Check je pb!Origineel geplaatst door Rubenes
...
Ja zeg, als ik iedereen hier irriteer ga ik maar ophouden met vragen hier te stellen, he.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Check je pb!Origineel geplaatst door Rubenes
...
Ja zeg, als ik iedereen hier irriteer ga ik maar ophouden met vragen hier te stellen, he.
Origineel geplaatst door r.5
Echt iets voor iemand zoals jou die niet kan kiezen.

Origineel geplaatst door Rubenes
...
Origineel geplaatst door Alexander:
Ik vrees dat alle software sequencers qua mogelijkheden elke hardware 'concurrent' overtreft. Het verschil in geheugen, opslagcapaciteit, beeldscherm en gebruikersgemak is dan ook onvergelijkbaar, maar waarom bestaan er dan uberhaupt nog hardware sequencers??
Nou, je geeft zelf het antwoord:
"Let wel, ALLES mag anders met als uitgangspunt muziek maken....."
Er zijn geen regels in het maken, produceren, mixen en dergelijke van muziek en wees dus blij dat je niet volledig afhankelijk hoeft te zijn van je pc, maar ook lekker ergens anders kunt gaan zitten werken.
Veel mensen trekken de vergelijking tussen kladblokken en hardware sequencers, klinkt onderwaarderend, maar is eigenlijk heel goed. Beperking leidt tot vergroting van je kennis en creativiteit, keuzevrijheid vaak tot afhankelijkheid en stagnatie van je groei (in muzikale zin).
Ik vind het geen bal uitmaken, wat je gearlist is, wat wie er ook van vind, je moet aanschaffen wat je hebben wil, je er prettig bij voelen en voor jezelf uit je set-up halen wat er in zit.
Ook ik ben impulsief en perfectionistisch ingesteld en gelukkig weet ik het en schaam ik me er niet meer voor, maar laat het geen probleem worden!
Origineel geplaatst door Alexander
En voor Ruben had ik een vraag, lees jij eigenlijk wel dingen op het forum, want behalve je gevoel voor humor, zie ik alleen maar een erg jonge puber heel hard schreeuwen uit jaloezie, mooie namen opnoemen van al die glimmende gear, omdat je je waarschijnlijk onzeker voelt tenopzichte van al die show-offs en posers en betweters en technerds met hun fancy gearlists en wijze raad en antwoorden op alles en iedereen!
Nou geloof mij, als je echt zo oud bent als ik denk, kunnen de meeste jaloers zijn op jou en heb je nog zoveel tijd om dingen te leren en daar zou ik mee beginnen, maar die raad heb ik je al een keer gegeven!
Voorkom dat iemand zich te erg aan je gaat irriteren, zoals veel mensen zich vaak aan mij irriteren, want mensen gaan je negeren en voor je het weet luistert voor je gevoel niemand meer! Leer luisteren/lezen ipv praten/typen, ik ben er al aardig ver mee en het werkt!!
Zo, overgesproken!! ehehehe
Origineel geplaatst door Cozko
Of voor jezelf! Naast niet kunnen kiezen is ook niet kunnen schrijven/spellen.....![]()

...

Ik denk dat het een Karma wordt. Het KARMA-systeem lijkt me zeer interessant, en er zit ook al een sequencer in.
P.S.: Cloudman, wanneer ga je je RM1X kopen? En als je hem hebt, kun je me dan een review geven? Misschien is de RM1X toch beter, zeker als ik me bedenk dat hij 700 euro goedkoper is, wat toch een groot verschil is.

|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Origineel geplaatst door cloudman
owkiedokelie neighbour! just a word!![]()
ik ben dus budgetair beperkt (wie niet)
en momenteel ligt mijn keuze dus bij een rm1x en ks4 qua setup.
zijn er redenen om het volgende te overwegen wat ongeveer dezelfde waarde zou moeten hebben:
mc307 (sequencer en drums) (of toch rm1x indien even duur)
K-station (synth)
electribe ES1 (sampler)
dus een wat kleinere vorm van de KS, maar dan aangevuld met sampler...?
ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik niet écht warm werd van de sounds uit de rm1x, maar dat de
mc307 mij wel een vochtige onderbroek kan bezorgen.
Origineel geplaatst door r.5
Piens is een dozenschuiver en geen muziekwinkel... Probeer anders Keymusic in Sint-Niklaas eens. Daar mag je wel eerst je gear rustig uitproberen en krijg je de nodige uitleg (in de mate van het mogelijke)

ik ben teleurgesteld in Piens, had meer van hen verwacht.
key-music in roeselare (voor mij dichter) heeft wel ooit een RS7000 staan,
had nord electro's, karma's, triton's en ander moois, en daar mocht je ook spelen en uitproberen
de prijzen zijn wel wat duur soms.
en het is nie zo tof dat je niet tweedehands mag kopen... zo zou je veel centjes kunnen uitsparen...
In Piens stonden wel 2 of 3 workstations, maar de rest was vooral PA, gitaar, drumstel en piano.
Maar tweedehands kopen is ook riskanter, en dan ben je meer geld kwijt als je fraude hebt (en dat is mijn moeder al overkomen).