Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door Rubenes
:erm:...

Ja zeg, als ik iedereen hier irriteer ga ik maar ophouden met vragen hier te stellen, he.
Check je pb!

Origineel geplaatst door r.5
Echt iets voor iemand zoals jou die niet kan kiezen.

Of voor jezelf! Naast niet kunnen kiezen is ook niet kunnen schrijven/spellen.....

;)

Ja zeg, als ik iedereen hier irriteer ga ik maar ophouden met vragen hier te stellen, he.

Origineel geplaatst door Alexander:

Ik vrees dat alle software sequencers qua mogelijkheden elke hardware 'concurrent' overtreft. Het verschil in geheugen, opslagcapaciteit, beeldscherm en gebruikersgemak is dan ook onvergelijkbaar, maar waarom bestaan er dan uberhaupt nog hardware sequencers??
Nou, je geeft zelf het antwoord:

"Let wel, ALLES mag anders met als uitgangspunt muziek maken....."

Er zijn geen regels in het maken, produceren, mixen en dergelijke van muziek en wees dus blij dat je niet volledig afhankelijk hoeft te zijn van je pc, maar ook lekker ergens anders kunt gaan zitten werken.
Veel mensen trekken de vergelijking tussen kladblokken en hardware sequencers, klinkt onderwaarderend, maar is eigenlijk heel goed. Beperking leidt tot vergroting van je kennis en creativiteit, keuzevrijheid vaak tot afhankelijkheid en stagnatie van je groei (in muzikale zin).

Ik vind het geen bal uitmaken, wat je gearlist is, wat wie er ook van vind, je moet aanschaffen wat je hebben wil, je er prettig bij voelen en voor jezelf uit je set-up halen wat er in zit.
Ook ik ben impulsief en perfectionistisch ingesteld en gelukkig weet ik het en schaam ik me er niet meer voor, maar laat het geen probleem worden!

Dit vond ik al ooit een redelijke response, ruben

Origineel geplaatst door Alexander

En voor Ruben had ik een vraag, lees jij eigenlijk wel dingen op het forum, want behalve je gevoel voor humor, zie ik alleen maar een erg jonge puber heel hard schreeuwen uit jaloezie, mooie namen opnoemen van al die glimmende gear, omdat je je waarschijnlijk onzeker voelt tenopzichte van al die show-offs en posers en betweters en technerds met hun fancy gearlists en wijze raad en antwoorden op alles en iedereen!
Nou geloof mij, als je echt zo oud bent als ik denk, kunnen de meeste jaloers zijn op jou en heb je nog zoveel tijd om dingen te leren en daar zou ik mee beginnen, maar die raad heb ik je al een keer gegeven!
Voorkom dat iemand zich te erg aan je gaat irriteren, zoals veel mensen zich vaak aan mij irriteren, want mensen gaan je negeren en voor je het weet luistert voor je gevoel niemand meer! Leer luisteren/lezen ipv praten/typen, ik ben er al aardig ver mee en het werkt!!

Zo, over :Z gesproken!! ehehehe

En dit heb je dus nooit gelezen.

Weltrusten.

Origineel geplaatst door Cozko
Of voor jezelf! Naast niet kunnen kiezen is ook niet kunnen schrijven/spellen..... ;)

Zit er dan een zpellingscorrector in die OASYS? :D

bla die bla

ik heb een alpha juno 1 en een drumcomputer.
en ik maak trance..

wat zouden jullie veranderen aan mijn setup?:doei:

Ik zou aan je image werken en verder weing veranderen.

Koop een Scooter-plaat, probeer die na te spelen, doe je handen tijdens het spelen in de lucht en spring zo hard als je kunt op en neer in de lucht.

Discussie over mijn gear gaat verder in mijn ZAAG-topic.

[EDIT]Toch niet. Het topic is gesloten.[/EDIT]

Laatst gewijzigd:

hihi, bwaah... :D

Ik denk dat het een Karma wordt. Het KARMA-systeem lijkt me zeer interessant, en er zit ook al een sequencer in.

P.S.: Cloudman, wanneer ga je je RM1X kopen? En als je hem hebt, kun je me dan een review geven? Misschien is de RM1X toch beter, zeker als ik me bedenk dat hij 700 euro goedkoper is, wat toch een groot verschil is.

