hardware kan ik het beste als eerste aanschaffen om het geluid zo zuiver mogelijk te maken), betere geluidskaart, of juist betere software?

Alvast bedankt

Origineel geplaatst door Mayven
en wil graag een zuiver en warm geluid verkrijgen waarbij ik veel geluiden over elkaar heen kan laten lopen, zonder dat andere geluiden te veel weggedrukt worden.

Wat is voor mij de beste optie?? Verder gaan in Hardware (Zo ja welke hardware kan ik het beste als eerste aanschaffen om het geluid zo zuiver mogelijk te maken), betere geluidskaart, of juist betere software?

Alvast bedankt

Zuiver geluid = digitaal (tenminste als je t echt zo zuiver mogelijk wil hebben) .. warm = analoog ..
evt. kun je digitale geluiden wel wat warmer laten klinken door analoge eq / filters..

ik zie dat je nog geen mengert heb.. wat dat betreft zou je best een leuke mengert kunnen kopen en bijv. je reason tracks door je mengert halen en eq'en en vervolgens weer opnemen.. dat klinkt sowieso al weer ''echter'' als dat je een karakterloos dun software geluid onbewerkt laat.. ook wat betreft geluiden die elkaar weg drukken kun je beter analoog / of hardware digitaal afmixen ipv in de pc.. kortom .. ga eens op zoek naar een mengert.. hoe je dit verder wil gaan aanpakken is weer een andere stap.. je software digitaal (bijv. via adat) naar buiten routen of analoog direct je mengert in?

Origineel geplaatst door Mayven
Mijn Vraag was over Het uitbreiden van mn gear

Heb nu op het moment:

(-Pentium4 2.4)
-Alesis M1 Active MK2 monitor boxen
-EMU 1212m Geluidskaart
-Behringer U-Control UMX 49 Midi keyboard

Ik werk met reason (vraag me trouwens ook af wat beter is; reason of cubase of in combinatie met elkaar)

Alvast bedankt
Ik hoor van veel mensen dat ze Reason 'rewiren' (biedt de mogelijkheid om beide programma's met elkaar te integreren) met Cubase om de werkwijze in Reason te combineren met de geluidskwaliteit van Cubase, aangezien Cubase beter schijnt te klinken.

Een goed geluid verkrijgen is niet zomaar door een of ander toverapparaat te bewerkstelligen. Als je niet wilt dat geluiden elkaar in de weg zitten, dien je te weten hoe je de sounds in de mix plaatst. Wellicht dat een beetje lectuur dan een betere investering is dan het lukraak aanschaffen van gear. Misschien is dit een goede tip?

Back