enkele kurzweil-vraagjes...

the captain

key-kieken
dag medemensen,
ik heb een tijd geleden een K2661 gekocht mét rom 3&4 :halleluja omdat mijn oude K2000 rare manieren
begon te krijgen zoals:flikkerend lcd-cherm,plots overgaan naar een andere 'program',maar het is vooral het onstemmen
die onhandelbaar is,hij springt namelijk automatisch over naar andere toonaarden,en meestal gaat dit samen met het flikkerende lcd-scherm,zelfs na enkele 'hard resets' is het probleem niet opgelost.
het ene moment doet hij normaal,maar meestal kan je er echt niks mee aanvangen.
weet iemand de oplossing voor mijn probleem?

volgende vraag:
op die ouwe K2000 kon ik (en nog steeds want dat werkt wél nog) een pong-spelletje spelen,ik vond dit soms wel handig tijdens de langere sound-check's, maar op de K2661 werkt dit blijkbaar niet meer,waarschijnlijk kan dit op de K2600 ook niet meer.
antwoorden zijn welkom.

ik dank u!!!

ja,het klonk als de goeie opslossing,ik heb de batterijen vervangen door drie nieuwe...
probleem is niet opgelost...

digimod:welke toestencombinatie gebruik je om bij pong te geraken op je K2600?

Press the MASTER button, then the UTIL soft button, then the ( ) empty space soft button and finally, the SETUP button. You will see "Welcome to the K2000 game!" Use your data wheel to move your "paddle" to meet the bouncing ball. When you're done, press the EXIT button several times to quit.

wat betreft het ontstemmen:
het is niet alleen het flikkerende schermpje maar het is me nu ook opgevallen dat de
pitch-bender niet normaal werkt en ik denk dat hier de oorzaak ligt...
omhoog werkt nog prima maar hij gaat nog maar een halve toon omlaag (bij normale toepassing).
het lijkt erop dat de neerwaartse pitch gehalveerd is...hoe los je dit op?

Je zou een reset naar de fabrieksinstelling kunnen proberen. Dit kun je doen door 1,2 en 3 ingedrukt te houden en dan het apparaat aan te zetten. Uiteraard ben je dan alles kwijt, behalve de default geluiden.

Als dat ook niet werkt... kurzweil bellen, ben ik bang.

TUURLIJK!!!!
WAARVOOR ANDERS?
nee,kvond het gewoon best amusant...maar wil me nu vooral concentreren op mijn oud hartediefje...
dat onstemmen dus...ik word er gewoon gek van,maar dat heb je nu eenmaal met hartediefjes...
:luv:

Het probleem van jouw K2000 ken ik wel.

Je interne voeding is versleten.
Soms geef deze soms net te weinig spanning, waardoor allerlei waardes verspringen.

Even wegbrengen is het advies, het is het wel waard.

wie kan dit dan herstellen?
een electricien ofzo?
ben niet van plan om hem naar de andere kant van de wereld te sturen....
als je me wat meer in detail kan vertellen is dat héél welkom.
:)

Origineel geplaatst door Digimod
Press the MASTER button, then the UTIL soft button, then the ( ) empty space soft button and finally, the SETUP button. You will see "Welcome to the K2000 game!" Use your data wheel to move your "paddle" to meet the bouncing ball. When you're done, press the EXIT button several times to quit.

inderdaad,had blijkbaar ergens een fout begaan...zou hier een highscore-contest voor bestaan?
:P

ik wacht nog steeds op een antwoord om mijn ouwe K2000 weer normaal te doen functioneren,anders maak ik
er een wanddecoratie van. :(

Origineel geplaatst door Progsounds
Hoe dan :o:

Ja Ik heb het, stom..dat ik het neit goed gelezen had. Ik twijfelde eerst aan de goede OS versie. Maar nu heb ik wat te doen als ik moet wachten. Wat een coole uitvinding!

:dubbel: Pong op je Kurzweil....

:erm: aan de andere kant: dat mag er óók wel op zitten voor die prijs..

na de thread:'synthesisers inside' bekeken te hebben heb ik het zot in mijn kop gekregen en heb
mijn K2000 uit elkaar gehaald en alle connectoren en andere bullS**T en flinke duw gegeven.
resultaat:HIJ WERKT WEER!!!!!
géén flikkerend scherm,onstemmen is ook verdwenen!! praise the lord!!!:halleluja
vraag,kan ik dit blijven vertrouwen?

Back