Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Origineel geplaatst door Hazes
't vordert langzaam...

attachment.php

Waaro heb u die knoppen vandaan?

Zojuist heeft mijn 2e SSL een nieuw board gekregen met 2 originele uit een SSL tafel gesloopte VCA sectie met ipv 2x een VCA nu 16(!)x een VCA (thanks Radiance!)
Hij klinkt nu net wat voller en warmer en als het goed is nog iets stiller, hoewel ik al niet had te klagen want stil was ie al..
Officieel moet je ook de distortion afstellen nu maar ik meet nagenoeg geen verschil met afstellen, komt vnl. door de de 8 VCA's per kanaal die dit cancellen als het goed is.

Ik heb wel gelijk een unitygain adjustment mod gedaan, standaard zitten er 15k's on board en als je die 27k maakt heb je unity gain maar dat is nooit helemaal het geval, zeker niet voor L/R door afwijkingen in componenten.
Dat heb ik dus anders aangepakt, ik heb een 50k multiturn in serie met de 15k weerstand gezet zodat je per kanaal de unitygain heel precies kan afstellen zodat links en rechts EXACT gelijk zijn, er zat bij mij ook een miniem verschil tussen L/R.
Door er een 1khz doorheen te sturen en dan met een analyzer te meten kun je ze precies gelijk zetten.

OK, foto's van de VCA's on board :maffia:

21.jpg

22.jpg

Officieel moet je ook de distortion afstellen nu maar ik meet nagenoeg geen verschil met afstellen, komt vnl. door de de 8 VCA's per kanaal die dit cancellen als het goed is.

Hoe heb je dat gemeten? Gewoon een sinus door de gssl en dan je scoop in?
En je zag geen distortion zoals ik in deze thread zag?

http://www.prodigy-pro.com/forum/viewtopic.php?t=21315&sid=fad61ba30827ac5b1743a2c5868b411b

Ook niet als je aan de trimmer draait? Raar, mischien zitten er wel pre trimmed vca's op dat board :frons:

Voor alle zelfbouwers hier een online store die wel ok-je cases heeft. En echt niet duur dus...

http://www.modushop.biz/

Ga er binnenkort wat bestellen. Enig nadeel zijn de hoge verzendkosten.

Ey! Bedankt voor de link :) Zoek nog n case voor een ander project en deze zien er erg goed uit! Nog niet zeker of t deze gaat worden, maar iig een kanshebber ;)

Hoe heb je dat gemeten? Gewoon een sinus door de gssl en dan je scoop in?
En je zag geen distortion zoals ik in deze thread zag?

http://www.prodigy-pro.com/forum/viewtopic.php?t=21315&sid=fad61ba30827ac5b1743a2c5868b411b

Ook niet als je aan de trimmer draait? Raar, mischien zitten er wel pre trimmed vca's op dat board :frons:

OK, dat ga ik dan nog proberen, heb het niet met mijn scooop gedaan maar met een frequentie analyzer, zag alleen wel de harmonischen, denk dat ik die is ga filteren en dan nog eens kijken.
Draaien aan de trimmer gaf geen resultaat in ieder geval, op gehoor en op de analyzer niet.
Dat met een inverted signaal en dan cancellen zeg maar is wel goed ja, ga ik zeker proberen, ook wel leerzaam zo te zien, toch ook maar met mijn scoop aan de gang van de week! :kroon:

Ik heb ff een plaatje gepikt van Jeffrey want ik zoek me gek naar die mooie connectors die erop zitten. Heeft iemand een part nummer van die dingen? Jeffrey zelf misschien? :engel:

Thx!

Frank

Attachments

• ssl02.jpg
    ssl02.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 101
Zijn molex connectors, koop ze altijd bij RS, moet je de 2,54mm pitch versie hebben, let dan wel ff op dat je de contacten ook los besteld.
Is wel ff wennen aan het begin om de stekkertjes eraan te knijpen`maar daar word je vanzelf handig in :)
Als je bij RS op molex zoekt vind je zel vanzelf, anders moet je ff laten weten, zoek ik thuis ff partnummers op.
Je hebt dus voor de SSL 5 pins (2x) 10 pins (1x of 2x als je ook op swichtboard wilt) en 3 pins (1x voeding) nodig.
De contacten gaan per zakje van 50 of 100 geloof ik.

1 x Sifam director 14PPM € 115,= netto per stuk excl. B.T.W. bij eParts!

Zeker inflatie compensatie.... ik denk dat het een LED GR board gaat worden :(

Iemand in voor een GR board groupbuy??
Laat me het dan z.s.m. weten...

http://www.picocompressor.com/picocomp/grmeter.htm

Ik heb er nog wel eentje nodig, als je alleen die boards gaat bestellen vraag dan of ie ze met de gewone post stuurt IPV met track & trace, ik heb al 2x extra invoer betaald en 1x niet toen hij het gewoon als post stuurde, doet Wayne wel :)

Zojuist heeft mijn 2e SSL een nieuw board gekregen met 2 originele uit een SSL tafel gesloopte VCA sectie met ipv 2x een VCA nu 16(!)x een VCA (thanks Radiance!)
Hij klinkt nu net wat voller en warmer en als het goed is nog iets stiller, hoewel ik al niet had te klagen want stil was ie al..

Ik heb wel gelijk een unitygain adjustment mod gedaan, standaard zitten er 15k's on board en als je die 27k maakt heb je unity gain maar dat is nooit helemaal het geval, zeker niet voor L/R door afwijkingen in componenten.
Dat heb ik dus anders aangepakt, ik heb een 50k multiturn in serie met de 15k weerstand gezet zodat je per kanaal de unitygain heel precies kan afstellen zodat links en rechts EXACT gelijk zijn, er zat bij mij ook een miniem verschil tussen L/R.
Door er een 1khz doorheen te sturen en dan met een analyzer te meten kun je ze precies gelijk zetten.

OK, foto's van de VCA's on board :maffia:

21.jpg

22.jpg

waar heb je die mooie gekleurde bandkabels vandaan??? en ik ben wel beniuwd naar de partnummers van RS, h

Bericht door een moderator:
Off-topic verwijderd. Verkoop hebben we een ander deel van het forum voor :W

Back