Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In die tijd etste ik zelf mijn boards zelf, stuk goedkoop board kopen en met watervaste stift overtekenen op het board en een badje met etsmiddel gooien

Origineel geplaatst door da goose
Voor degene die de SSL met led GR gaan maken, let ff goed op de de + en - op het ssl switchboard omgedraaid zijn, de + is de - en de - is de +, anders heb je 2x een massa naar je board en dat werkt niet kan ik uit ervaring vertellen![]()
Check dit topic ook ff voor de verandere weerstandswaarden: linkje
Origineel geplaatst door radiance
Volgens mij is er niets omgedraait.
De + en de - op het switchboard zijn bedoeld voor het aansluiten van een DC meter (dus geen VU). De meter output is de - ,en de + van de meter gaat naar de massa. Bij een Led meter gebruik je alleen de - omdat je al massa hebt van de stroomvoorziening. Zou je ook de + van de meter aansluiten op het led board dan krijg je een groundloop. Check het schema maar.....

Origineel geplaatst door da goose
toe maar! 6 stuks... is dat niet wat veel?![]()
Ik heb hier nog 2 lege baords liggen, ga er nog eentje voor mezelf bouwen en de derde zie ik wel.. vind 1 al genoeg maar is ook wel weer leuk
trouwens... ga je een on board trafo gebruiken? anders zit namelijk je brugcel verkeerd.
Ik zou trouwens ook ff een IC voetje in tweeen knippen voor je VCA's, kan wel zo handig zijn, je weet het nooit..
Ik hoop dat solderen nog lukt zo nu je alle parts er al in hebt zitten trouwens, ik vind het zelf altijd makkelijker om eerst alle weerstanden en alle 'plat op het board parts' te solderen en daarna de wat hogere parts zoals elco's etc.
Origineel geplaatst door radiance
Heel mooi!
Let wel even op dat de moer waarmee de toroid transformer vast zit niet de bovenplaat raakt zodat die contact maakt.
Als die dat wel zou doen dan vormd de moer samen met het chassis één grote "winding" rond de transformer met alle gevolgen van dien....