vermona drm1 mk11

maarten

Stamgast
beste forumleden,

wie heeft er hier ervaring met de vermona drm1 mk11???? ik zou heel graag wat meer info over deze drumcomp willen hebben zoals: hoe klinkt de machine ...wat kan je ermee en is ie te vergelijken met een ander apparaat??? ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe drumcomputer die geschikt is om techno mee te maken...ben erg benieuwd hoe de kick klinkt en de rest van de sounds....

ik zie dat er niet veel mensen zijn die de machine in hun setup gebruiken....is hier een reden voor????

ik hoop hier wat wijzer te worden!!

gr maarten:D

Voor techno vind ik 'm niet echt geschikt: de geluiden zijn nogal kaal, kil en missen kracht. Meer een elektrobak volgens mij.

Ik heb hem een keer gehoord en vond hem best oke.Nadeel van de MK 1 is dat hij iets meer ruist.Hij is te vergelijken met de MAM ADX 1.

Attachments

• drm.jpg
    drm.jpg
    15,1 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door marcuuu
Ik heb hem een keer gehoord en vond hem best oke.Nadeel van de MK 1 is dat hij iets meer ruist.Hij is te vergelijken met de MAM ADX 1.

probleem is dat ik de mam dus ook niet ken:D maar koud en kil dus???? dus geen 808 of 909 sound??

Origineel geplaatst door maarten
probleem is dat ik de mam dus ook niet ken:D maar koud en kil dus???? dus geen 808 of 909 sound??

Hij komt wel redelijk in de buurt van een 808. Qua klank een beetje een mix'n'match tussen een 808, 606, CR78 enzovoort. Meer parameters te tweaken dan bij welke oude bak dan ook, dat dan weer wel!

Het is zeker meer een electro bak dan een techno bak, maar techno is zo breed dat het voor het zelfde geld wel een techno bak is voor jou.

ik heb de mam adx1, en die klinkt voor zover ik weet vrijwel identiek aan de vermona, behalve dat ie haast niet ruist en geen signaal lekt.Ik vind het een erg leuk dingetje, met lekker ranzige sounds. Het is af en toe wat moeilijk om de goede instellingen te vinden, en vooral het tunen is lastig, maar de geluiden zijn lekkkerrr:okdan:

Ik wil nog wel een analoog apparaatje erbij ala simmons ofzo, want lekkere bass zit niet echt in de kickdrum; de osc is niet zuiver genoeg voor een volle 808 kick.

hoezo geen techno?

de kick kan met fm en distortion opengedraaid heel erg beuken.

de vermona is erg veelzijdig wat klank betreft, maar dan moet je er wel (draai) tijd in steken, en dan niet meteen van die enorme zwiepen aan de potmeters, maar ook op zoek naar de subtielere veranderingen.

ik heb de vermona een tijdje naast de tr808 gehad en het lukte vrij goed de 808 snare en clap na te doen. de kick en tom oscillators missen de kwaliteit van bv de 808, zodat een echte lage lekkere 808 kick niet lukte, maar die zoek je toch ook niet? met de hihats van de make II kan je veel, die zijn echt leuk.

overigens lekt de make II ook niet zoals de eerste syncussion. de mam adx1 is ook niet slecht, maar wel beperkter. kostte op het laatsts 133 euro bij musicstorekoeln!!! (kan je lekker uitproberen of het iets voor je is.

tweedehands zou de drm1 toch wel voor 350 te krijgen moeten zijn.

ik zag er 1 te koop staan van stefan schroeder aka vocodus aka nog veel meer namen (berlijk/ cologne/ aaken/antwerp).
die zou ik niet kopen; ik heb slechte ervaringen met deze handelaar en ik niet alleen, heb er al meer forumleden over gehoord.

90 good points on ebay

90 good points on ebay

hey a lot of people mad good experience with me the machine is new and with 24 month garantue you can also check my ebay account with over 90 good points
Origineel geplaatst door Leo
hoezo geen techno?

de kick kan met fm en distortion opengedraaid heel erg beuken.

de vermona is erg veelzijdig wat klank betreft, maar dan moet je er wel (draai) tijd in steken, en dan niet meteen van die enorme zwiepen aan de potmeters, maar ook op zoek naar de subtielere veranderingen.

ik heb de vermona een tijdje naast de tr808 gehad en het lukte vrij goed de 808 snare en clap na te doen. de kick en tom oscillators missen de kwaliteit van bv de 808, zodat een echte lage lekkere 808 kick niet lukte, maar die zoek je toch ook niet? met de hihats van de make II kan je veel, die zijn echt leuk.

overigens lekt de make II ook niet zoals de eerste syncussion. de mam adx1 is ook niet slecht, maar wel beperkter. kostte op het laatsts 133 euro bij musicstorekoeln!!! (kan je lekker uitproberen of het iets voor je is.

tweedehands zou de drm1 toch wel voor 350 te krijgen moeten zijn.

ik zag er 1 te koop staan van stefan schroeder aka vocodus aka nog veel meer namen (berlijk/ cologne/ aaken/antwerp).
die zou ik niet kopen; ik heb slechte ervaringen met deze handelaar en ik niet alleen, heb er al meer forumleden over gehoord.

Re: 90 good points on ebay

Re: 90 good points on ebay

Origineel geplaatst door vocodus
hey a lot of people mad good experience with me

ik kan natuurlijk niet voor anderen (op ebay) spreken, geef alleen mijn persoonlijke ervaring door, als uitwisseling van informatie op dit forum. ik heb dat andere forumleden overigens ook zien doen, met soortgelijke ervaringen.
ik heb slechts gezegd dat ik niet (nog eens) van jou zou kopen.

i can't speak for others (on ebay), i'm just sharing my personal experience with you, exchanging info on this forum. in fact, i have seen other forummembers sharing the same kind of experiences.
i merely said that i wouldn't buy from you (again).

Re: Re: 90 good points on ebay

Re: Re: 90 good points on ebay

hey sometimes it happens that it is not ok for both sides but sometimes it is good to forget and to give things a new chance otherwise systems are dying and especially if it is four or five years ago!!!
think about and also like last time i only warned people for making bad business with somebody who is not sending the machines to the people and only taking the money over i dont do things like this!!! and i only saw you complaining about me

yeah man... english speaken...

yeah man... english speaken...

yeah... let's speak english!! :confused:
Ik neem aan dat ik dit in deze thread wel kan vragen:

hoe zit dat concept van die analoge drumcomputers eigenlijk ongeveer in elkaar?

Ik zie altijd zo'n matrix van draaiknoppen; is elke verticale rij dan een drumsound met meerdere parameters ofzo? Of doe je ook het sequencen op zo'n ding?

daan

de syncussion van vermona of mam heeft geen sequencer, die stuur je aan via midi. het is echt alleen een drumsynth.
hij heeft 8 kanalen (horizontale strips) met 8 of 9 draaiknoppen voor diverse parameters, afhankelijk van het kanaal. de eerste 3 kanalen zijn voor kick en tom sounds, dan een multi waar je van alles uit kan halen, een snare kanaal, 2 hihat/cymbal kanalen (ook erg leuk) en een clap kanaal.

elk kanaal heeft een aparte output, maar er is ook een stereo uit.

Ik heb ook de mam adx1. Tof ding. Precies zoals Leo het beschrijft. Geen geld ook! Ik zou 'em alleen al voor de snare kopen!
*D

Back