Latecy?

unit-23

Ingeburgerd
Ik heb nu een tijdje rond zitten kijken op al deze dscussies en mij valt op dat iedereen het over een zolaag mogelijk latecy heeft.
Met de weinige ervaring die ik heb ben ik erachter gekomen dat als je in reason de latecy niet goed insteld dan loopt je externe midi app. niet synchroon.
Maar ehh hoe zit dat b.v. bij de MAYA44 deze heeft geen midi in/uit gang en toch een hele lage latecy???
Wat mis ik hier of heb ik een heel verkeerd idee van latecy in mijn hoofd.:confused:

hij heeft een redelijk lage latency..zoals ik in een ander thread gepost heb is dat ie mischien (of het was de andere kaart) een kaartje bij kon steken voor 2 midi in 2 midi out..

of ie synchroon gaat lopen weet ik niet.. ben n00b op midi gebied

Wel als je softsynths wilt gebruiken en het een beetje vlot moet spelen.

Of als je meerdere digitale signalen hebt die verschillende paden lopen en uiteindelijk op dezelfde mixer terrecht komen.

Tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk.
Ik heb ook niet anders beweerd.
Bij VSTi en reason is het natuurlijk superirritant als je een hoge latency hebt.

Dat is toch de reden om een goede kaart te kopen?

En voor unit-23:
Als je reason gebruikt binnen een pakket met ReWire, dan hoef je in reason niks in te stellen, en neemt 'ie de instellingen van je andere software over. Dus je hoeft het niet overal in te stellen.

BV: Als je reason binnen Cubase gebruikt werkt reason automatisch met dezelfde instellingen als Cubase. Als je in Cubase met VSTi geen problemen had, zul je die dan met reason ook niet gaan krijgen.

zo is het helemaal..
Ik vind eigenlijk, kweet neit wat jullie vinden, er eens een goede standard moet komen in dit soort dingen.. de sblive 'belooft' goed te zijn, maar wil je een beetje dingen kunnen, kan je dat niet :stupid nja... zonde,... geef je je geld uit aan dat sorot dingen.. miskoop kan, maar met computers blijf je miskopen vind ik persoonlijk... tis aldtijd nooit genoeg...
wanneer weet je of je wel genoeg hebt :erm:

IS er nou nooit een goeie tabel te vinden met wat je nou echt nodig hebt en niet.. : nee dat is er niet..
:( kvind et maar but af en toe.. vooral voor de mensen die minder van compuiters weten, of niets...
(ik weet toevallig wel meer) maar goed

Om zo min mogelijk problemen te krijgen met de huidige soft/hardware zou je volgens hun marktprincipe altijd het nieuwste van het nieuwste moeten kopen, omdat de soft/hardware ook met "de tijd" meegaan. En een SB-live
is nou ook niet echt het beste van het beste. :erm:

En mensen zouden zich bijv. eens goed moeten laten adviseren
voordat ze op aankoop overgaan. Bijv. hier op het forum!!
:okdan: met synth's kan je ook miskopen begaan. ;)

Origineel geplaatst door Sander02
...QUOTE]
synthforum,.. we :luv: you :D

Allemaal heel erg bedankt lui maar ehh. om ff op de topic terug te komen , wat is latecy nu eigenlijk

latency is de tijd tussen opdract en uitvoeren. dus je drukt een toets in en dan even later hoor je geluid. hoe kleiner de latency hoe beter! gemiddelde latency ligt tussen de 25 en 5 ms

het hoeft dus niet met midi te maken te hebben. maar vaak wel want als je gewoon audio afspeelt in je sequencer wordt dit van ten voren gebufferd en op het juiste moment uit gespuugd en zo heb je eigenlijk geen latency

zo duidelijk?:)

Laatst gewijzigd:
[puristen mode]
latency ;)
[/puristen mode]

Origineel geplaatst door krz
[puristen mode]
latency ;)
[/puristen mode]

[diss mode]
Je bent echt de enigste :fuckoff:
[/diss mode]

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
IS er nou nooit een goeie tabel te vinden met wat je nou echt nodig hebt en niet.. : nee dat is er niet..
:( kvind et maar but af en toe.. vooral voor de mensen die minder van compuiters weten, of niets...
(ik weet toevallig wel meer) maar goed

Op de Kvr site staat een lijst met latency tabellen van geluidskaarten. ( http://www.kvr-vst.com/asio.php )

Maar wat je nu bij de Aldi kunt kopen is gemiddeld. :)

Dus PIV 2Ghz of XP2000+ met een 266 mobo. :)

[diss mode]
Je bent echt de enigste :doei:
[/diss mode]

LOL!

Staat je kompjoeter wel aan! ;)

En vertraging is dus heel lastig als bv een zanger met koptelefoon inzingt en jij de opname beluisterd en het lijkt of ie voor geen meter in de maat zingt. Denk dus ook aan de vertraging door kabels/versterkers enz.

Origineel geplaatst door Quadruplo
En vertraging is dus heel lastig als bv een zanger met koptelefoon inzingt en jij de opname beluisterd en het lijkt of ie voor geen meter in de maat zingt. Denk dus ook aan de vertraging door kabels/versterkers enz.

Als je met puur analoge spullen werkt heb je daar geen last van bij mijn weten...

Back