Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Oke ik zie nu op het control pcbtje dat de onderste soldeereilantjes voor de potmeters zijn door verbonden. Deze zullen dan wel de 0 Ohm moeten krijgen als de potmeters in nul stand staan neem ik aan.

Lijkt me ook meest logisch want op de 0 stand sturen ze op 48 kohm terug naar het main bord. zet ik de makeupgain voluit stuurt hij 0 ohm uit naar het mainboard. kan ze altijd nog wel wisselen.

Nu nog wachten tot ik 3 maal dbx vcatjes heb en nog 1 maal 3m9 weestand.

Toevallig iemand die een adresje weet om dbx of that vcatjes te bestellen?

Oke afgezien van de behuizing, gain reductie meter en de vca's is hij al helemaal klaar.

Heb een nette +15,18 v rail en -15,15 rail.
Een iets mindere +12,67 en -11,93 rail, kijken wat daar nog aan te doen is.

Heb de potmeters zolang even op een lullig kartonnetje gezet. Heb meteen een lullig simpel rode led mod verzonnen die brand als de compressor in bypass staat, geniaal :D

Nu nog wachten op de VCA'tjes, heb er meteen maar 15 besteld. Ik heb de trimable genomen want de distortion die je dus niet wil, zou best een lekkere sound geven volgens de beste man van gyraf zelf. Aangezien ik nogal veel distortion gebruik ga ik in elk geval 1 versie maken waar ik juist wel gebruik maak van die distortion.
Dat zeggende, is er nog een manier om 1 potmeter (stereo potmeter) te gebruiken voor het trimmen van bijde vca's voor links en rechts IVM stereo?
Met andere woorden, ik trim op beide vca's met de trimmers op de pcb teveel distortion, vervolgens gooi ik er een stereo pot in serie tussen die ik op het frontpaneel monteer zodat ik van clean naar distortion kan gaan. Zou dit mogelijk zijn?

Heb wel de smaak te pakken, erg leuk dit en geeft veel voldoening! Ga zeker meer projectjes doen.

Fotootje van mijn nieuwe werkplekje met clone in de studio, nu nog azen op een mooie oscilloscoop.

attachment.php

Attachments

• ssl clone.jpg
    ssl clone.jpg
    51,7 KB · Bekeken: 87
Zijn er nog meer mensen die een meter willen bestellen?

Voor 1 GR meter van 25 dollar betaal ik 35 dollar verzendkosten, niet zo zin in. Of zijn er nog andere webshops die GR meters hebben?

Nou vandaag kwamen de vcatjes binnen dus kon meteen testen. Hij is klaar en alles werkt gek genoeg meteen, gelukje denk ik :D Heb even een vu metertje gebruikt om te testen.

Heb tijdelijk het meegeleverde front paneel gebruikt om plaatsing te testen, panel ben ik nog mee bezig in Schaeffer, lukt mooi alleen ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik op een makkelijke manier een schaal verdeling kan maken in dat programma.

Nu alles nog netjes maken, vastzetten en gaten maken op de achterkant. Heb een verkeerde keuze gemaakt om te kiezen voor kabel met harde kern, is niet te orderen en het breekt snel. Ga dit denk ik opnieuw bekabelen met kabel met zachte kern zodat het ook netjes te bundelen is. Verder heb ik de pcb board voeding eraf gehaald en een ringkern trafo erin gezet.

Pots voor de sidechain en wet,n blend mods zitten er ook al op. Onder de meter Tumble switches met leds voor bypass, meter range, en distortion.
attachment.php

vcatjes binnen gekomen, goed voor 5 ssl's.
attachment.php

front panel design tot nu toe,
attachment.php

Attachments

• DSC_0013.jpg
    DSC_0013.jpg
    73,6 KB · Bekeken: 90
  • DSC_0012.jpg
    DSC_0012.jpg
    59,2 KB · Bekeken: 93
  • frontjpg2.bmp
    450,1 KB · Bekeken: 96
Tof dat het zo relaxed gaat.......persoonlijk zal ik geen rood nemen.
Er is hier vast wel iemand die je kan helpen aan een schaalverdeling.

