[Techno] Solid - Move for the light

doet ergens heel retro aan (en dat is oké trouwens). Die stem vond ik wel verrassend moet ik zeggen! Het hele nummer heeft een soort staccato feel door de korte repeterende geluidjes en dat heeft wel wat. De synthlijn met die langaanhoudende noten die je onder de vocal zet (en die ook doorgaat als de vocal alweer weg is), vind ik niet interessant. Hij moet er wel zitten, maar je moet echt iets aan dat geluid knutselen. Nu is het veel te statisch. Morgen zal ik 'm ook ff op mijn stereo luisteren (luister nu op de laptop en de kick komt niet echt door). Kan ik er misschien nog iets meer over zeggen. Ik vind 'm iig leuk!:okdan:

Ik vind het ook wel wat hebben! Je creativiteit met geluiden komt hier mooi naar voren. Vind de beats wat lomp voor zo''n soort track, maar dat is persoonlijk. Ik zou liever wat droge electro achtige beats willen horen met zo'n korte stabby kick. Ik kan me vinden in wat hazes zegt over die vocal. Een beetje Chorus erover zou geen kwaad kunnen, zodat ie mooi naar voren komt.
Dat 'ping' geluidje is gaaf! vind die zaagtand weer net wat minder, daar had ik een ander geluid voor gekozen, nu doet ie zo 'goedkoop' aan. Een andere, meer 'knagende' ;) zaagtand beter klinken denk ik.

Al met al is dit toch echt wel een lekkere track! Je moet vaker dingen doen in deze stijl!

De vraag die mij opkomt als ik dit hoor is: waar ligt de grens tussen retro en passé?

Ik denk dat er veel goeie elementen in deze track zitten, maar het is allemaal iets
te spartaans geproduceerd vind ik.

De hele track mag van mij wel wat levendiger, dikker en afgewerkter
(a la de progressive sounds van tegenwoordig) De strings vind ik ook nogal statisch
en de beat klinkt iets teveel 1997. Misschien iet met wat delaytjes doen hier en daar?

Maar nogmaals, er zitten zeker genoeg leuke elementen in de track!
Ik zou er nog even aan gaan sleutelen...

Thanks allemaal voor het luisteren.

Ik ben het wel met jullie eens dat deze track nogal retro klinkt.

Ik denk dat ik er nog een tweede versie van ga maken, die ik helemaal overhoop gooi. Met als basis weer de vocal.

Back