Eerste indruk SF update

Ik merk vooral dat ie traag wordt als ik ingelogd ben, normaal log ik nooit in als ik niets hoef te posten.
Viel me gelijk op. Moet wel even wennen aan die blauwe zijkanten trouwens...

Dat klopt op zich wel. Als je bent ingelogd wordt op de frontpage blok samengesteld dat jouw abonnementen toont. Dat zoeken kost even wat tijd, maar zou al veel sneller moeten gaan dan afgelopen vrijdag. Als je niet bent ingelogd, wordt er voor het vullen van dat blok een standaard search gedaan, die per definitie sneller is.

Raar met een update, handigen dingen verwijderen. Peiltje was echt handig. Frontpage is ook shit. Rubriek nieuws. Was prima zo als het was. Nieuwe kleuren zijn ook niet mooi/ nieuwe Logo is wel mooi. Was ook eigenlijk al mooi. Denk beter dat ze die update uit hadden moet stellen met minder goed weer. Nu het is vernieuwd kijk niet meer zo veel syntforum. Onoverzichtelijk geworden. Frontge zoals het was graag ff terug zetten en dan rechts ook dioe twee rubrieken.

Volledig eens. Het logo trouwens vind ik niet mooi, het klopt (typo)grafisch voor geen meter en krijg er kromme tenen van.
Minder overzichtelijk (pardon ik bedoel: totaal niet overzichtelijk :D ) is het zeker.

Raar met een update, handige dingen verwijderen. Pijltje was echt handig. Frontpage is ook shit. Rubriek nieuws. Was prima zo als het was. Denk beter dat ze die update uit hadden moet stellen met minder goed weer. Nu het is vernieuwd kijk niet meer zo veel syntforum. Onoverzichtelijk geworden. Frontpage zoals het was graag terug zetten en dan rechts ook die twee rubrieken.

Mee eens,
Het overzicht van nieuwe berichten, was voor mij altijd een beginpunt van nieuwe dingen lezen. Nu staan er alleen berichten uit de nieuws-rubriek. En
'berichten van vandaag' is erg onoverzichtelijk.

Ik moest héél hard zoeken naar waar ik moest inloggen (desktop), valt totaal niet op.
Zit dus helemaal boven in beeld in een balk die dezelfde kleur heeft als mijn browserwindow.

Hebben jullie wel php 7 draaien op de server? Als je dit nog op php 5 draait dan verklaart dat een hoop qua snelheid.

Ja, we hebben 7.1 draaien.

Raar met een update, handigen dingen verwijderen. Peiltje was echt handig. Frontpage is ook shit. Rubriek nieuws. Was prima zo als het was. Nieuwe kleuren zijn ook niet mooi/ nieuwe Logo is wel mooi. Was ook eigenlijk al mooi. Denk beter dat ze die update uit hadden moet stellen met minder goed weer. Nu het is vernieuwd kijk niet meer zo veel syntforum. Onoverzichtelijk geworden. Frontge zoals het was graag ff terug zetten en dan rechts ook dioe twee rubrieken.

Volledig eens. Het logo trouwens vind ik niet mooi, het klopt (typo)grafisch voor geen meter en krijg er kromme tenen van.
Minder overzichtelijk (pardon ik bedoel: totaal niet overzichtelijk :D ) is het zeker.

Mee eens,
Het overzicht van nieuwe berichten, was voor mij altijd een beginpunt van nieuwe dingen lezen. Nu staan er alleen berichten uit de nieuws-rubriek. En
'berichten van vandaag' is erg onoverzichtelijk.

Elke verandering brengt weerstand met zich mee. Er zijn geen handige zaken bewust verwijderd. We zijn gebonden aan de mogelijkheden die de nieuwe software met zich meebrengt. Wat wel een bewuste keuze is geweest, is om niets in de code van de software zelf te veranderen. Als we dat wel zouden doen, hebben we bij elke minor update een groot probleem. In het oude forum zat een aantal extra opties die via hacks beschikbaar waren gesteld. De meeste van deze hacks zijn voor de nieuwe software niet beschikbaar. En als dat wel zo zou zijn, hadden we zeer waarschijnlijk de keuze gemaakt om deze niet te installeren, vanwege voornoemde reden.