Doe eens een uitstapje naar Piens in Deinze, en probeer daar eens wat. Zul je meer mee zijn dan enkel en alleen reviews
te lezen...

wat de rm1x betreft, zal ik doen, maar dat hangt er vanaf of hij in mijn budget past, en of ik er over uit ben of de geluiden voor mij voldoen. Maar normaal gezien komt er een rm1x (ooit, na verkoop of ruil van spulletjes, HINT)
binnen. en dan komt er wel een reviewtje.
moet trouwens nog altijd over absynth pennen, maar kwam er ook nog niet toe =(

/EDIT/

nou moe? ondertussen massa's posts geplaatst...
maar goed, niets wereldschokkends behalve alexander die zijn best interessante uitleg nog eens herhaalde...

een goeie kennis van me omschreef een studio eigenlijk als de combo
drumcompu
sequencer
sampler
synth.
eventueel fx.

zijn basissetup was dan ook:
tr626
akai s1000
alpha juno1
behringer composer
bijvoorbeeld.

uiteindelijk kan iedere mogelijke variatie hierop leiden tot interessante tracks...

Bericht door een moderator:
Heren, laten we deze interessante topic niet verknoeien met geneuzel in de marge!

owkiedokelie neighbour! just a word! :)

ik ben dus budgetair beperkt (wie niet)
en momenteel ligt mijn keuze dus bij een rm1x en ks4 qua setup.

zijn er redenen om het volgende te overwegen wat ongeveer dezelfde waarde zou moeten hebben:

mc307 (sequencer en drums) (of toch rm1x indien even duur)
K-station (synth)
electribe ES1 (sampler)

dus een wat kleinere vorm van de KS, maar dan aangevuld met sampler...?

Origineel geplaatst door cloudman
owkiedokelie neighbour! just a word! :)

ik ben dus budgetair beperkt (wie niet)
en momenteel ligt mijn keuze dus bij een rm1x en ks4 qua setup.

zijn er redenen om het volgende te overwegen wat ongeveer dezelfde waarde zou moeten hebben:

mc307 (sequencer en drums) (of toch rm1x indien even duur)
K-station (synth)
electribe ES1 (sampler)

dus een wat kleinere vorm van de KS, maar dan aangevuld met sampler...?

Ik vind zelf de MC-307 een slecht idee. Dan kun je beter de RM1X nemen. Kijk eens op RM1X.co.uk voor een vergelijking van de RM1X, de RS7000 en de MC-303, de MC-505 en de MC-307.En als je een groovebox gaat kopen, neem dan ook een
MIDI-keyboard, want op de toetsen van de RM1X kun je nauwelijks spelen.

Laatst gewijzigd:
Goeie opmerking.
ik heb die site meermaals grondig bestudeerd.
goeie info over de rm1x, maar de info daar over de mc307 schiet wel tekort.
vraag maar aan pjotr G, luister maar eens naar de demo's van dat ding:
dat geluid is dus GOED te noemen (zéker voor een groefdoos van die prijs!!)
je zit wel met weinig knoppen en fantastisch veel menuutjes, en dat is niet zo super natuurlijk.

ik heb al enkele yammie spulletjes gehad, en eigenlijk heb ik het niet zo voor dat merk.
Toch moet ik bekennen zeer onder de indruk te zijn van al wat ik al las over de rm1x.
Dat betekend alles op dit forum, op harmony-central, op rm1x.co.uk, vintagesynth en her en der wat op het net
te vinden was.
hetzelfde deed ik voor de mc307 en telkens weer dezelfde conclusie: veel synthese mogelijkheden,
degelijke, doch mindere sequencer, en niet zo'n gelukkige bediening vanwege menuutjes.
ook daar was het meeste lovend.
Een enkeling op dit forum hier heeft het schijt aan de rm1x omdat in bepaalde modes je niets kunt
intokkelen terwijl de rest speelt. de mc's kunnen dit dan weer wel...

ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik niet écht warm werd van de sounds uit de rm1x, maar dat de
mc307 mij wel een vochtige onderbroek kan bezorgen.

ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik niet écht warm werd van de sounds uit de rm1x, maar dat de
mc307 mij wel een vochtige onderbroek kan bezorgen.

Nou laat je vriendin het maar niet horen, dan pakt ze haar spullen en houd ze haar broekje voortaan aan! ;)

Ik ben nu al een paar weken de trotse bezitter van een RM1x en heb nog niet veel tijd gehad om er echt goed in te duiken, maar ik moet zeggen dat het een geweldig apparaat is!
Prachtige sequencer, met goede features, goed stevig design en geluiden waar je gedwongen creatief mee om moet gaan, maar dat moet je met goede geluiden ook, so who cares!

