Fagot en Hobo samples?

Ensemble

Ouwe rot
Hallo dames en heren,

Zijn er nog lieden onder u die mij aan sammples van bovengenoemde instrumenten kunnen helpen?

Ik wil ze gaan gebruiken in mijn exs24 soft sampler.

Eventuele tips waar ik het best kan gaan zoeken zijn ook welkom.

Na het zien van Andre's afscheid in de Arena zit ik in een treurige, weemoedige, dramatische, verslagen sfeer en wil dit op de een of andere manier met deze instrumenten wegspelen:peukie:

Hmmm. Misschien een leuk alternatief om een groot orkest op te zoeken in de buurt en es tijdens een repetitie met een minidisc wat op te nemen?
Verder heb ik zo geen idee? Wat zegt Altavista?

-C-

Of een muziekschool in de buurt?

Ken je niemand die van klassieke muziek houdt en een hoop cd'tjes heeft met kamermuziek of zo? Zit nog wel 'ns iets op met deze instrumenten...

engelse en amerikaanse...

engelse en amerikaanse...

ik zou eerst ns uitzoeken hoe de amerikanen/engelsen de fagot en de hobo noemen, daarop kun je beter zoeken , ben er namelijk niet zeker van dat ze dezelfde namen gebruiken...

hobo is in ieder geval "reed" in het engels. er zit een hele mooie op het orchestral board van roland voor de jv/xp-serie.

"reed" is eigenlijk 'riet'
de echte namen zijn:
hobo = oboe
fagot = bassoon

en inderdaad, deze dingen zitten toch in zowat elke rompler in.

't is dat ik nu pas ben gaan opzoeken wat bassoon en oboe feitelijk betekenen :o:

Ik heb zo'n vermoeden dat Ensemble niet graag 265eur zal willen neertellen voor een hobootje.

Origineel geplaatst door hermax
Ik heb zo'n vermoeden dat Ensemble niet graag 265eur zal willen neertellen voor een hobootje.
Die kans is er, maar ik dacht ik schotel hem de best gesampelde oboe tot nu toe toch maar voor. ;)

* Voor de goede orde, je krijgt trouwens meer dan een oboe voor die prijs, namelijk ook een english horn en een Eb clarinet. :)

Origineel geplaatst door Sovereign
Die kans is er, maar ik dacht ik schotel hem de best gesampelde oboe tot nu toe toch maar voor. ;)

* Voor de goede orde, je krijgt trouwens meer dan een oboe voor die prijs, namelijk ook een english horn en een Eb clarinet. :)

koop je voor 265euro niet beter een échte oboe en ga je zelfs iets spelen :)

Origineel geplaatst door the captain
Volgens mij heb je voor 1000 euro nog niet eens een fatsoenlijke oboe. Laat staan een engelse hoorn (behoort ook tot de oboe familie) en een Eb klarinet. :D

Dit zijn trouwens normale prijzen voor sample libraries in deze klasse. ;)

Origineel geplaatst door the captain

Je bent bij de prijs een 0 vergeten :)

Heren,

Allemaal bedankt!

Ik ben erg onder de indruk van die Vienna Symphonic library!

Ik zal er idd wel nog even over moeten slapen om het nu direct aan te schaffen maar de verleiding is iig erg groot!

Dank voor jullie reacties!

Semble

:okdan:

Je kunt ook eens kijken naar de Advanced Orchestra library van Peter Siedlaczek, is ook erg goed en wat meer betaalbaar.

De Vienna Symphonic Library is volgens mij op dit moment de top. Ik heb er wel eens het een en ander van beluisterd, klinkt echt super realistisch! (tip: bij Morel Muziek hebben ze de hele collectie op een PC staan om uit te proberen)

Back