Beats

Toen het begon dacht ik "hey, hip hop". Nou valt er misschien best wel overheen te rappen, maar dat heeft 't niet per se nodig. Dikke biets idd! :okdan: Heeft wel wat van The Prodigy. Enige puntje van kritiek is dat het misschien niet helemaal van 2004 maar eerder van 1999 is.

hehehe... inderdaad, het klink als of het een 10 jaar geleden gemaakt is..
Misschien ben ik daar blijven hangen :-)

Ik maak eigenlijk elke keer als ik muziek maak een totaal ander soort nummer.
Dus ik maak ook house, rap beats, triphop en vanalles ;-)

PIE

vette shit! hier houd ik wel van!

een van de betere dingen die ik de laatste tijd op het sf heb gehoord...

:okdan:

Het klinkt inderdaad gedateerd (+- prodigy 1997 the fat of the land) MAAR....het is wel goed. Strakke beats en mooie synths, het funkt in ieder geval goed. Post es wat meer zou ik zeggen!

Echt gaaf dit!

Kun je er ook bij vertellen wat je aan apparatuur / software hebt gebruikt? Daar ben ik altijd wel benieuwd naar...

gedateerd?

Erg nutteloze term vind ik dat,of zoiets nu niet meer kan?
Gave track al het wel erg op the prodigy leunt,dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Maar daar in tegen,had ik liever deze track op het nieuwe prodigy album gehad:)

Origineel geplaatst door trash
gedateerd?

Erg nutteloze term vind ik dat,of zoiets nu niet meer kan?

Gedateerd wil niet zeggen dat het niet meer kan. Alleen aan sommige muziek hoor je gewoon dat het al van enige tijd terug is (bijv. rave muziek), terwijl andere dingen volledig tijdloos zijn. Ik vind Autechre's Tri Repetae (1995) vandaag de dag nog steeds niet gedateerd klinken, maar juist futuristisch :). Maar dit is geheel offtopic...de hier geposte track komt mij iets gedateerd over, maar blijft uiterst gaaf. :okdan:

Knap gedaan dit! Mooi de drums stereo in de mix.

"onzin dat iets niet meer zou kunnen" jatwerk van funkplaten uit de jaren '70 wordt weer wel getolereerd. "vreemd"

greetz Erik

Ok, hier is er nog een... beetje brak uitgemixed:
Het leuke hiervan is dat ik ALLEEN Native Instruments Kontakt heb gebruikt als instrument.
Alles geluiden zijn kleine fragmenten gesampled van de radio.
Dat wil niet zeggen dat ik hele (drum)loops heb gebruikt, maar allemaal stukjes van ~1 sec.
Lekker knippen en plakken dus :-)

http://www.e-phonic.com/mp3/files/PI 2004/PI_-_RADIO_TUNING.mp3

Kun je er ook bij vertellen wat je aan apparatuur / software hebt gebruikt? Daar ben ik altijd wel benieuwd naar...

Ik gebruik:

- Cubase SX
- NativeInstruments Pro53
- NativeInstruments Kontakt
- UAD-1 voor effecten en compressie
- Een zooi gratis plugins

Dat is het wel zo'n beetje... ik hou van een simpele setup.
En ik mis echt niets, dat komt ook om dat ik Kontakt voor VEEL dingen gebruik.
Te veel instrumenten werkt voor mij niet op een of andere manier.

PIE

beide tracks klinken erg vet!

very nice! leuk dat je dus ook wat doet met je plugs :) hehe

Ik vind errug ok klinken. Gedateerd? Geschmateerd!
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe een track klinkt die JIJ met drumatic gemaakt hebt.

Radio Tuning is helemaal :okdan:. Een soort Prefuse 73 meest Akufen en het klinkt erg swingend en hip. Ontzettend leuk en goed knip-en plak-werk, helemaal mijn ding.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe een track klinkt die JIJ met drumatic gemaakt hebt.

In al m'n track zit ie wel ergens :-)
Die 808 kick in 'radio tuning' is Drumatic.
Meestal gebruikt ik hem om drums mee le 'layeren'.

PIE

Die tweede track is meer mijn ding. Lijkt op de beste momenten op Prefuse 73, en dat vind ik dope. Als je d'r nog meer 'n knip-en-plak-hiphop track had gemaakt had ik het persoonlijk nog lekkerder gevonden, maar dan wordt het wel heel erg Prefuse.

En alles gesampled van de RADIO... Cool.

Back