midex8 probleempje

sten

Ouwe rot
Af en toe heb ik een probleem met mijn Midex8.
Wanneer ik mijn pc opstart gaan alle 16 ledjes van de midex branden, vervolgens wordt de midex niet als midi device herkent.

Na lang pielen ben ik er achter gekomen hoe dit op te lossen; pc uit, alle midi kabels lospluggen en pc weer opstarten (daarbij brandt led 1 v/d interface). Daarna werkt hij naar behoren.

Het vreemde is dat dit probleem af en toe optreedt. Iemand suggesties?

al eens gevarieerd met de volgorde van aanzetten? Of moet die in een bepaalde volgorde?

Origineel geplaatst door Hazes
al eens gevarieerd met de volgorde van aanzetten? Of moet die in een bepaalde volgorde?

De midex wordt gevoed door de USB kabel afkomstig van m'n pc. Dus pc aan betekent automatisch midex aan (midex is ook niet uit te schakelen).

en als je je pc aanzet en daarvoor even de usb kabel uit de midex haalt en m pas weer terugstopt als je pc is opgestart?

wat ik dus voor 2 maanden geleden had was dat als ik mn pc opstarte en cubase ging draaien hij mn Midex8 ook niet herkende...

als ik dan alles opnieuw geinstald had dan draaide het 1 sessie heel goed (1 sessie = computer 1 keer aan na het instaleren)

wat bleek het probleem te zijn.. : mn USB hub was niet goed geinstald..

laatste drivers van mn moederbord geinstald.. (asus P4p800 SE) en het zooitje liep weer zoasl het hoorde...

misschien heb je hier iets aan..

igg succes..

ps. vind de midex af en toe maar een vaag ding..

Ik heb toevallig vandaag ook iets op het cubase forum waarbij usb problemen zorgen voor een af-en-toe-niet-werkende midex ;)

Zelf gebruik ik een Asus P4B266 moederbord. Zal eens op zoek gaan naar nieuwe drivers.

Wordt vervolgd ....

Ik heb hetzelfde geneuzel, ik trek dan de usb kabel eruit en opnieuw erin terwijl de PC aanblijft.
Midex initialiseert opnieuw en dan werkt het gewoon. Nog niet echt een oplossing gevonden.
Ook een Asus P4b moederboard btw...

Origineel geplaatst door Beepr
Ik heb hetzelfde geneuzel, ik trek dan de usb kabel eruit en opnieuw erin terwijl de PC aanblijft.
Midex initialiseert opnieuw en dan werkt het gewoon. Nog niet echt een oplossing gevonden.
Ook een Asus P4b moederboard btw...

De usb kabel opnieuw inpluggen terwijl pc aan staat is bij mij niet de oplossing, hij blijft dan de midex niet herkennen.

heb je toevallig nog meer USB spul aan je PC hangen?

bij mij zorgde (de driver van) een interne geheugenkaart lezer voor problemen met m'n midex8.
En vergeet vooral niet dat Windoze zelf ook vaak de oorzaak is voor storingen !

Origineel geplaatst door Mk II
heb je toevallig nog meer USB spul aan je PC hangen?

bij mij zorgde (de driver van) een interne geheugenkaart lezer voor problemen met m'n midex8.
En vergeet vooral niet dat Windoze zelf ook vaak de oorzaak is voor storingen !

M'n midex is mijn enige usb apparaat. M'n pc is verder zo kaal mogelijk uitgerust om juist deze ongein tegen te gaan.

Op cubase.net heb ik een thread gevonden waar ik misschien iets aan heb : http://forum.cubase.net/forum/Forum5/HTML/009830.html

Ik wil deze thread nog even omhoog schoppen na eigen ervaringen met de Midex en , na dit bevestigd te hebben gekregen door het cubase forum.. Midex8 SUCKS!! :( Dit baseer ik op de totale tijd dat ik hem nu gebruik.. maar nu is het wel erg bont.

