Welke Mac voor Logic6?

Als ik nu een nieuwe mac zou kopen waar ik alles mee ging doen, zou het een dual 1.8 zijn voor 2200 incl., voor het verschil in geld met een duurdere G5 zou ik dan een Powercore of UAD kaartje kopen (of 2 ;)).
Helaas heb ik er het geld ff niet voor :P ghehehe

Update....

Ik ben na 2jaar het op een Mac G5 single 1.8 met 2gb, een paar maanden terug overgestapt naar een MAcPRo 2x2.66 Quad met 2GB.

Draai ondertussen LogicPro 7.2.3 met een heleboel plugins toch wel inmiddels. Ik geloof tegenwoordig wel in het hybride verhaal.

Ik heb er een PCI424e inzitten met een 24i en 2x een 2408mk3 (incl adats) interface van Motu.
2x 23inch HD cinema screen, LiquidMix zit erop , Line6 Gearbox, Tascam US2400, Novation REmote SL.
Het draait als een trein, ik kan het eigenlijk niet meer vergelijken met hoe ik muziek maakte op de PC. Dat was toen meer een combi met creamware, analoge console en bijna alles HW op creamware scope plugs na.....een hoop gekloot met asio en sync..

Is eigenlijk een hele revolutie en evolutie geweest in mijn hobby-studiootje. Ik heb inmiddels zon 200 tracks opgenomen...

Kwam deze thread weer tegen, en wou hierbij nog iedereen bedanken die me hebben geholpen over me Mac vrees heen te komen.
:halleluja

Origineel geplaatst door Septic
Ik heb er een PCI424e inzitten met een 24i en 2x een 2408mk3 (incl adats) interface van

Is er nou nog verschil qua performance tussen de normale pci424 en de pci424 'e'? Gebruik zelf de normale versie en zat te denken dat als mijn computer ooit een keer vervangen gaat worden dat ik dan gelijk ook overstap op die nieuwere "express" versie.

Origineel geplaatst door bronswerk
Is er nou nog verschil qua performance tussen de normale pci424 en de pci424 'e'? Gebruik zelf de normale versie en zat te denken dat als mijn computer ooit een keer vervangen gaat worden dat ik dan gelijk ook overstap op die nieuwere "express" versie.

ik merk geen verschil qua PCI performance van de PCI424 zelf...in Cuemix Console net zoveel resources kwijt

tis volgens mij ook gewoon dezelfde HW alleen andere connectors voor de PCI bus

Is het mogelijk om de huidige versie van logic 7 pro te draaien op de oude g5 ( dus met de IBM cpus )??

Een tweedehands dual core g5 ( pre intel tijdperk ) kan je al scoren voor 1000 euro

Origineel geplaatst door the tall lad
Is het mogelijk om de huidige versie van logic 7 pro te draaien op de oude g5 ( dus met de IBM cpus )??

Een tweedehands dual core g5 ( pre intel tijdperk ) kan je al scoren voor 1000 euro

ik draaide op me single 1.8 G5 PPC met LogicPro 7.2.3, 72 in en outs via Motu PCI424 no sweat...
Alleen met de hedendaagse plugs als Massive en Nexus krijg je dan probs.

Ik verkoop hem zondag as voor een stuk minder dan de 1000 die jij noemt...

Deze!

Mac Pro aan een democratische prijs...

heel interessant ...dus binnenkort logic voor pc ?(wishfull thinking )

Ik weet wel dat de specificaties van de oudere g5 voldoende zijn om logic pro te draaien , maar ik bedoel of de nieuwe versie van logic ( dus gedeeltelijk herschreven voor intel cpu's)
probleemloos draait op een oudere g5...of moet je een oudere versie van logic 7 scoren ? ( dus pre intel tijdperk )

Hey getver het valt me net op dat ik al 5 jaar op dit forum rondzweef ....:D

Origineel geplaatst door the tall lad
heel interessant ...dus binnenkort logic voor pc ?(wishfull thinking )

Ik weet wel dat de specificaties van de oudere g5 voldoende zijn om logic pro te draaien , maar ik bedoel of de nieuwe versie van logic ( dus gedeeltelijk herschreven voor intel cpu's)
probleemloos draait op een oudere g5...of moet je een oudere versie van logic 7 scoren ? ( dus pre intel tijdperk )

Hey getver het valt me net op dat ik al 5 jaar op dit forum rondzweef ....:D
Ja tijd gaat soms snel...

Ik draaide op de ouwe G5 de UB versie 7.2 en hoger is volgens mij voor intel en PPC cpus.

De huidige versie van Logic is 'hybride' (Universal Binary) en dus geschikt voor PPC én Intel Macs.
Ik draai hier 7.2.2 Pro op een G4 Dual processor. Draait als een trein !
Een (dual) G5 of Intel Mac is dus sowieso okee.

Back