label eigenaren lees dit!!!!

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik weet van andere muzikanten op internet die ik ken, dat hun track er bijv ook op te koop is. En het gaat dan om tracks die nooit gereleased zijn! dat kan niet in de haak zijn dus :) T gaat alleen om tracks overigens waarvan de eigenaren ook al wisten dat ze door een rel group een keer gereleased waren.

Hetzelfde geldt voor mijn tracks. Er staan 3 tracks van mij op die site die inderdaad nog niet gereleased zijn. Juridisch klopt dat dus van geen kant. Ik heb mijn label manager er ook maar ff opgezet. Tis niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ben ook al eens tracks van mij tegen gekomen op zweedse verzamelaars. Kijken hoe dit afloopt!

Hoe kan daar spul opkomen wat niet eens gereleased ik vraag ik me af?
Loop je dan met mp3's te strooien?
Geeft je maatschappij ze door?
Waren het test pressings?

Origineel geplaatst door trash
Hoe kan daar spul opkomen wat niet eens gereleased ik vraag ik me af?
Loop je dan met mp3's te strooien?
Geeft je maatschappij ze door?
Waren het test pressings?

Met betrekking tot mijn tracks....wat ze te koop aanbieden zijn promo's die het afgelopen jaar door het label, waar ik een contract mee heb, zijn verspreid. En die zijn uitsluitend bedoeld voor promotionele doeleinden en mogen dus niet zonder toestemming te koop worden aangeboden! En dat is nou precies wat hier gebeurd!

Laatst gewijzigd:
Deze vrije ondernemers hebben het begrip vrij wel heel ruim opgevat dan.
De boefjes.

En die centen die zijn allang veilig weggesluisd dus denk dat er weinig te halen valt bij de gasten.
Wie weet dat dit wel een kettingreactie opstart van meer malafide mp3 sites.
Het is gewoon snel en makkelijk geld verdienen over de rug van anderen.
Controle hierop is er gewoon te weinig dus wat dat betreft is het gewoon het wilde (cyber)westen.
Als je alleen al kijkt naar de wetten die nog voor de 2eWO stammen dan is het niet gek dat justitie hier ook niet altijd even goed een antwoord op heeft.

Zorg in ieder geval dat je altijd alles zwart op wit hebt zodat ze jouw niets kunnen maken en je tenminste anderen kan aanpakken als het oplichters blijken te zijn.

Origineel geplaatst door dobbit
Met betrekking tot mijn tracks....wat ze te koop aanbieden zijn promo's die het afgelopen jaar door het label zijn verspreid. En die zijn uitsluitend bedoeld voor promotionele doeleinden en mogen dus niet zonder toestemming te koop worden aangeboden! En dat is nou precies wat hier gebeurd!

Heb ik ook meegemaakt, ik stuurde 3 maatschappijen promo cd's voor hun verzamelcd's, vervolgens als hoge kwaliteitsmp3's te downloaden via illegale kanalen terwijl we/ik de meeste tracks nog niet eens officieel uitgebracht hebben. Ik stuur dus geen promo's meer, behalve als ik ze ken of eerder zaken met ze heb gedaan.

mmmm....staan ook tracks van mij tussen.....heb de platenmaatschappij al gewaarschuwd...

ik had hier inderdaad van gehoord...
en ja, wij staan er ook tussen.
stelletje ^&^@%#&!!
dit is natuurlijk de omgekeerde wereld, al je spul te koop zetten en als je het er niet mee eens bent halen ze het wel weg. :stupid

Ik heb zo het vermoeden dat ze het juridisch stevig dicht hebben zitten.. Maja daar heb ik geen cheese van gegeten :D

Origineel geplaatst door omc
Marcel Woods dus en dat is niet echt een kleine jongen. :D
Ben heel benieuwd hoe dit afloopt!

Heb het er vanmiddag met Marcel over gehad...ben benieuwd of we er wat aan kunnen doen en of ik wat terug zie van die $2,50 die ze voor m'n platen vragen... :erm:

het is idee is om vanavond 20:00 uur massaal in te loggen op die site (staat op verschillende sites, ook internationaal met aangepaste tijd erbij...), eens kijken of ze dat trekken....

!verspreid het woord!

Ik sta er ook weer eens op :( nagenoeg even duur als het album zelf kost, als je het bij de webshop van het label besteld. Als je hier op staat check dan ook of je op www.mp3search.ru staat, maar misschien is dat wel de zelfde gast.

jamaar......volgens de rus zelf kun je de nummers niet kopen van labels waar ze geen deal mee hebben..heb het zelf niet geprobeerd want je moet je eerst inschrijven.......... als dat zo is dan heeft ie in ieder geval geen geld verdiend met mijn/onze/jullie muziek

mijn plaat staat er toch ook op.... :(

maar inderdaad de mp3's kosten hier even veel als dat je de lp ergens koopt en ze hebben hem onder hip-hop gezet... sukkels

Back