Midiman 4x4 / 8x8; waar op letten?

MonoTron

Initiating Sequence..
ik doe het maar even in een apart draadje:

Ik wil dus een midiman gaan kopen. Op dit moment worden alle thru's goed gebruikt en daar wil ik vanaf. IEder apparaat een iegen midiaansluiting lijkt me niet verkeerd.

Nu ben ik in eerste instantie aan het twijfelen of ik een 4x4 of een 8x8 moet kopen. 4x4 voldoet op dit moment, maar over een jaar heb misschien meer nodig!? Dus denk ik aan een 8x8.

Maar waar moet ik op letten bij deze apparaten? Heb er totaal geen ervaring mee.

Waar je in ieder geval op moet letten: ondersteunt je computer het wel! En verder: op zich is een midi-aansluiting voor IEDER apparaat niet echt nodig, thru's gebruiken is echt geen schande hoor.

ondersteunt je computer het wel!

is dat zo? Ik ging ervan uit dat ze allemaal wel ondersteunt worden?! hhm, ff tjekke dan. Maar dat zal het probleem niet worden.

een midi-aansluiting voor IEDER apparaat niet echt nodig, thru's gebruiken is echt geen schande hoor.

Ik zal ook sowieso de modules + sampler wel op een aansluiting zetten. Maar de tribes hebben elk een eigen aansluiting nodig omdat anders de CC's niet werken. Op een of andere manier worden die eruit gefilterd als er meerdere apparaten op een aansluiting zitten.

Heb de fout gemaakt door een te kleine mixer te kopen, waardoor ik eigenlijk een grotere nodig heb, vandaar ook dat ik maar alvast vooruit kijk een meer aan een 8x8 zit te denken dan een 4x4.

iig thnxz voor de tip!

Origineel geplaatst door dsil
is dat zo? Ik ging ervan uit dat ze allemaal wel ondersteunt worden?! hhm, ff tjekke dan. Maar dat zal het probleem niet worden.

Ik zal ook sowieso de modules + sampler wel op een aansluiting zetten. Maar de tribes hebben elk een eigen aansluiting nodig omdat anders de CC's niet werken. Op een of andere manier worden die eruit gefilterd als er meerdere apparaten op een aansluiting zitten.

Heb de fout gemaakt door een te kleine mixer te kopen, waardoor ik eigenlijk een grotere nodig heb, vandaar ook dat ik maar alvast vooruit kijk een meer aan een 8x8 zit te denken dan een 4x4.

iig thnxz voor de tip!
De ondersteuning is meestal niet een groot probleem hoor. Maar even op letten of je usb 2 nodig hebt bijvoorbeeld. Ik weet niet of je Mac gebruikt, maar dat kan ook nog wel eens problemen op leveren (bij midiman weet ik dat zo uit mijn hoofd niet). Dat van die CC's vat ik trouwens niet helemaal. Misschien ergens per ongeluk een midifilter aan staan?

ik heb een 2x2 en een 4x4 aan mijn powerbook hangen en ik zou maar wat graag een amt8 (of midex8 als je cubase gebruikt...) willen hebben....op de een of andere manier timed het volgens mij allemaal net niet....

Dat van die CC's vat ik trouwens niet helemaal. Misschien ergens per ongeluk een midifilter aan staan?

Tja, als het goed is niet. Ben er erg vaak mee bezig geweest en de conclusie is: alleen de tribe op de aansluiting en alles gaat goed, opnemen in de sequencer en draaien aan de knoppen--> alle data wordt opgenomen.

Zodra er meerdere appraten op de aansluiting zitten werkt dit allemaal niet. alleen note on/off wordt ontvangen, zelfs geen volume functies.

Het rare is dat zelfs als ik alleen beide tribes aansluit, het ook niet werkt. Ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.

Dat van die CC's vat ik trouwens niet helemaal. Misschien ergens per ongeluk een midifilter aan staan?

Tja, als het goed is niet. Ben er erg vaak mee bezig geweest en de conclusie is: alleen de tribe op de aansluiting en alles gaat goed, opnemen in de sequencer en draaien aan de knoppen--> alle data wordt opgenomen.

Zodra er meerdere appraten op de aansluiting zitten werkt dit allemaal niet. alleen note on/off wordt ontvangen, zelfs geen volume functies.

Het rare is dat zelfs als ik alleen beide tribes aansluit, het ook niet werkt. Ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.

btw: ik werk zelf met een pc dus wat dat betreft zal het wel goedkomen denk ik.

Back