[Track] Trance Track van mij

Nou, alle clichés zitten er geloof ik wel in dus dan is het geslaagd :duivels: Ik ben geen kenner, maar het klinkt mij wel als een goede trancetrack in de oren. Ik vind alleen die clap op tel 2 en 4 irritant worden naar het einde toe. :engel:

Mmmm nee vind het niet dat je zegt van so da's vet.....
Zitten idd veel cliche's in hij knalt niet doet me wel een beetje denken (de melodie en de sound) aan die oude Bonzai platen....

Belgium JUMP !!!!!! Tuuutu tu tu tuuuuuu

offuh Bonzaiiiiii tza tza tza tza Bonnnnnnnnnzaiiiiiii !!!

:D *D :dj:

Is dit nou hard trance?
geluidskwaliteit goed gedaan ook de drums.
Ehm ik vind de strings op 44 sec niet echt mooi ze zijn volgens mij zelfs off key.
Maar dat is misschien een kwestie van smaak.
Begin beloofd wat maar daarna wordt het wa
t eentonig dat refreinIn dat refrein op bijvoorbeeld 1.53 1.54 sec tart de klank echt de geldende harmonie leer en is gewoon vals volgens mij. Maar wie ben ik.

track

track

ik vind je bassline erg cool, de rest vind ik net niet, vooral na het zinnetje rond 1:25 vin ik het wat minder, maar dat is mischien mijn smaak..

Klinkt als een demo van een synth die ik niet zou kopen!

Probeer eens wat originelers. Zit echt totaal geen verassing in het nummer. Bovendien klinkt het te iel.

Sorry maar meer kan ik er niet van maken. Zou er iets meer tijd in steken dan je nu gedaan hebt.

Succes

Origineel geplaatst door Catalunya
Klinkt als een demo van een synth die ik niet zou kopen!

Probeer eens wat originelers. Zit echt totaal geen verassing in het nummer. Bovendien klinkt het te iel.

Sorry maar meer kan ik er niet van maken. Zou er iets meer tijd in steken dan je nu gedaan hebt.

Succes

Vanaf hier wil ik allereerst iedereen bedanken die een reactie heeft gegeven... Toppie!! :okdan:
Ok. De track is inderdaad niet echt origineel. Het is ook pas mijn 2e trance track. Ik heb eerst naar wat voorbeelden geluisterd, om het vervolgens een beetje na te doen. Ik zal proberen de volgende keer wat origineler te zijn.

Vraag aan Catalunya: Je vind het te iel klinken. De virus staat volledig in Unison en de JP kan ik ook echt niet vetter meer maken, effecten heb ik er ook al behoorlijk overheen gegooid. Heb je misschien tips om het geheel nog wat dikker te krijgen? Alvast Bedankt.

Je ideeën zijn er wel, je moet alleen net wat meer creativiteit erin stoppen. Ik vind het melodietje met die JP-strings niet zo geslaagd, het is niet pakkend genoeg. Na dat sampeltje 'Be Quiet' bouw je je track verder op (vanaf 1.29). Het idee is absoluut goed, maar zoals eerder werd gezegd, het klinkt naar een demo van een synth. Het is nog te kaal en klinkt dus niet af.

Succes verder!

Er zit een speel foutje in je lead partij, als je voor de 3e keer omhoog transponeert is de 2e noot volgens mij vals steeds.

Daarbij gebeurt er niet echt wat in je track, je speelt wel de accoorden, maar wat ontbreekt is een progressive geluidje wat steeds bruter wordt naarmate je track vordert.

Daarbij heeft je bassline totaal geen body en je drums klinken ook niet goed, verander eerst die samples eens door goede 909 samples zootje compressie en eq er over, multiband over het geheel, ik denk dat het dan al beter klinkt.

En die clap is vreselijk !!! :D

succes!

Origineel geplaatst door lil'markie
Vraag aan Catalunya: Je vind het te iel klinken. De virus staat volledig in Unison en de JP kan ik ook echt niet vetter meer maken, effecten heb ik er ook al behoorlijk overheen gegooid. Heb je misschien tips om het geheel nog wat dikker te krijgen? Alvast Bedankt.

Misschien meer spelen met de E.Q. De geluiden zitten misschien qua frequenties te dicht bij elkaar. Heb je de mix door een analoge tafel gegooid? Een paar klanken layeren misschien

Hmmm. alleen de clap en de snare is een sample... onder het geheel zit een gesamplede drumloop. Verder wordt dit aangevuld met hihats uit een XBase09... Als bassdrum gebruik ik mijn eigen TR909 bassdrum clone... Ik gebruik ook een analoge tafel. Misschien inderdaad wat compressie toepassen en wat meer spelen met de EQ. Wat meer aan de melodielijn werken zou ook geen kwaad kunnen denk ik. Bedankt...

Maar het blijft een beetje lastig als ik de opmerkingen bekijk... De een vindt de basslijn cool, de ander weer niet.. De een vindt de drums oke, de ander weer niet...Lastig... Ik zal maar naar een middenweg zoeken... :eureka:

Ik vind de baseline niet origineel genoeg, da mag wat meer pauzes hebben tussenin. Die path die je gebruik verstoord de power van uw melodie. da zou een iets zachter geluid mogen zijn. probeer eens absynth1 demo af te halen, daar zitten wel leuke paths in zoals de "solid texture". De melodie is nier catchy,noch origineel genoeg om echt goed te zijn. Het mag simpel blijven, maar toch graag een pak origineler. Brasachtige lead geluiden zijn wat uit, probeer eens voor uw ondermelodie bv een meer dof belgeluid te gebruiken. voorbeeldje : 4strings heeft dat in heel veel nummers.

Voor de rest vind ik de structuur wel redelijk in orde, en geluiden...mjah:-)daar ben ik zelf gene held in...:-)
maar dit zijn toch al een paar dingen die je kan proberen om het wat minder jaren 90 te laten klinken.

Origineel geplaatst door lil'markie
Maar het blijft een beetje lastig als ik de opmerkingen bekijk... De een vindt de basslijn cool, de ander weer niet.. De een vindt de drums oke, de ander weer niet...Lastig... Ik zal maar naar een middenweg zoeken... :eureka:

Hangt er een beetje vanaf hoe eigenwijs jezelf bent... :D

Als jij het mooi vind, dan moet je het zo laten. Het is jou nummer, en wij geven je wat adviezen. Is natuurlijk niet zo dat je het dan vervolgens ook zo zou moeten aanpassen. Ik doe het zelf ook niet altijd zo. Meestal laat ik dan voor wat het is, ik ben er dan zelf mee tevreden, en daar gaat het dan uiteindelijk om.

Ik zou die kritiek wel altijd meenemen naar je volgende track! ;)

Dit was ik ook van plan hoor. Ik ben voor mezelf eigenlijk gewoon klaar met deze track. Ik heb geen zin meer om er verder nog iets aan te doen. In de volgende track zal ik zeker aandacht schenken aan de punten van kritiek. Maar het blijft een kwestie van smaak natuurlijk...

Back