Ja kleur vond ik moeilijk, wou het stuk om de meter en tumbles blank (aluminium) houden, als ik het hele front paneel blank houd komt hij niet mooi uit.

Ik neem aan dat het niet echt rood is, maar rood alluminium leek mij wel mooi. Zo rood gespoten vind ik inderdaad ook niet mooi. Verder hebben ze niet bijzonder veel keus in kleur.

Hey lekker bezig!

Hier is een kleine Java applicatie waarmee je een schaalverdeling voor rondom je knoppen kan kamen.
Het programmaatje poept HPGL uit en dat kan je weer importeren in het standaard frontdesign programmaatje van Schaeffer.

Ik weet helaas niet meer wie ik als bron moet bedanken. Ben er zelf namelijk ooit door een ander SF lid op geattendeerd.
http://members.home.nl/matthijsblom/jskala_english.jar

Succes ermee!

Ja kleur vond ik moeilijk, wou het stuk om de meter en tumbles blank (aluminium) houden, als ik het hele front paneel blank houd komt hij niet mooi uit.

Ik neem aan dat het niet echt rood is, maar rood alluminium leek mij wel mooi. Zo rood gespoten vind ik inderdaad ook niet mooi. Verder hebben ze niet bijzonder veel keus in kleur.

Word een prijzig paneeltje denk ik....

Hey lekker bezig!

Hier is een kleine Java applicatie waarmee je een schaalverdeling voor rondom je knoppen kan kamen.

He bedankt! kan ik mooi mee aan de slag,

En Radiance, paneeltje zit nu op Total: 79,64 € (edit 94,77 inclusief btw) Inderdaad wel prijzig maar het tikt zoiezo al snel aan ook al houd ik het simpel.

schema komt van een forum. zit nu op een verjaardag, zal zodra ik tijd heb even kijken waar ik hem vandaan heb. ben er ook nog niet zeker over of ik hem mee neem in het frontpaneel. maar zit een beetje met de knoppen, 3 knoppen word lastig plaatsen aan de rechterkant van de meter. de eigen verzonnen distortion mod valt een beetje tegen. de trimmers sturen tussen15- of 15+ uit dus had een schema gemaakt met een extra stereo pot en schakelaar en weerstanden om het regelbereik te verkleinen en te verschuiven naar wens (nu op 5- en 5+). maar op gehoor doen de originele pcb trimmers al weinig helaas. en ik heb er nu de c kwaliteit vca inzitten met hoogste thd. de b en a zullen dus niet meer vervorming geven. ga de pcb pots nog trimmen zodra ik een oscilloscoop heb, iemand nog een idee om mijn distortion mod op te voeren?

btw bedankt sunny! uiteindelijke kleuren is toch,altijd anders in gedachten. zo word het nog moeilijker kiezen. denk toch rood of alles blank maar dan hoef ik ook niet rond de meter te vrezen en dat vind ik juist net gaaf dat dat uitspringt.

wil nog meer dingen gaan bouwen en alles in de zelfde stijl. volgende project denk ik een A amp met keuze uit 2 inputs en 3 paar outputs voor de monitoren. vu meters heb ik al, iemand nmg tips?

oh en als ik er nog aan toe mag voegen. kijk uit want ik heb me een stuk op me klote gekregen van me vriendin, ik was te veel in de studio bezig haha! terwijl zij me juist aanspoorde om er eens wat mee te doen omdat ik er te weinig mee deed.

He bedankt! kan ik mooi mee aan de slag,

En Radiance, paneeltje zit nu op Total: 79,64 € (edit 94,77 inclusief btw) Inderdaad wel prijzig maar het tikt zoiezo al snel aan ook al houd ik het simpel.
Waar je ook ff naar kan kijken is de lettertypes, die schelen best wel veel in prijs.
Maak een panel op met alle lettertypes, zelfde maat, zelfde text en kijk dan in de prijs het verschil.
Zitten een paar lettertypes tussen die op de een of andere manier best wel een stuk duurder zijn, weet niet waarom.

Back