Eindelijk een Lindrum

Jena_mu6

Ouwe rot
Ik liep al een hele tijd te zoeken naar een linndrum......en nu na lang wachten heb ik er een.

Iedereen kent die sound natuurlijk van alle superhits, maar toen ik dat ding gisteren in het echt zag en hoorde.....WOW!!!!!!!!

De punch, de druk en natuurlijk de fantastische groove..........wat een super bak is dit zeg.

Hoe komt het toch dat dit soort bakken zo´n enorme druk in de sound hebben..........VCA´s?

Iedereen die zecht ....kun je toch ook gewoon samples van nemen...........tuurlijk......dacht ik ook altijd.......maar sommige dimensies zijn gewoon niet te samplen.

Ik is erg blij en hoop snel nog wat andere eproms te kunnen vinden.

Je moet het horen door je eigen speakers om te geloven he....
Linndrum was m'n tofste drumcpu ooit!

En nou gaan sync'en....

Je kan 'm dinsync geven, maar dan moet je wel je beats sneller/langzamer programmeren en zelf 'm erin starten. Dat werkt strakker dan een dedicated midi-to-linnsync bakje... dat werkt niet zo strak.

Re: Eindelijk een Lindrum

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Hoe komt het toch dat dit soort bakken zo´n enorme druk in de sound hebben..........VCA´s?

Eigen vcf :D
Lekkere bak inderdaad!

Hé tof voor je dat je zo blij bent met je Linndrum, maar ik heb er geen (net als veel anderen hier op het forum vermoed ik). Kun je eens wat geluiden (niet alle natuurlijk) posten zodat we ook mee kunnen juichen?
:okdan:

Origineel geplaatst door Frer!k
Hé tof voor je dat je zo blij bent met je Linndrum, maar ik heb er geen (net als veel anderen hier op het forum vermoed ik). Kun je eens wat geluiden (niet alle natuurlijk) posten zodat we ook mee kunnen juichen?
:okdan:

Yo Frer!k,

het gaat niet om de samples.............maar om de manier hoe ze uit die bak komen....wat betreft klank, punch en swing..............maar ik zal snel wat posten.

Trash......thanks.

Damn, die Linn's (vooral de LM2) staan al enkele weken in "My Ebay".....
...en telkens stijgen ze tegen het einde v/d veiling net boven m'n gestelde budget :(

Zal wel niet voor niets zijn ;) zeker als ik jouw enthousiasme lees

Kep zelf een Sequential Tom, heeft ook al een aardige druk in de sound vind ik (kunnen m'n E-mu samplers niet tegen op, MPC2000 ook (zeker) niet).

Is zo'n Linn dan nog bruter vraag ik me af ?

Iig gefelichineeseerd met je aankoop !

Cool Jean!

Ik kom wel is even langs om het met eigen oortjes aan te horen!

R

Kweet ook nie hoe ze dat vroeger deden maar ik hoor in bv de Roland R-8 ook een veel grotere dynamiek dan bv samplers van nu. Zelfde voor de S950 btw..

Gefeliciteerd, een Linndrum is een heel bezit...:halleluja

Gefeliciteerd!
was dit diegene waarvan je ook de soundchips nog kon veranderen als je dat wou?

vroeger werkte mn pa er nog mee in de studio waar hij werkte

Wuahhahahaha dope man! :maffia: *Moonwalkend*

misschien nu nog kijken of je ergens die eproms vandaan kan krijgen

Re: Eindelijk een Lindrum

[...]
Iedereen die zecht ....kun je toch ook gewoon samples van nemen...........tuurlijk......dacht ik ook altijd.......maar sommige dimensies zijn gewoon niet te samplen.
[...]

Is dat nou gewoon blijdschap en trots of zijn er geluiden die je niet kunt samplen? Want dan kun je m.i. ook geen opname van maken en heb je er dus niets aan en kun je ook geen MP3 hier plaatsen om ons in je lust te laten delen?

:confused:

Is dat nou gewoon blijdschap en trots of zijn er geluiden die je niet kunt samplen? Want dan kun je m.i. ook geen opname van maken en heb je er dus niets aan en kun je ook geen MP3 hier plaatsen om ons in je lust te laten delen?

Luister naar een paar willekeurige jaren 80 platen en je hoort de linndrum voorbij komen. Van Chris Rea tot Fun Fun!

Ik bedoel dat je de geluiden wel kunt samplen........maar dan klinken ze niet hetzelfde als wanneer ze in een groove direct iut de machine komen.

De manier waarop het apparaat werkt, zorgt voor hele vette grooves die ik nog met geen soft/hardware heb kunnen namaken.

Het funkt, swingt en grooved gewoon de pan uit.

Zal ook wel komen omdat ik zelf een eighties ventje ben.

Ik bedoel dat je de geluiden wel kunt samplen........maar dan klinken ze niet hetzelfde als wanneer ze in een groove direct iut de machine komen.

De manier waarop het apparaat werkt, zorgt voor hele vette grooves die ik nog met geen soft/hardware heb kunnen namaken.

Ik denk dat je met samples en een andere sequencer gewoon wat harder moet werken om die sound na te bootsen. De Linn zal ongetwijfeld heel cool zijn, ik ben ook een sucker voor dat geluid, maar met een beetje kunst en vliegwerk en met een paar hoge kwaliteitssamples goed in de buurt. Maarja...nothing beats the real thing natuurlijk.

Wat denk ik ook wel erg bepalend is voor het Linn geluid van bekende platen (Prince ofzo) is dat het in de studio natuurlijk allemaal vrij hard is nabewerkt. Gated Reverbs, Compressie, EQ, Detuning etc..

Back