Origineel geplaatst door trash
Moet me wel iets van het hart
In het verleden zijn er vaak discussies geweest op het forum,over het verspreiden van mp3.
Door velen werd dit verdedigd,en uitermate goed bevonden,want het zou allleen maar tengoede komen aan naams bekendheid,en de industrie zou helemaal niet lijden onder dit fenomeen.
Nu zie ik een paar van die velen,zich zorgen maken in dit topic,omdat ze geschaad worden,en hun muziek verspreid wordt.
Tja nadat ik de MP3tjes van Drexciya, Japanese Telecom en Dopplereffekt helemaal grijs had gedraaid ben ik toch echt ff netjes de CD'tjes te kopen bij Rare Records. Daar sluit dit verhaal goed bij aan:
Rude 66 (Vynalogica/bunker)
" Misschien moeten we eens met een klein clubje afreizen naar Rusland om wat klapjes uit te gaan delen... Aan de andere kant is het misschien slim om zo spoedig mogelijk een betaalde downloadsite te zoeken voor al 'onze' tracks. De kritiek van 'het is alleen op vaag vinyl te krijgen en ik heb geen platenspeler' heb ik al wel vaker gehoord...
Ik wel best wel zijn portemonnee spekken, hij heeft echt een paar tracks gemaakt die ik helemaal grijs gedraaid heb maar daar moet hij me dan wel de gelegenheid voor bieden natuurlijk. Ik ga geen vinyl kopen om dat te rippen zodat ik er legaal naar kan luisteren, als het al nog te vinden is.
Vinyl is leuk voor DJ's en verzamelaars, maar niet als je muziek wilt draaien terwijl je wat anders doet tegelijkertijd. Misschien ben ik wel te lui om op Ebay oude platen van hem te zoeken, en dan losse tracks vanaf verschillende platen van verschillende artiesten steeds op te zetten om een avondvullende selectie muziek te kunnen horen helemaal naar mijn smaak. So shoot me.
Verder erger ik me er al jaren aan dat alle verzamel CD's uit een bepaalde periode dezelfde (vaak waardeloze) nummers bevatten, maar die ene briljante B2 van een bepaalde release voor mij alleen maar te horen is ergens in een ruizige liveset waar een 'MC' er ook nog eens doorheen brult.
MP3 heeft er nu voor gezorgd dat vrijwel ALLES wat ik wil horen / hebben te krijgen is. Het feit dat het gratis is heeft er vooral voor gezorgd dat er een hoop shit op mijn harde schijf staat waar ik toch nooit luister.