Ik denk dat je er gelukkiger mee wordt als met een mc307 (die ook over een DJ feature beschikt, die hem voor DJ's wel weer aantrekkelijk maakt, maar waar je in een studio omgeving minder aan hebt).
Kijk naar wat je ermee wilt doen en vergelijk dan de verschillende specs van alle apparaten in je prijsklasse! :okdan:

Ik ben maar eens naar Piens geweest zonder succes.

Hier is het resultaat:

RM1X: Ik heb niet veel meer kunnen zien dan de doos waar het ding inzat...
Triton LE: Zie Karma.
MPC2000XL: In een winkel tegenover Piens verkochten ze tweedehands synthesizers, en daar stond notabene een MPC2000! Jammerlijk genoeg kon ik hem niet proberen.

Dus ik ben niet echt veel verder geholpen.

Piens is een dozenschuiver en geen muziekwinkel... Probeer anders Keymusic in Sint-Niklaas eens. Daar mag je wel eerst je gear rustig uitproberen en krijg je de nodige uitleg (in de mate van het mogelijke;))

Origineel geplaatst door r.5
Piens is een dozenschuiver en geen muziekwinkel... Probeer anders Keymusic in Sint-Niklaas eens. Daar mag je wel eerst je gear rustig uitproberen en krijg je de nodige uitleg (in de mate van het mogelijke;))

Onze vakantie is nu al voorbij in Luxemburg, dus kan ik onmogelijk naar een winkel gaan. =(
Bij ons in Stagemusic hebben we geen Karma's, net zo evenmin als RM1X'en en Tritons. Ze hebben wel lekker dure Fantom's en zo.

P.S.: Ik keek even op de website van Stagemusic en er stond notabene een MPC1000 voor 999 euro! Dat valt juist binnen het budget! Ik mag dus zoals jullie al weten niet tweedehands kopen.

ik ben teleurgesteld in Piens, had meer van hen verwacht.
key-music in roeselare (voor mij dichter) heeft wel ooit een RS7000 staan,
had nord electro's, karma's, triton's en ander moois, en daar mocht je ook spelen en uitproberen :)
de prijzen zijn wel wat duur soms.

en het is nie zo tof dat je niet tweedehands mag kopen... zo zou je veel centjes kunnen uitsparen...

ik ben teleurgesteld in Piens, had meer van hen verwacht.
key-music in roeselare (voor mij dichter) heeft wel ooit een RS7000 staan,
had nord electro's, karma's, triton's en ander moois, en daar mocht je ook spelen en uitproberen :)
de prijzen zijn wel wat duur soms.

en het is nie zo tof dat je niet tweedehands mag kopen... zo zou je veel centjes kunnen uitsparen...

In Piens stonden wel 2 of 3 workstations, maar de rest was vooral PA, gitaar, drumstel en piano.
Maar tweedehands kopen is ook riskanter, en dan ben je meer geld kwijt als je fraude hebt (en dat is mijn moeder al overkomen).

In Piens stonden wel 2 of 3 workstations, maar de rest was vooral PA, gitaar, drumstel en piano.
Maar tweedehands kopen is ook riskanter, en dan ben je meer geld kwijt als je fraude hebt (en dat is mijn moeder al overkomen).

dat is ook weer een feit.

/ontopic/

ik vraag me af of een korg ES1 wel een echt goeie aanvulling zou zijn op mijn synths.
ben het even aan het bekijken. bediening is gemakkelijk en zo, maar is het beestje
net niet té beperkt? zijn er in z'n prijsklasse "betere" te vinden? eventueel zonder
sequencer dan... de yammie su... en nog iets schijnt legendarisch slecht te zijn.
dus verder... eens uitkijken...

ik kom terecht bij de A3000 (ook na het herlezen van een oude thread van mezelf)

Ik twijfel tussen de MPC1000 en de Triton LE nu. Ik heb dus een vraag.

Welke sampler is beter, die van de MPC1000 of die die je kunt bijkopen voor de Triton LE? Op het eerste zicht lijkt de Triton sampler beter, omdat deze de mogelijkheid heeft om Timestretching, Pitchstretching en andere dingen uit complexe samplers kan doen.

Laatst gewijzigd:
Back