Ik wil deze thread nog even omhoog schoppen na eigen ervaringen met de Midex
en , na dit bevestigd te hebben gekregen door het cubase forum.. Midex8 SUCKS!!

Dit baseer ik op de totale tijd dat ik hem nu gebruik.. maar nu is het wel erg bont.
Ik had laatst problemen met de communicatie tussen NordModular& PC wat kwam door een foute instelling van mijn kant
maarrrr, in m'n zoektocht naar de oplossing heb ik wel versie 1.8 van de midex8-driver geïnstalleerd.
Je zou denken, mwoah, nieuwe versie dus die is beter...dat ik dat nog niet eerder had gedaan!
Voorheen bleef de tent wel eens een keer hangen, was de timing wel eens om te huilen, en moest ik sysex dumps 8X uitsturen wilden ze aankomen.. OK, dat ik daar al mee kan leven snap ik niet maargoed.. reasonable doubts maar dan. Het zal wel aan mij liggen omdat ik m'n pc ofzo niet goed getuned heb.. tuurlijk
Maar nu, na de laatste update?
Nu het is echt een drama, m'n NM verliest om de minuut contact met de editor, noten blijven hangen -echt ernstig- , sequences lopen voor geen meter.. 't is compleet verziekt. Dit wordt tevens bevestigd op diverse fora waar mensen eindeloos klagen om updates mbt sysex-problemen & midi-timing
Ik ben door al m'n opties heen.. er is niets wat ik kan instellen in cubase of in de NM editor.. het houdt gewoon op. En teruggaan naar de oude driver begin ik niet aan. Als ze bij Steinberg niet in staat zijn een goede update te leveren dan kunnen ze dat ding steken waar het licht niet schijnt...
Hebben meer mensen hier last van? Of eigenlijk, andere interface kopen of hopen op verbetering? alternatieven?
btw, ik heb bij al dit niets anders draaien of aangesloten op de midex8.. alles kaal getest & bagger bevonden