[ambient]soundscape-achtige : iets wat je niet van Prime verwacht!

Klinkt alsof je synth een grote beurt moet :D

Niet lullig bedoeld, maar de track zegt/ doet me niets..

Origineel geplaatst door joep
Klinkt alsof je synth een grote beurt moet :D

Niet lullig bedoeld, maar de track zegt/ doet me niets..

maar dit zeg je neit omdat ik jou nummer popiejopieachtigesupercommerciele top 40 dance noem?

;) haha, nee hoor, kritiek kan ik wel hebben.
Ik zeg het omdat ik je track niet zo goed vind, geen structuur, op en afbouw....
het komt op mij over als wat gereutel waar je nar 1,5 minuut wel flauw van bent.

Groet,
Arjen:)

@ D Prime :

Trance is meer jouw stijl, dit klinkt eerlijk gezegd als een paar akkoorden spelen met een preset...
Misschien als je het geheel 2 oktaven naar beneden transponeert met galm en stereo-delay ???

Origineel geplaatst door Bass
@ D Prime :

Trance is meer jouw stijl, dit klinkt eerlijk gezegd als een paar akkoorden spelen met een preset...
Misschien als je het geheel 2 oktaven naar beneden transponeert met galm en stereo-delay ???

goed, ik ben de eerste die toegeeft dat ik dit in een half uurtje heb opgenomen door zelf wat in te spelen,

maar begin me niet over pre-sets ja..

hier heb ik dus wel eventjes op gezeten..

uiteraard mist dit enige vorm van een muziekje, daarom is t ook een soundscape, maar aangezien er hier zoveel wazige soundscapes gepost worden die iedereen de hemel in prijst, dacht ik, hey, ik heb nu een vet geluid gemaakt, even wat mee klooien..

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
hey, ik heb nu een vet geluid gemaakt, even wat mee klooien..

Dat is het hem juist, het is dus geen 'vet' geluid....er moet meer detuning en of effecten overheen, of een bastoon eronder nog...

:biertje:

Dat is het hem juist, het is dus geen 'vet' geluid....er moet meer detuning en of effecten overheen, of een bastoon eronder nog...

:biertje:

Dat is t em nou juist: JIJ VINDT...

Ik beluister het niet als track (want dan is het inderdaad te eentonig), maar gewoon als geluid. En dan vind ik het helemaal niet slecht klinken. De faser doet goed z'n werk (is dat de standaard faser uit de CS6X?) en de 2de OSC met lfo brengt wat variatie. Ik zou dit geluid best kunnen gebruiken als intro in een newage song of aals achtergrond bij één of andere documentaire.

Gevaar bij zulke soundscapes is dat het erg smaakgebonden is en daar waar je bij een song nog kan teruggrijpen naar structuur, contrasten en zo meer, moet je het hier echt hebben van het geluid. De één houdt er wel van, de andere absoluut niet ... dus te erg smaakgebonden.

In ieder geval hou ik er wel van, voor wat het je waard is ;)

:doei:

He man,

Ik vindtt het wel een MOOI geluid, maar niet VET

He man,

Ik vindtt het wel een MOOI geluid, maar niet VET

ow sorry, je bedoelt dus DIK, ik ben meer van de generatie waarbij VET hetzelfde is als MOOI zegmaar :D

ik denk dat ik dit geluid nog wel ga gebruiken in een echte track, maar dat wordt dan geen ambient :D

MOOI = De beroemde Jarre pad in Oxygene/ Enigma tapijten

VET = 3 Memorymoog zaagtanden enigszins gedetuned

Tja dit is inderdaad even pielen op je syntehsizer . Zoals ik standaard elke avond even doe een beetje aan de knoppen pielen. Zitten wel aardige geluiden tussen dat hoge 1.40 vind ik wel mooi.
Die LFO heeft overwerk geloof ik.
Iets meer structuur zou mooi zijn.

geloven jullie me als ik zeg dat t hart van dit geluid een arpegiator is>?

althans, het werd ineens heel anders toen em door de arp heenhaalde, terwijl t niet klinkt als een arp

Heb ik niet eerder al weleens gezegd dat je echt naar Jarre moet gaan luisteren? Anders herhaal ik het wel even hoor: als je hier van houdt moet je echt Jarre eens gaan luisteren (Oxygene, Equinoxe, Oxygene 7-13 vooral). ;)

Ik vind het wel een mooi geluid eigenlijk; het zit in ieder geval knap in elkaar. Er gebeurt toch best wel een hoop in die ene preset [=> moet zijn: 'patch' (of 'voice'? :confused: )] (wat wel verklaard wordt door je arpeggiogebruik). Echt vet is-ie niet nee; hij is vooral hoog; niet eens iets in het midden. Maar goed, dat werd dan ook niet beweerd. Daardoor weer ruimte zat voor andere geluiden en dus harstikke bruikbaar in een track, lijkt mij zo! :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cheimoon
Heb ik niet eerder al weleens gezegd dat je echt naar Jarre moet gaan luisteren? Anders herhaal ik het wel even hoor: als je hier van houdt moet je echt Jarre eens gaan luisteren (Oxygene, Equinoxe, Oxygene 7-13 vooral). ;)

Ik vind het wel een mooi geluid eigenlijk; het zit in ieder geval knap in elkaar. Er gebeurt toch best wel een hoop in die ene preset (wat wel verklaard wordt door je arpeggiogebruik). Echt vet is-ie niet nee; hij is vooral hoog; niet eens iets in het midden. Maar goed, dat werd dan ook niet beweerd. Daardoor weer ruimte zat voor andere geluiden en dus harstikke bruikbaar in een track, lijkt mij zo! :)

maar t is geen pre-set!

ben met een kaal grondgeluid begonnen en daarna zelf begonnen mn geluid in te richten:

Het geluid is opgebouwd uit 4 patches, te weten 2 keer een saw, dan nog een andere saw en een sub.
Bij de laatste twee zit wat FMod van de LFO (vergeef mij de eventuele verkeerde benamingen, ik lees t zo op uit Sounddiver), vervolgens wat verschillende filters geprobeerd , daarna de eerste twee Saw's ge-phaserd en de andere saw en sub ge-detuned en uiteindelijk door een Arp met 160 BPM laten gaan. Verder nog wat reverb overheen geknald en een tempo cross delay chorus effect gebruikt

Maar het klinkt zo iel, er zit zo weinig laag en of diepte in...:o:

Back