Yamaha AN1x

Chulukinat

Ouwe rot
Heeft deze synth minstens 1 mooie natuurgetrouwe pianosound?

En heeft deze synth USB aansluiting?
Zo nee, is het dan mogelijk om de knobs wel toe te wijzen aan softwarematige knobs?

De AN1x is een VA, ofwel een "Virtueel Analoge synthesizer". Het ding doet aan Analog Physical modelling om zo een analoge synthesizer na te bootsen.

Of je er een pianogeluid uit kan halen, mja mischien wel maar natuurgetrouw? ;) Nee, ik denk dat je dan eerder iets hebt aan een ander model bij voorkeur een ROMpler ofzo.

Ik denk dat er geen USB aansluiting op zit.

Daar is de synthesizer denk ik te 'oud' voor.

Re: Yamaha AN1x

Origineel geplaatst door Chulukinat
Heeft deze synth minstens 1 mooie natuurgetrouwe pianosound?

En heeft deze synth USB aansluiting?
Zo nee, is het dan mogelijk om de knobs wel toe te wijzen aan softwarematige knobs?

Voor natuurgetrouwe piano's zit je bij de An1x echt verkeerd. Tis een analoog beessie, meer bedoeld voor de 'smerigere' geluiden als natuurgetrouwe geluiden.

Nopez, geen USB, wel een PC editor waarmee je patches op de comp kunt maken en dan via MIDI naar de An1x kunt 'bulk dumpen'.

EN ja, de 8 knobs zijn in te stellen op MIDI messages, waarmee je veel soft synths zou kunnen besturen.

Google is je vriend.

De AN1x is absoluut niet geschikt voor wat jij wilt, een CS1x zou dichter in de buurt komen.
Die heeft geen USB maar is wel gemakkelijk via een to-host aansluiting op je PC te koppelen.

Meer info? www.yamahasynth.com

ik vind die rauwe sound ook heel vet maar ik wil ook de mogelijkheid te hebben om een beetje piano te spelen of eventueel iets anders met een gevoelige sound. zit dit er helemaal niet in? ook niet die dx 7 achtige sounds?

nouja eigenlijk wil ik gewoon een midi controller (evolution of radium) halen maar ik ben bang dat ik door de latency niet lekker erop kan spelen. en ik geloof ook niet dat er aftertouch op zit.

Ik zou eens op zoek gaan naar demo mp3's of samples van dat ding dan kan je een idee krijgen van wat de AN1x allemaal produceert.

Wat latency betreft... welk keyboard of synth dan ook, latency is dan afhankelijk van de MIDI poort, de seriele driver als de synth een seriele I/O connector heeft (TO HOST), of de USB driver.

Ik denk zelf dat dat meer een software issue dan wat anders is.

tis na hoop gedoe nog me enige synth.. de AN1x dus.. enne tis voor mij een werkpaardje...
ik gebruik z`n eigen sounds, en als masterkeyboard voor een zooitje VSTi`s

voor die piano moet je iets anders zoeken

Back