De weerstand die nu wordt gevoeld, zal na een tijdje verdwijnen. Ik spreek uit ervaring. Ook de mensen die zich in hun vrije tijd hebben bezig gehouden met de voorbereiding en uitvoering van de upgrade hebben deze weerstand en frustratie soms gevoeld. Houd er rekening mee dat wij ook gebruikers van het forum zijn. Elke keuze is gemaakt met de ervaring van de gebruiker in het achterhoofd.

Opmerkingen over het logo en over kleuren zijn van harte welkom, maar daar gaan we niets aan veranderen (ah, misschien het logo, over een tijdje :)).

De tab die we in de oude omgeving zagen met Nieuwe Berichten, was voor mij ook altijd het uitgangspunt. Bovenaan een mooi overzicht van de threads waarin nieuwe berichten waren gepost sinds mijn laatste bezoek, met daaronder een overzicht van de andere threads die ongelezen berichten bevatten. Ja, dat was een mooie optie, maar alleen via een aanpassing van de software beschikbaar. Ik mis deze optie ook. En ook voor mij zal het wennen zijn om zonder die optie het forum te gebruiken. Met Berichten van vandaag" kom ik echter al een heel eind. Zodra je begint te snappen hoe deze pagina is opgebouwd, lijkt hij ineens heel erg op de oude optie "Nieuwe berichten".

Ik zou je willen aanmoedigen gewoon lekker het forum te gaan gebruiken en te wennen aan de veranderingen.

Laatst gewijzigd:
Schijf je hem nog een keer ;-)

Als zo kijk naar de berg reacties op die update. Is het niet echt een super succes. Ben benieuwd of de hoofd pagina nog terug gezet gaat worden naar het oude model.

Daar heb ik geen zin meer in.

Blijkbaar kunnen de moderators niet tegen gefundeerd kritiek.

Voor zoiets hebben ze een woord bedacht, namelijk SENCUUR

Veel succes met dit forum verder!

Ik vind het allemaal heel goed voor op zo'n korte tijd een overstap naar andere software uit te voeren.
Sommigen vergeten hoeveel werk daarin kruipt en willen alles op 123 perfect, het heeft gewoon even tijd nodig en gaandeweg komt alles op punt.( heb het nog gezien bij andere fora). Bovendien je kan niet eeuwig op ouwe meuk blijven draaien.
We mogen wat meer dankbaar zijn voor de investering SF gedaan heeft en het vele werk dat erin gestoken is. De bugs zullen gaandeweg wel opgelost worden.
Dus van mijn kant, bedankt SF-crew!

Dat kan allemaal best zo zijn, maar is nog geen reden om iemands reactie te verwijderen.

Dat websites mee moeten gaan met de technologische ontwikkelingen snap ik ook wel en dat hierdoor nieuwe mogelijkheden ontstaan en oude mogelijkheden komen te vervallen is ook logisch.

Maar als dat is alles ten koste van de leesbaarheid gaat en daarmee het gebruiksgemak, dan lijkt mijn commentaar zeer legitiem.

Waar is mijn reactie gebleven? Ik zie hem niet meer terug!

Daar heb ik geen zin meer in.

Blijkbaar kunnen de moderators niet tegen gefundeerd kritiek.

Voor zoiets hebben ze een woord bedacht, namelijk SENCUUR

Veel succes met dit forum verder!

Calm down Klaas. Je reactie staat hier. Zoals ik in een ander draadje had gevraagd, wil ik graag dat voor elk item een eigen draadje wordt aangemaakt. Deze draad heb ik uit elkaar getrokken en per item teruggeplaatst in het Feedback Upgrade subforum. Jouw post had betrekking op de layout van de marktplaats. Die post bestaat gewoon en staat nu op de goede plek. Er staat ook tekst en uitleg bij over het gebruik van de marktplaats knoppen op de frontpage.

