Arp 2500

Wat een verschrikkelijk mooi exemplaar, en wat verschrikkelijk buiten mijn bereik =(

Maar ja, it's nice to dream.........:Z

:{ :{ :{ :{ :{

Toch een vraag: hoe werkt die matrix nou precies? Dat is me nooit duidelijk geworden aan de 2500. Volgens mij staat er per module boven- en onderaan wat door welke verticale beïnvloed wordt, maar wat kun je met horizontale rijen en hoe kun je linken (ofwel: hoe link je die jackingangen links en rechts?)? Iemand?

JEEZ !!!

Wat een :{ :{ :{ apparaat...

Maarja , geen MIDI he ! :dubbel:

STEL :

je koopt hem, hij wordt opgestuurd en onderweg tijdens transport gaat er iets stuk of whatever...wat dan ??????

Stel ik koop hem. ... dan ga ik hem ophalen, check die kist, pas hem aan als dat nodig blijkt.
Heen en weer vliegen lijkt me goedkoper dan invoerrechten en btw dokken. ... en leuker!

Maareeh het is wel in Californie, 14 uur vliegen! wat kost zo'n ticket... 400 Euro ofzow???

Wanneer ik 10.000 euro ofzow mag betalen aan iemand die ik nooit gezien heb vlieg ik toch wel ff op en neer.
Zal de eerste niet zijn :)

Wat zou hier trouwens nog kunnen zitten?

Attachments

• a2500n.jpeg
    a2500n.jpeg
    76,3 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door demian
Stel ik koop hem. ... dan ga ik hem ophalen, check die kist, pas hem aan als dat nodig blijkt.
Heen en weer vliegen lijkt me goedkoper dan invoerrechten en btw dokken. ... en leuker!
Waarom denk je dat je dan geen invoerrechten en btw moet betalen?

En die open gaten, bij eentje kan een module gepropt worden die gebruik maakt van de matrix. De andere zou je voor andere soortige modules kunnen gebruiken, toch? Voor een voeding van een lamp of voor een mini --> bananen converter.. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarom denk je dat je dan geen invoerrechten en btw moet betalen?

Omdat ik als ik terugvlieg de eigenaar van het beestje ben en ik ga toch niet invoerrechten betalen en btw over iets waarvan ik de eigenaar ben?
Of juist wel? En zo ja, hoe weten zij wat dat ding gekost heeft of waard is?
Zowiezo, niemand hoeft toch te weten wat ik in die kist heb zitten? Of zit ik er nu helemaal naast? :)
En die open gaten, bij eentje kan een module gepropt worden die gebruik maakt van de matrix. De andere zou je voor andere soortige modules kunnen gebruiken, toch? Voor een voeding van een lamp of voor een mini --> bananen converter.. :)

Aha! Maar er zijn dus niet specifieke modules nog die bij de 2500 horen begrijp ik dus. Deze is dus 'compleet'. :W

Aha! Maar er zijn dus niet specifieke modules nog die bij de 2500 horen begrijp ik dus. Deze is dus 'compleet'. :W [/B]

Een ARP2500 is nooit compleet want je kan hem steeds verder uitbreiden ... cabinet vol? Zet je gewoon een nieuw bij.

Mooi toch? ;)

Attachments

• 2500_klein.jpg
    2500_klein.jpg
    21,4 KB · Bekeken: 95
Owkee..

Ik begrijp hieruit, dat het enige 'ARP 2500' er aan is, dat je een kast hebt met dat matrix-systeem.
Die modules die er in zitten maken het niet meer 'ARP 2500' maar wel meer een modulaire synth.
Wat je in die kast stopt maakt niet uit, zelfs al is ie leeg, dan nog is het een ARP 2500.

Ik dacht dat die modules onderdeel waren van het '2500' systeem maar dat is dus niet zo. Het zijn gewoon modules.
Of zijn er wel modules specifiek voor die 2500?

Sorry hoor.. beetje n00b op dit gebied :)

Heb die modules al gevonden in die ene thread van Hanz.
Kan ik zelf zien of ie compleet is.

(met compleet bedoelde ik, zitten alle modules er in die er te krijg zijn, niet zo van, heb ik wel een 60 stemmige Arp 2500 ofzo, dat wordt een beetje veel allemaal :) )

denk dat deze specifieke modules ontwikkeld zijn enkel voor de 2500

ok ok je kan ze ook aan een 2600 hangen waarschijnlijk.. maar als er op aan kan je bijna alles wel aan elkaar hangen

denk als je inderdaad de basic modulen in een kast stopt dat je dan van een ARP 2500 mag gaan spreken....

enkel de voeding in een kast en een LFO.. kan je toch geen 2500 noemen vind ik

Owkee..

Ik begrijp hieruit, dat het enige 'ARP 2500' er aan is, dat je een kast hebt met dat matrix-systeem.
Die modules die er in zitten maken het niet meer 'ARP 2500' maar wel meer een modulaire synth.
Wat je in die kast stopt maakt niet uit, zelfs al is ie leeg, dan nog is het een ARP 2500.

Ik dacht dat die modules onderdeel waren van het '2500' systeem maar dat is dus niet zo. Het zijn gewoon modules.
Of zijn er wel modules specifiek voor die 2500?

Sorry hoor.. beetje n00b op dit gebied :)

Zo cru moet je het ook niet stellen. Iedere modular (of het nu een 2500 is, een Moog of een System 700) bestaat uit een aantal basismodules (bv VCO, VCF, VCA, contour of EG, misschien nog wat). Maar daarbuiten kan je een modular met verschillende modules uitbreiden net zolang je portemonnee leeg of je kamer vol is. Zolang de exta modules maar compatibel zijn op spanningsniveau, kan dat zonder problemen. Je moet dan zelfs niet bij het merk te blijven, zolang die compatibiliteit maar aanwezig blijft.

De 2500 van de advertentie lijkt mij vrij basic te zijn. Het hoofdcabinet heeft zelfs nog twee vrije slots.

:doei:

Back