Ik had laatst problemen met de communicatie tussen NordModular& PC wat kwam door een foute instelling van mijn kant :o:

maarrrr, in m'n zoektocht naar de oplossing heb ik wel versie 1.8 van de midex8-driver geïnstalleerd.

Je zou denken, mwoah, nieuwe versie dus die is beter...dat ik dat nog niet eerder had gedaan! :stupid

Voorheen bleef de tent wel eens een keer hangen, was de timing wel eens om te huilen, en moest ik sysex dumps 8X uitsturen wilden ze aankomen.. OK, dat ik daar al mee kan leven snap ik niet maargoed.. reasonable doubts maar dan. Het zal wel aan mij liggen omdat ik m'n pc ofzo niet goed getuned heb.. tuurlijk

Maar nu, na de laatste update?

Nu het is echt een drama, m'n NM verliest om de minuut contact met de editor, noten blijven hangen -echt ernstig- , sequences lopen voor geen meter.. 't is compleet verziekt. Dit wordt tevens bevestigd op diverse fora waar mensen eindeloos klagen om updates mbt sysex-problemen & midi-timing

Ik ben door al m'n opties heen.. er is niets wat ik kan instellen in cubase of in de NM editor.. het houdt gewoon op. En teruggaan naar de oude driver begin ik niet aan. Als ze bij Steinberg niet in staat zijn een goede update te leveren dan kunnen ze dat ding steken waar het licht niet schijnt...

Hebben meer mensen hier last van? Of eigenlijk, andere interface kopen of hopen op verbetering? alternatieven?

btw, ik heb bij al dit niets anders draaien of aangesloten op de midex8.. alles kaal getest & bagger bevonden

Laatst gewijzigd:
Zelfde probleem gehad, en ik heb 2X Midex8 aan mijn peetsee hangen.....
Wat ik gedaan heb is de computer helemaal opnieuw geinstalleerd zonder ACPI en nu geen enkel probleem meer.

M'n midex is mijn enige usb apparaat. M'n pc is verder zo kaal mogelijk uitgerust om juist deze ongein tegen te gaan.

Waar heb jij je dongel van Cubase dan ingepropt??:confused:

grrrrrrrrrrrrrrrrrr:( ik krijg um niet meer geinstaleerd nu...! mn pc is 3 dagen geleden gecrached... nu moet ik dat tyfus apparaat instaleren maar hij wil in geen mogenlijkheid meewerking verlenen..

damn..! It just ain't my day

Waar heb jij je dongel van Cubase dan ingepropt??
:D loopt die ff tegen de lamp! ghehe

Het probleem is dus dat de midi 'vertraagd' op het moment dat-ie het druk krijgt.. veel parts ingespeeld in Cubase, veel controllers, tegelijkertijd nog meespelen etc. op dat moment gaat-ie over z'n zuiger :frons:

Laatst gewijzigd:
Ma aleuh nu , die dongel is overbodig jong :)

maarrrr, in m'n zoektocht naar de oplossing heb ik wel versie 1.8 van de midex8-driver geïnstalleerd.

ik kan me herinneren dat de installatie zeer expliciet een bepaalde volgorde van handelingen dwingend voorschreef anders zou het allemaal niet gaan werken. ik vermoed dat die update naar v1.8 net zo "precair" is en dus ook precies volgens het boekje moet verlopen.

overigens heb ik, het na verwijderen van die interne (USB) kaartlezer, nooit meer een timing of hangende noten probleem gehad met de Midex8 en SysEx heeft altijd vloeiend, probleemloos en snel gewerkt.

Ik heb vooralsnog geen problemen meer.
Wellicht dat die voeding redelijk wat opgelost heeft.

Een tijd terug nog wel wat last van het random niet meer werken van de midex. Het afsluiten van cubase en resetten v/d midex was dan de oplossing. In die andere midex thread staat daar ook iets over geschreven.

Back