Schijf je hem nog een keer ;-)

Als zo kijk naar de berg reacties op die update. Is het niet echt een super succes. Ben benieuwd of de hoofd pagina nog terug gezet gaat worden naar het oude model.

Er zijn veel reacties die betrekking op het gebruik van het forum. De reacties die ik gelezen zijn overwegend positief. En daar zijn wij erg blij mee.

Ik zie geen enkele aanleiding om de frontpage terug te zetten naar het oude model, mocht daar technisch uberhaupt al een mogelijkheid voor zijn. Ja, een nieuwe omgeving is altijd even wennen. Dat was het 9 jaar geleden na een grote update ook.

Mocht je fundamentele zaken tegenkomen die opgelost moeten worden, dan horen we dat natuurlijk graag.

Ik ben er tot op heden niet kapot van. Waar ik eigenlijk wat tweaks nodig had op het oude forum (grotere knoppen met name) om het ook op mobiel prettig te kunnen gebruiken heb ik nu een site die duidelijk traag laadt en waarbij getnew niet meer werkt. Ik snap ook wel dat het niet zo simpel is allemaal maar de performance is hopelijk nogvwel een aandachtspunt.

alsof de db geen indexes heeft en alle plaatjes van de zelfde machine af geladen worden

Bij mij is het forum - ook met smartphone - duidelijk sneller geworden. :)
Omdat men er nog mee bezig is heb ik me in eventuele issues nog niet zo verdiept. Ik wacht het eerst even rustig af alvorens met eventuele op- en aanmerkingen te komen.

Ik begin er ook langzaam aan te wennen, en dat is heeeeeel wat voor de conservatieve man als ik ben.. :)
Maar zonder gekheid, het is allemaal zo erg nog niet, heeft zn tijd nodig enzo. Vergeet ook niet dat de oude SF al 19 jaar oid zo was als het was. Inmiddels zijn alle andere forums en sites op het inet al gemoderniseerd, dus het was een kwestie van tijd..

Mijn eerste indruk: voornamelijk positief. Ik vind de nieuwe look een grote verbetering en het is prettig dat het ook op mobiel nu eindelijk goed werkt. Wel merk ik dat de performance beduidend minder is, het forum is een stuk trager. Ook mis ik nog wat dingetjes, ik zou bijvoorbeeld graag naar 'first new post' gaan als ik op een topic in de lijst klik in plaats van naar de eerste post. Het icoontje waar dit vroeger mee kon lijkt er ook niet meer te zijn. Ik hoop dat de performance dingetjes voornamelijk kinderziektes zijn en dat die snel opgelost zijn. Wat betreft andere dingen, hopelijk kunnen die later alsnog toegevoegd worden. Het is in elk geval prettig op een forum te zitten dat meer thuis lijkt te horen in 2018 dan in 2008.

Much respect to the SF crew,, Zo'n site updaten is superspannend... tegen het enge aan. Wat linkt er nog goed, wat klapt er in elkaar qua html?
De site is nog wennen... Maar da's altijd zo.. Ik neem aan dat het wel goed komt allemaal, dit is mijn favo muziekproductie site met goede moderatie en daardoor een volwassen chille sfeer...

Een paar snelle opmerkingen:
- het logo is erg groot, het maakt ook de top header onnodig hoog qua ruimte. Logo's tegenwoordig zijn klein, kijk eens naar Uber of Airbnb..
- de homepage zou een etalage moeten zijn waar mensen binnenkomen.. een kort overzicht van al het moois op de site
- de slider (carousel) staat nu in de rechter kolom.. en toont dus klein. Ook is er geen lekker beeld te zien. jammer..
- er mag wel wat meer grafisch beeld op de site... iets meer eye candy..

't Is ff wennen, maar komt goed.

zeg, mag er niet iets meer frivoliteit in de look & feel van het forum? ik krijg er nogal een zakelijk gevoel bij... en dat gevoel krijg ik toch niet als het om synths gaat. Klein ideetje:

synthforumbanner.png

Back